فرهنگ و هنر

استقبال خوب تماشاچی‌ها از پول و پارتی :: افق میهن

سینما هفته گذشته به ۷۸۱ میلیارد رسید اما در عین حال اکثر فیلم ها کاهش فروش را تجربه کرده اند.

به گزارش افق میهن، بر اساس آمار سامفا تا لحظه نگارش این خبر، ۱۳ میلیون و ۷۷۲ هزار و ۳۶۶ نفر در ۳۵۲ هزار و ۴۲۶ سینمای نمایش ۲۲ فیلم ایرانی در سالن های سینما آثار را تماشا کرده اند و فروش آن نزدیک به ۷۸۱ میلیارد است. ۵۰۱. یک میلیون و ۱۸۷ هزار تومان به سینمای ایران آورده اند.

در هفت روز گذشته فیلم های سینمای ایران در ۱۹۸۰۵ اکران فرصت اکران داشته اند که نسبت به هفته گذشته کاهش داشته است. این فیلم ها توسط ۶۶۶۴۴۶ نفر مشاهده شده است. به این ترتیب در هفته جاری میزان فروش سینمای ایران معادل ۳۵ میلیارد و ۱۹۲ میلیون و ۵۷ هزار تومان بود و این آمار نشان می دهد سینما همچنان نتوانسته روند صعودی فروش خود و کاهش ۳ میلیاردی را حفظ کند. در هفته قبل فروش با تجربه

«پول و پارتی» سعید سهیلی که از ۳ مرداد «ماه» در اکران سینماها است که در سومین هفته فروش خود توانست از همه رقبا پیشی بگیرد و بیش از ۲۲۲ هزار نفر تماشا کردند. این فیلم در هفته گذشته حدود ۱۱ میلیارد فروش داشته است و پس از فیلم های پرفروشی چون «تگزاس ۳»، «تمساح خونی»، «سال گربه» و «دان» در رتبه اول جدول فروش قرار گرفته است. خجالتی نباش ۲″ این فیلم نسبت به هفته گذشته با کاهش تماشاگر و بلیت فروشی مواجه شده است.

کمدی عاشقانه «پول و پارتی» که با توزیع مناسب این فیلم در سینماهای کشور اکران خود را آغاز کرده است، در کمتر از چهار هفته حدود ۷۹۴ هزار بیننده جذب کرد و به فروش ۴۳ میلیاردی رسید.

«تگزاس ۳» با ۴۳۵ سالن سینما با ۲۰۴ هزار تماشاگر فروش ۱۰ میلیاردی را تجربه کرده است. هفته گذشته «تگزاس ۳» صدر جدول را به «پول و پارتی» واگذار کرد و در جایگاه دوم قرار گرفت.

«تگزاس ۳» که از ۸ اکران خواهد شد خرداد ماه به تهیه کنندگی ابراهیم عامریان به عنوان سرپرست پردیس سینمایی هویزه با ۶۶۹ سالن سینما آغاز به کار کرده است که در حال حاضر پرفروش ترین فیلم سال ۱۴۰۳ محسوب می شود که با ۳ میلیون و ۵۰۹ هزار تماشاگر بیش از ۱۹۷ میلیارد تومان فروش داشت.

«خجالت نکش ۲» که از ۱۶ خرداد روی اکران سینماها است. در هفته گذشته با بیش از ۸۴ هزار نفر تماشا و فروش ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی در رده سوم جدول فروش قرار گرفت.

این فیلم با ۶۰۲ سالن سینما در سال جاری یک میلیون و ۳۲۰ هزار نفر تماشا کردند و بیش از ۷۲ میلیارد تومان فروختند.

«ملاقات با شعبده باز» که از ۱۷ اکران می شود مرداد ماه با فروش ۲ میلیارد و ۷۸۲ میلیون تومانی با یک میلیارد افزایش فروش نسبت به هفته گذشته آغاز شده است. «عشق» و «تمساح خونین» قرار دارند.

فیلم سینمایی «یادگار جنوب» به کارگردانی و نویسندگی حسین دوماری و پدرام پورامیری و تهیه کنندگی مجتبی راشوند که از ۲۰ اکران می شود. تیر ماه با فروش یک میلیارد و ۵۲ میلیون تومان آغاز شده و در رده پنجم جدول فروش هفتگی قرار دارد. هفته گذشته ۱۸۱۳۳ نفر این فیلم را در ۱۸۳ سالن تماشا کردند.

فیلم «در آغوش درخت» ساخته بابک خواجه پاشا که ۱۷ اکران شد مرداد در اکران سینماها به نمایش درآمده است. هفته گذشته بیش از ۱۹ هزار نفر تماشا کردند و یک میلیارد و ۱۵ میلیون تومان فروختند. این فیلم با فروش ۲ برابری نسبت به هفته گذشته با ۳ رتبه پیشرفت در رتبه ششم جدول فروش هفتگی قرار گرفته است.

زیر یک میلیارد

«مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی در هفت روز گذشته با ۱۵۲ سالن سینما ۱۵ هزار تماشاگر داشته و به فروش ۸۸۶ میلیون تومانی دست یافته است.

«ساعت ۶ صبح» مهران مدیری که از ۳ شروع شد مرداد این فیلم در چهارمین هفته از فروش خود به اکران سینماها رفته است، توانسته در رده هشتم جدول فروش قرار گیرد و بیش از ۱۱ هزار نفر تماشا کرده اند. این فیلم در هفته گذشته حدود ۶۸۰ میلیون تومان فروش داشته است. «ساعت ۶ صبح» خیلی زود روند فروش صعودی خود را از دست داده و نسبت به هفته گذشته با کاهش فروش مواجه شده است.

«روزی روزی آبادان» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ که از ۱۰ آغاز شد مرداد در سینماها اکران شده و حدود ۵۵۴ میلیون تومان فروش داشته است. این فیلم به دلیل کاهش فروش در رتبه نهم جدول فروش هفتگی قرار گرفته است.

فیلم “قلب رقه” به کارگردانی خیرالله تقیانی پور که هفته گذشته از ۲۴ آغاز شد. مرداد ماه در این مدت به فیلم های اکران پیوسته و در ۱۱۳ سالن حدود ۶ هزار مخاطب داشته است. این فیلم در روزهای گذشته فروش ۴۵۴ میلیون تومانی را تجربه کرده و در رتبه دهم جدول فروش هفتگی قرار گرفته است.

«تمساح خونین» مانند هفته گذشته در رتبه یازدهم جدول فروش هفتگی قرار گرفته و توانسته در هفت روز گذشته به فروش حدود ۳۱۰ میلیون تومانی دست پیدا کند. «تمساح خونی» که روزهای اوج خود را پشت سر گذاشت، همچنان روند نزولی را دنبال می کند.

«شور عاشقی» که از ۱۳ تیر در اکران سینماها اکران شده و فروش ۲۷۳ میلیون تومانی را به دست آورده است.

«سال گربه» هفته گذشته ۲۲۶ میلیون تومان فروخت. فروش فیلم مصطفی تقی زاده در هفت روز اخیر روندی کاهشی را تجربه کرده و به همین دلیل در رتبه سیزدهم جدول فروش هفتگی فیلم ها قرار گرفته است.

“بوی” که از ۱۶ خرداد گفته می شود این هفته بیش از ۳۰۰۰ نفر تماشا کرده و هفته گذشته ۱۰۹ میلیون تومان فروش داشته است که نسبت به هفته قبل کاهش داشته است.

فیلم هایی که نمی فروشند

«سفر پرماجرا» نیز از جمله فیلم هایی است که از هفته گذشته و ۲۳ اکران می شود. مرداد ماه شروع شده است. این فیلم در این مدت حدود هزار بیننده را به سینماها آورد و ۷۴ میلیون تومان فروخت.

فیلم سینمایی «ایلیا؛ در جستجوی قهرمان» به کارگردانی سیدعلی موسوی به فروش معادل ۳۰ میلیون تومان رسیده و با کاهش نسبت به هفته گذشته در جایگاه شانزدهم قرار گرفته است.

«مصاب شیرین ۲» که از ۳ مرداد در اکران سینماها به نمایش درآمده و در رده هفدهم جدول فروش قرار گرفته است. این فیلم در هفته گذشته به فروش ۱۱ میلیون تومانی دست یافته و همچنان کاهش فروش را تجربه می کند.

«روایت ناتمام سیما» از ۱۳ تیر ماه اکران این هفته ۷۱ نفر تماشا کردند و هفته گذشته ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان فروختند. این فیلم در رتبه هجدهم جدول فروش قرار گرفته و افت فروش جدی داشته است.

یکی دیگر از «ابی روشن» ساخته بابک خواجه پاشا که در ۲۳ منتشر شد خرداد ماه با فروش ۹۳۵ هزار تومان آغاز شده و در رده نوزدهم جدول فروش هفتگی قرار گرفته است.

«نوروز» به کارگردانی سهیل موفق نیز در هفت روز گذشته به فروش ۸۸۰ هزار تومانی دست یافت.

«کوچه ژاپنی ها» فیلمی است که ۲۳ اکران می شود خرداد ۶۰۰ هزار تومان شروع به فروش کرده است.

«آسمان غرب» در هفته گذشته با ۳ تماشاگر به رقمی معادل ۶۰ هزار تومان رسیده است. به این ترتیب این اثر در رتبه آخر جدول فروش هفتگی قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا