بانک و بیمه

استقبال سهامداران از موفقیت‌ها و راهبردها در مجمع «وبصادر»

به گزارش ایران تحلیل به نقل از بانک صادرات ایران، محسن سیفی مدیرعامل این بانک با تشریح دستاوردها و دستاوردهای مطلوب در اکثر شاخص های عملیاتی و اهداف و سیاست های ارائه شده مدیریت به بانک، گزارش خود را به جلسه ارائه کرد.

صفی، مشتری مداری، پایبندی به اخلاق حرفه ای، تعهد به تعالی و نتیجه گرایی، خلاقیت و نوآوری، توانمندسازی کارکنان، مسئولیت اجتماعی، چابکی و رقابت پذیری و مدیریت مشارکتی از ارزش های کلیدی بانک برای قرار گرفتن در بین سه بانک برتر در کشور از منظر فهرست شده توسط بانک

مدیرعامل بانک صادرات ایران همچنین ارتقای بهره‌وری منابع و دارایی‌ها، بهبود و گسترش تجربه مشتریان دیجیتال، بهبود و افزایش سهم درآمدهای ارزی و همسویی اهداف فردی و سازمانی را از راهکارهای کلیدی در این مسیر برشمرد.

وی گفت: سیاست اصلی بانک صادرات ایران قرار گرفتن در بین سه بانک بزرگ کشور در قالب یک برنامه راهبردی با پیگیری اهداف بانک در کسب سهم بازار، بهبود سودآوری و مدیریت هزینه ها با تمرکز بر کاهش هزینه پول، متعادل کردن هزینه ها، مدیریت و کنترل مطالبات بلندمدت، ایجاد و توسعه بانکداری دیجیتال و مدیریت و کنترل دارایی های سمی.

سیفی در گزارش خود به این جلسه ضمن اعلام دستاوردهای بانک در بهبود ساختارهای مالی، رشد ۳۱ درصدی سپرده ها، ۷ درصدی بالاتر از نقدینگی کشور و ۵ درصدی رشد سپرده ها در سیستم بانکی را مورد اشاره قرار داد و افزود. : این روند باعث شد این بانک در سال مالی گذشته ۹ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دهد.

مدیرعامل بانک صادرات ایران سود عملیاتی ۹۷۸ درصدی و رشد ۴۸۶ درصدی سود خالص در سال مالی گذشته را نتیجه اعمال سیاست ها و اصلاحات مناسب در حوزه مالی و انطباق اعتبارات در سال گذشته عنوان کرد.

سیفی با بیان اینکه موفقیت بانک صادرات ایران در اخذ موافقت مراجع مختلف برای افزایش سرمایه منجر به رشد ۲۳ درصدی سرمایه این بانک از محل سپرده نقدی پس از ۲۲ سال شد، از ادامه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی به وی خبر داد. سرمایه بانک از طریق تجدید ارزیابی دارایی ها به ۱۲۰۰۰۰۰ میلیارد ریال می رسد و بانک صادرات ایران رتبه اول را در بین بانک های بورسی کسب می کند.

مدیرعامل بانک صادرات ایران همچنین به اهمیت توجه به اندازه بهینه بانک اشاره کرد و گفت: برای اصلاح ساختار مالی به اندازه بهینه نزدیک شده ایم و در سال مالی گذشته ۱۳۶ شعبه ادغام شدند بر سودآوری و هزینه-فایده، و این روند ادامه خواهد داشت.»

وی در بخشی دیگر از گزارش خود به کفایت سرمایه بانک در پی اقدامات افزایش سرمایه پرداخت و از بهبود کفایت سرمایه و رشد ۸۵۲ درصدی آن نسبت به سال قبل خبر داد.

مدیرعامل بانک صادرات ایران همچنین با اشاره به رشد ۳۵۹ درصدی وصول مطالبات شعب خارجی و رشد ۶۴ درصدی صدور ضمانت نامه و افزایش ضمانت نامه های بانک صادرات، گزارشی از شاخص های کلیدی عملکرد این بانک در سال مالی ۱۴۰۲ ارائه کرد. ضمانت موجودی ۶۳٪.

وی افزود: در سال گذشته ۳۵۹ درصد افزایش وصول مطالبات انشعابی خارجی به ۲۶۶ میلیون درهم رسید و در تلاش هستیم تا مطالبات شعب خارجی را به یک میلیارد درهم وصول کنیم.

صفی افزایش ۹۷ درصدی گشایش و افزایش ۶۲ درصدی موجودی اعتبارات اسنادی بانک صادرات ایران در سال مالی ۱۴۰۲ را نشانه رویکرد این بانک در تامین مالی مشتریان از تسهیلات نقدی تا بدون نقد دانست و تاکید کرد: این رویکرد در راستای مدیریت نقدینگی است. با سیاست های کلان اقتصادی این رویکرد علاوه بر عدم نیاز به پول نقد، مزایایی مانند درآمد معقول کارمزد و پیش پرداخت را نیز به همراه دارد.

مدیرعامل بانک صادرات ایران در گزارش هیئت مدیره به جلسه، نرخ رشد سود عملیاتی را ۹۷۸ درصد و نرخ رشد سود خالص بانک را ۴۸۶ درصد اعلام کرد و افزود: در سال مالی گذشته، سود عملیاتی ۳۲۰۰ میلیارد تومان بوده است و سود خالص آن در صورتهای مالی سالانه ۲۶۰۰ میلیارد تومان بوده است.

سیفی در بخشی دیگر از گزارش خود گفت: بانک صادرات ایران در سال گذشته با وجود افزایش نرخ سود سپرده های بانکی و افزایش نرخ سود اوراق گواهی سپرده ویژه، توانست فاصله بین نرخ سود موثر را کاهش دهد. از تسهیلات و قیمت کل با جذب منابع مساعد و فروش طرح های با نرخ موثر مناسب، پول را به ۰.۹ درصد رساند.

لازم به ذکر است، مجمع عمومی عادی سالیانه بانک صادرات ایران با حضور مدیر کل دفتر امور بانکی و بیمه ای وزارت اقتصاد به عنوان نماینده دولت برگزار شد. سهام عدالتنمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، حسابرس مستقل و بازرس قانونی، مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره، معاونین مدیرعامل، مدیران بانک ها و سهامداران در سالن همایش های شهید ضرغام فدراسیون کشتی که به صورت حضوری و آنلاین و پس از آن برگزار شد. استماع گزارش هیئت مدیره به مجمع و گزارش حسابرس مستقل و حسابرس، صورتهای مالی سالانه سال مالی گذشته اسفند ۱۴۰۲ بانک صادرات ایران (سهام عمومی) به تایید ۹۲/۶۵ درصد از سهامداران رسید.

همچنین بر اساس مصوبات مجمع و تمرکز بانک مرکزی ۱۷ ریال با حداکثر ۱۰ درصد سود هر سهم بین سهامداران توزیع شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا