فناوری

استفاده جالب از هوش مصنوعی در عربستان

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

ایسنا: هوش مصنوعی به زودی سخنان دادگاه را ترجمه می کند.

سعود بن عبدالله المجب، دادستان کل عربستان سعودی، دستگاه مجهز به هوش مصنوعی را راه اندازی کرده است که اظهارات متهمان را به عنوان بخشی از تلاش برای تسریع اجرای عدالت ترجمه می کند.

این دستگاه با نام «ترجمان» که توسط یک شرکت محاسباتی و هوش مصنوعی مستقر در عربستان سعودی معرفی شده بود، روز شنبه در دادسرای مکه راه اندازی شد.

این دستگاه که هیچ خطای زبانی ندارد، شامل دوربین‌های حرارتی برای شناسایی متهم است، داده‌های اولیه متهم را از طریق ارتباط با سازمان‌های دولتی به‌دست می‌آورد و اظهارات وی را به حداکثر ۱۴۲ زبان و گویش ترجمه می‌کند. سازنده در تلاش است تا این تعداد را به ۱۸۰ زبان افزایش دهد.

الموجب هدف از استفاده از فناوری های پیشرفته و سیستم های هوش مصنوعی در ترجمه از طریق دستگاه ترجمان را تسهیل خدمات رسانی به زائران خارجی عنوان کرد.

وی افزود: این طرح با هدف خدمت رسانی به زائران و حفظ حقوق آنان و اجرای سریع عدالت در موعد مقرر انجام می شود چرا که با این روش رسیدگی به پرونده بیش از یک ساعت زمان نمی برد.

روز شنبه، الموجاب یک واحد دادستانی را در منطقه مرکزی مکه راه اندازی کرد تا به پرونده های مربوط به حج عمره و موسم سالانه حج رسیدگی کند. این واحد سال گذشته به بهره برداری رسید. شعبه مشابهی نیز در مجاورت مسجد النبی مدینه به منظور خدمت رسانی به زائران و زائران راه اندازی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا