ترندهای روز

استقرار بالن‌ فضایی در مرز مهران برای ارائه اینترنت رایگان

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

در ایران چند سالی است که به مناسبت اربعین، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خدمات ویژه ای را برای زائران ارائه می کند که یکی از این خدمات، بالون سازمان فضایی است که وظیفه آن ارائه اینترنت رایگان است.

بالون های اینترنتی به جای مبارزه با باد، از هوش مصنوعی برای تغییر ارتفاع و استفاده از جریان هوا برای رسیدن به مقصد استفاده می کنند. این می تواند به مسیرهایی منجر شود که طولانی یا پیچیده هستند، اما در عین حال به انرژی زیادی نیاز ندارند. همچنین این بالون ها می توانند دسترسی پایدارتری به اینترنت را فراهم کنند.

استقرار بالن های فضایی در مرز مهران برای ارائه اینترنت رایگان

بر این اساس، بالن های مخابراتی، بالن های ثابتی هستند که می توانند تا ارتفاع ۵۰۰ متری قرار گرفته و ارتباطات زمینی را برقرار کنند. از جمله کاربردهای این بادکنک ها می توان به استفاده در مواقع بحران اشاره کرد; در واقع با استفاده از چت وای فای این بالن ها خدمات ارتباطی به افراد ارائه می شود.

در همین راستا امسال نیز مانند سال های گذشته، عیسی زارع پور – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – با انتشار پستی در یکی از شبکه های اجتماعی داخلی گفت: بالن های مخابراتی برای ارائه خدمات ارتباطی در شرایط خاص، بحرانی و قطع استفاده می شوند. و زیرساخت های ارتباطی زمینی اشباع شود.

وی افزود: در این مدت نسل جدید سکوهای کنترل بالون مخابراتی ساخته شد که یکی از این بالون ها هم اکنون در حال ارائه اینترنت رایگان به زائران در مرز مهران است.

لازم به ذکر است سال گذشته مدیرکل ارتباطات استان ایلام از استقرار بالون های فضایی و ایجاد چتر وای فای رایگان در پایانه شهید سلیمانی در مرز مهران توسط پژوهشگاه فضایی خبر داده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا