ورزشی

استقلال و پرسپولیس تا پایان سال واگذار می‌شوند/ چرا پول دولت به جیب خارجی‌ها می‌رود؟

کیومرث هاشمی امروز در سالن شهدای دانشکده علوم ورزش و بهداشت دانشگاه تهران با دانشجویان دیدار و به سوالات آنان پاسخ داد.

در ابتدا حسین نوری، عضو هیئت علمی دانشکده علوم ورزشی و سلامت دانشگاه تهران، ۴ موضوع را مطرح کرد:

– ایجاد سازمان نظام ورزش در سال های گذشته چندین بار کلید خورد اما هر بار به دلایلی از آن غفلت شد. ورزش هم مانند رشته های پزشکی و فنی یک تخصص است و ما نیاز داریم که غیر ورزشکاران جایی در ورزش نداشته باشند.

– موضوع بعدی آموزش است. فدراسیون های ورزشی به آموزش به عنوان یک تجارت نگاه می کنند.

– نکته سوم بحث تملک زمین در حوزه ورزش است که چندین بار مطرح شد اما باز هم مورد غفلت قرار گرفت. کشور ما دارای تنوع ژنتیکی است و کشورهایی که دارای تنوع ژنتیکی هستند جایگاه بسیار خوبی در ورزش جهان پیدا کرده اند.

– دهکده ورزش دانش آموزی موضوع دیگری است که در همه کشورهای پیشرفته دانشگاه ها به محلی برای تربیت ورزشکار تبدیل شده است و امیدواریم این موضوع مورد توجه هیئت دولت و دولت قرار گیرد.

پس از آن مهدی غفوری یزدی، یکی دیگر از اعضای هیات علمی ورزش و علوم بهداشتی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه ارتباط با صنعت موضوع مهمی در دانشکده ورزش و علوم بهداشتی است، گفت: در ورزش کاری نگرفته ایم. هر گونه اقدام خاصی در این زمینه انجام می شود و دانشجویان و دانشگاه ها درگیر آن هستند. تمرین مسائل عملی؛ همچنین پیشنهاد می شود نهادهایی مانند کمیته ملی المپیک یا وزارت ورزش و جوانان به صورت مستقیم از ظرفیت دانشجویان در مقاطع مختلف استفاده کنند.

وی ادامه داد: حضور دانشجویان در اردوهای آماده سازی سایر تیم های ملی موضوع مهمی است که به نظر می رسد توجه ویژه ای را می طلبد زیرا دانشجویانی که در دانشکده علوم ورزشی و سلامت دانشگاه تهران عضویت دارند نیروی انسانی آینده کشور هستند. ورزش ها.

الهام شیرزاد یکی دیگر از اعضای هیات علمی علوم ورزشی و سلامت دانشگاه تهران با بیان اینکه لازم است یک بار برای همیشه بین جامعه دانشگاهی و بدنه ورزش ارتباط برقرار شود، گفت: این درخواست از وزیر ورزش است. ورزش و جوانان شاهد نگاهی نظام مند به ورزش باشیم. بودن

وزیر ورزش: استقلال و پرسپولیس تا پایان سال تحویل می شود/ چرا پول دولت به جیب خارجی ها می رود؟

نرجس امامقلی نژاد بازیکن سابق تیم ملی تیراندازی تفنگ ایران که در بازی های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون (کره جنوبی) موفق به کسب ۲ مدال نقره تیمی و انفرادی و همچنین مدال نقره بازی های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگژو چین شد. کرد تصریح کرد: یکی از پشیمانی های من حضور در المپیک بود و سعی کردم با ادامه تحصیل در رشته تربیت بدنی جواب این موضوع را بدانم که چرا چنین حصار ذهنی برای من ایجاد شد و نتوانستم به میدان بروم. المپیک؟ تمام تلاشم را کردم تا پاسخ این سوال را بیابم و به سایر ورزشکاران کمک کنم تا از پشیمانی که تجربه کردم دوری کنند.

یک دانشجوی فعال در عرصه فوتبال با اشاره به اینکه نقش دانشجویان در ورزش در همه کشورهای پیشرفته مشخص است، گفت: آیا کارگروهی در وزارت ورزش و وزارت علوم برای نیازسنجی بازار کار دانشجویی وجود دارد؟ متاسفانه شاهد حضور افراد بی ارتباط با ورزش در ورزش هستیم و هدف ما توسعه ورزش در عرصه جهانی و قهرمانی است.

وی ادامه داد: متاسفانه حضور این افراد باعث شده تا شاهد بی انگیزگی دانش آموزان تربیت بدنی باشیم. امیدوارم ریشه مشکلات چندین ساله را خشک کنید. چرا به سمت خصوصی سازی نمی روید؟ چرا باید بودجه دولت به جیب بازیگران خارجی سرازیر شود؟

یک دانشجوی فعال در رشته تکواندو با طرح این سوال که دانشجوی تربیت بدنی که سهمی از بازار کار دارد کیست؟ وی گفت: این بستر توسط چه نهادی تعیین می شود؟ امنیت شغلی در رشته تربیت بدنی چگونه تعریف می شود؟ متاسفانه شاهد کمترین حقوق دانشجویان تربیت بدنی با وجود بیشترین ساعات کاری هستیم! چه نظارتی بر باشگاه های ورزشی وجود دارد که از سهم ناچیز حقوق مربیان ورزشی تخلف نکنند؟ کدام سازمان از حق کارشناسان علوم ورزشی دفاع می کند؟

وی در ادامه به وزیر ورزش و جوانان پیشنهاد کرد که وزارت ورزش برای دانشجویان رشته تربیت بدنی در باشگاه های دولتی طرح کارورزی در نظر بگیرد تا در کنار مربیان بزرگ ورزشی شاهد کسب تجربیات علمی و عملی باشیم. همچنین ایجاد بستر قانونی برای مربیان ورزشی از دیگر مواردی است که امیدواریم مورد توجه قرار گیرد تا مربیان ورزشی به حقوق ورزشی خود برسند.

در قسمت اول این دیدار کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه بسیار خوشحالم که در جمع دانشجویان و اساتید علوم ورزشی و سلامت هستم، گفت: همیشه از نظرات بهره برده ام. از کارشناسان ورزشی و معتقدم نظرات این کارشناسان برای ورزش کشور بسیار باز است و امیدوارم اینگونه جلسات ادامه داشته باشد و با کارشناسان ورزش در استان های مختلف جلساتی برگزار کنم.

وی ادامه داد: دیدار جامعه ورزش با مقام معظم رهبری بسیار موثر بود و همه متوجه نگاه رهبری به ورزش در ابعاد مختلف شدند. وی تاکید کرد: اگر می خواهیم ایران قدرتمندی داشته باشیم باید ورزش قدرتمندی داشته باشیم و طرح این موضوع نشان می دهد که ورزش چقدر تاثیرگذار است.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه وقتی قهرمان کشور روی سکو قرار می گیرد، پرچم کشور برافراشته می شود، اظهار داشت: این ظرفیت در ورزش وجود دارد و فرصتی است که ورزش برای کشور ایجاد می کند و باید از این ظرفیت استفاده کنیم. ما در حوزه ورزش و تربیت بدنی نیاز به گفتمان داریم و ورزش قوی ایران باید به یک گفتمان عمومی تبدیل شود تا مردم بدانند ورزش از اهمیت بالایی برخوردار است.

هاشمی با اشاره به اینکه آموزش، تهذیب و ورزش شعار ما در وزارت آموزش و پرورش در حوزه ورزش بود، گفت: شغل دغدغه دانش آموزان تربیت بدنی است. رشته تربیت بدنی به نوعی تعطیل شده بود و در آن سال ها توانستیم مجوز استخدام ۱۵۰۰۰ دانشجوی تربیت بدنی بگیریم در حالی که ۲۵۰۰۰ فارغ التحصیل داشتیم که در استخدام وزارت آموزش و پرورش بودند و هم اکنون به عنوان مربی و معلم در کشور مشغول به کار هستند. . فعالیت ها هستند.

وی در خصوص پیشنهادی که در خصوص تشکیل سازمان نظام ورزش مطرح شده است، گفت: اصول کلی سازمان نظام ورزش را قبول دارم، اما اگر به سازمان هایی مانند نظام مهندسی مراجعه کنیم باید بدانیم که چنین سازمانی در سازمان نظام ورزشی وجود ندارد. عرصه بین المللی به شیوه ای متناسب. در حالی که فدراسیون های جهانی، کمیته بین المللی المپیک و… در ورزش فعال هستند.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه امیدواریم شاهد حضور نونهالان در ورزش نباشیم، تصریح کرد: با تغییراتی در آینده بحث آموزش را تقویت و از ظرفیت دانشگاه ها استفاده خواهیم کرد.

هاشمی با اشاره به اینکه باید شاهد همکاری فدراسیون های ورزشی با بدنه دانشگاه ها و دانشجویان رشته های علوم ورزشی و تربیت بدنی باشیم، خاطرنشان کرد: به مقوله آموزش سرزمینی اعتقاد دارم و به نظرم حلقه مفقوده ورزش کشور است و در قانون، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان نیز به این موضوع توجه شده است. بحث تعدیل سرزمینی در ورزش کشور از زمان حضور من در وزارت ورزش و جوانان مورد توجه قرار گرفت و کار در حال پیشرفت است تا شاهد فعالیت های پراکنده در ورزش کشور نباشیم.

وی افزود: گاهی فلان فرد سیاسی اصرار کرده که در شهرش استادیوم ساخته شود و بعد متوجه شده اند که این شهر قابلیت فوتبال ندارد و در عین حال در شهری مثل انزلی که بسیار توانمند است. زمین فوتبال، استادیوم مناسبی ساخته نشده است. امیدواریم تا پایان سال شاهد پیشرفت طرح توسعه سرزمینی باشیم و حتی اگر یک فرد سیاسی از بالا به من به عنوان وزیر ورزش و جوانان فشار بیاورد و به من توصیه کند که پاسخ او را بدهم که وزارت ورزش و جوانان بر اساس آن در مورد طرح توسعه سرزمینی و قانون وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان به کار خود ادامه می دهد.

وی خاطرنشان کرد: وزارت ورزش و جوانان می تواند تیم داشته باشد؟ وی گفت: وزارت ورزش هیچ مسئولیتی در قبال تیم داری ندارد در حالی که سال هاست مدیریت تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس را برعهده دارد و این در حالی است که قانون اجازه نمی دهد حتی یک ریال برای این تیم ها هزینه کنیم.

وزیر ورزش و جوانان با اعلام اینکه استقلال و پرسپولیس تا پایان سال به بخش خصوصی واگذار می شود، گفت: این یک شعار صرف نیست و عملی می شود و به عنوان یک دستاورد بزرگ به حساب می آید. راهکارهای سازمان خصوصی سازی و خدمت بزرگی به ورزش است و باعث می شود که وزارت ورزش و جوانان بر سایر وظایف اصلی وزارت ورزش متمرکز شود. همه این شرایط باعث شده است که وزارت ورزش و جوانان از وظایف خود مانند عمومی سازی ورزش غافل شود.

هاشمی در ادامه با اشاره به اینکه پروژه شهرک مدال در دستور کار قرار گرفته و زمین به صورت رایگان در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار می گیرد و برندگان مدال به صورت رایگان صاحب واحدهای مسکونی می شوند، خاطرنشان کرد: حوزه ورزشی صنعت موضوع مهمی است که در ورزش جهان مطرح می شود و ما نیز به طور جدی به این موضوع توجه داریم، اما تا زمانی که نظام باشگاه داری تهیه نشود و به قانون تبدیل نشود نمی توانیم به هدف اصلی برسیم.

وی افزود: حق پخش تلویزیونی در ورزش حرفه ای بیش از ۶۰ درصد اختصاص یافته است اما آیا ورزش کشور این سهم را دارد؟ نه موضوع مهم دیگر قانون کپی رایت است اما حتی استقلال و پرسپولیس نیز به عنوان بزرگترین باشگاه های کشور فاقد این مزیت هستند و باید به عنوان قانون مورد توجه شورای اسلامی قرار گیرند.

ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا