ترندهای روز

استفاده چت‌جی‌پی‌تی از صدای ستاره هالیوود؛ بازیگران آمریکایی از اسکارلت جوهانسون حمایت کردند

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

انجمن بازیگران سینما و فدراسیون هنرمندان تلویزیون و رادیو آمریکا از اسکارلت جوهانسون بازیگر آمریکایی حمایت کرده اند که ادعا می کند OpenAI صدای او را برای ChatGPT کپی کرده است.

OpenAI اخیراً از جدیدترین مدل هوش مصنوعی خود به نام GPT-4o رونمایی کرده است که می تواند مانند یک انسان صحبت کند، بخندد و آواز بخواند.

روز دوشنبه، خانم جوهانسون گفت که از شباهت عجیب هوش مصنوعی به صدای خودش شوکه شده و تهدید کرد که علیه شرکت اقدام قانونی خواهد کرد. این بازیگر آمریکایی می گوید که قبلا درخواست شرکت برای استفاده از صدایش در سیستم را رد کرده است.

سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI، ادعای حذف صدای Sky از محصولات این شرکت را رد کرد. او گفت که صدای اسکای تقلیدی از اسکارلت جوهانسون نیست، بلکه متعلق به یک بازیگر حرفه ای دیگر است.

انجمن بازیگران سینما و فدراسیون هنرمندان تلویزیون و رادیو آمریکا همچنان از خانم جوهانسون برای صحبت در مورد این “مسئله مهم” تشکر کردند. انجمن ادامه داد: “ما نگرانی های خانم جوهانسون را درک می کنیم و از حق او برای شفافیت در مورد صدای استفاده شده در این هوش مصنوعی حمایت می کنیم.”

این انجمن که نماینده حدود ۱۶۰۰۰۰ متخصص رسانه در سراسر جهان است، در توافق اخیر بازیگران هالیوود با استودیوهای فیلم و پایان اعتصاب چند ماهه آنها نقش اساسی داشت. یکی از بندهای این توافقنامه حفاظت از شغل بازیگران در برابر استفاده غیرمجاز از تصویر ایجاد شده توسط فناوری هوش مصنوعی است.

این به ویژه برای بازیگران مهم است زیرا آنها نگران هستند که استودیوهای فیلم می توانند از هوش مصنوعی برای ایجاد مضامین بصری و نوشتاری استفاده کنند که به طور موثر جایگزین آنها شود.

انجمن بازیگران سینما و فدراسیون هنرمندان تلویزیون و رادیو آمریکا با استناد به قوانین فدرال تاکید کردند که از صدا و تصویر بازیگران در برابر شبیه‌سازی‌های غیرقانونی محافظت می‌کند. این انجمن همچنین خاطرنشان کرد که به تعامل با OpenAI و سایر ذینفعان ادامه خواهد داد تا اطمینان حاصل شود که این حفاظت برای همه “شفاف” است.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا