اخبار اقتصاد ایران

استقبال گیلانی‌ها از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی؛ دسترسی ۳۶۱ فروشگاه مسدود شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان اعلام کرد:

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان بیش از ۹۰ درصد جمعیت گیلان را یارانه بگیران دانست و بیان کرد: ۶۰ درصد از مشمولان دهک های یک تا هفت تاکنون از طرح فجرانه استفاده کرده اند که نشان دهنده میزان قابل توجهی است. پذیرایی

ایران تحلیل سیاوش آقاجانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به اجرای طرح اجناس فجرانه به مناسبت دهه مبارک فجر به مدت سه ماه اظهار داشت: تمامی خانوارهای اول تا … دهه هفتم ۲۲۰ هزار تومان اعتبار تعلق می گیرد. برای خرید ۱۱ کالا مشوق در نظر گرفته شده است.

وی کل قیمت خرید ۱۱ قلم کالا را ۷۴۳ هزار تومان دانست که تنها ۵۲۳ هزار تومان آن توسط سرپرست خانوار پرداخت می شود و ادامه داد: اعتبار جدید (۲۲۰ هزار تومان) علاوه بر یارانه فعلی است. ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان و در راستای امنیت حمایتی می باشد. غذای خانگی ارائه می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان هدف دولت و مجلس از طرح سبد الکترونیکی را تقویت سبد غذایی خانوار دانست و تاکید کرد: شرط بهره مندی از اعتبار تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی، خرید کامل کالا است. گاری با وزن معین برای رسیدن به هدف برنامه.

آقاجانی از برخورد با فروشگاه های متخلف که باعث سردرگمی و بلاتکلیفی مردم شده است خبر داد و گفت: تاکنون دسترسی ۳۶۱ فروشگاه را مسدود کرده ایم.

وی با اشاره به فعال شدن ۴۳۲ شعبه فروشگاه های زنجیره ای و ۳۰۶۵ خرده فروشی در طرح کاتالوگ الکترونیک، یادآور شد: تشکیل هرگونه صف و ازدحام غیرطبیعی است و حاکی از تخلف و تبانی است و تحت این تخلف عمدتا تخلفات دیگری مانند عرضه بدون عرضه است. فاکتور، فاکتور به صورت رسمی، گران فروشی و فروش اقلام تاریخ مصرف گذشته نیز انجام می شود.

مدیرکل تعاون گیلان با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طریق شرکت مجری طرح الکترونیک کالابرگ (فارا) نظارت بر فروشگاه ها را به صورت آنلاین انجام می دهد، تاکید کرد: نظارت میدانی نیز با گشت های مشترک در دستور کار است. اداره کل صمت استان. است.

وی هفدهم هر ماه تا هفدهم ماه بعد را فرصت استفاده از اعتبار تشویقی دانست و خاطرنشان کرد: نیازی به خرید یکجا ۱۱ قلم کالا نیست و سرپرست خانوار می تواند در طول ماه خرید خود را انجام دهد. همچنین خرید اقلام در گروه لبنیات به صورت شناور بوده و افراد می توانند با توجه به نیاز خود خرید کنند.

آقاجانی استفاده از فهرست کالاهای الکترونیکی را کاملا اختیاری دانست و افزود: نگاه دولت حفظ امنیت غذایی خانوارها است و پیگیر موضوع حذف یارانه نقدی نیست.

وی بیش از ۹۰ درصد جمعیت گیلان را یارانه بگیران دانست و بیان کرد: ۶۰ درصد از مشمولان دهک های اول تا هفتم تاکنون از طرح فجران استفاده کرده اند که استقبال قابل توجهی را نشان می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا