ورزشی

استقلال و پرسپولیس تبرئه شدند

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال آرای جدید خود در خصوص باشگاه های پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی را به شرح زیر اعلام کرد:

پرسپولیس رای می دهد

بر این اساس، با توجه به گزارش کارگروه ناظر بر قراردادها علیه باشگاه پرسپولیس تهران مبنی بر عدم رعایت اصول کلی ثبت قرارداد در رابطه با قرارداد بازیکنان (عثمر لاس ویرا و میلاد سرلک) با این توضیح که در اسمار لاس قرارداد ویرا، مالیات اصل قرارداد و پاداش بر عهده باشگاه است و این برخلاف بند ۸ بخشنامه حاکم بر قراردادها و در مورد میلاد سرلک، لغو حق یک تمدید اجباری یک ساله قرارداد توسط باشگاه با توجه به مجموع مدارک و محتویات پرونده اعم از اسناد و مدارک، اظهارات طرفین لایحه دفاعیه ارسالی مغایر با بند ۲۷ بخشنامه فوق الذکر است. توسط باشگاه و مطالب ارائه شده در کمیته انضباطی و با توجه به اینکه در خصوص قرارداد ویرا، باشگاه از یک سو با انعقاد تمدید با بازیکن مذکور و تعیین پرداخت مالیات توسط بازیکن شکایت کرد که مورد قبول کارگر نیز قرار گرفت. گروه اقدامات اصلاحی را بر اساس بند ۵ ماده ۲۲ آیین نامه انضباطی انجام داده است.

از سوی دیگر موضوع دریافت مالیات از مربیان و بازیکنان توسط باشگاه پرسپولیس پیش از این در نامه شماره ۱۱۵۸ کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مورد بررسی قرار گرفت و منجر به محکومیت باشگاه پرسپولیس و ذکر آن در قرارداد ویرا نیز یکی از مصادیق تخلف ذکر شده در نامه به حساب می آید که باشگاه پرسپولیس یک بار در این خصوص محکوم شده است و دلیلی برای محکومیت مجدد در مورد همان تخلف وجود ندارد و در مورد میلاد. قرارداد سرلک، دفاعیات باشگاه در خصوص دلایل سلب حق تمدید اجباری یک ساله قرارداد، یعنی نامشخص بودن وضعیت نظام وظیفه بازیکن از طرف طرف و ارائه الحاقیه برای لغو سلب حق حق با تعیین وضعیت سربازی وی موجه تلقی خواهد شد.

لذا به لحاظ عدم تایید تخلف مستند به ماده ۹۵ آیین نامه انضباطی، حکم برائت صادر می شود. رأی صادره ظرف مدت ۷ روز از تاریخ ابلاغ قابل اعتراض در کمیته استیناف فدراسیون فوتبال می باشد.

آرای استقلال

با توجه به گزارش کارگروه ناظر بر قراردادها علیه باشگاه استقلال تهران مبنی بر عدم رعایت سقف بودجه طبق دستورالعمل ابلاغی به مبلغ ۳۱۰ میلیارد تومان و ثبت قراردادها به مبلغ ۳۲۵ میلیارد تومان. در مجموع عدم محاسبه مالیات مفروض برای بازیکن یاماگا علاوه بر سقف بودجه مبلغ ۷ میلیارد ریال به مهدی هاشمی نسب علیرغم عدم امضای قرارداد با وی، عدم محاسبه دو چک در مبلغ ۵۰ میلیارد ریال و یک فقره چک به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال به حساب کانون هواداران و همچنین یک فقره چک به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال به حساب بازیکن محمدرضا خالدآبادی و افزایش دوم قرارداد یک ساله این بازیکن بیش از ۲۵ درصد، وضعیت پرداخت مالیات بازیکن گستا و وازکوئیل بلانکو و با توجه به شکایت پرسپولیس تهران، آلومینیوم اراک و ذوب آهن اصفهان از باشگاه استقلال تهران مبنی بر افزایش سقف بودجه. ، احتمال قبولی مالیات بازیکنان و خود مربیان، ابهام در خصوص قرارداد بازیکن سعید مهری و همچنین شکایت دیگر باشگاه ذوب آهن مبنی بر استفاده از بازیکنان غیر مجاز به نام های امید حامدی فر، کوین یمگا و سعید مهری در بازی ۱۴ آبان ماه ۱۴۰۲ بین دو تیم لیگ برتری با توجه به مجموع اوراق و محتویات پرونده شامل مفاد گزارش ارسالی کارگروه و شکایت باشگاه های شاکی و با عنایت به در پاسخ به استعلام سازمان لیگ فوتبال، اسناد بانکی و تصاویر چک های برگشتی به باشگاه استقلال و اظهارات نماینده کارگروه و همچنین نمایندگان باشگاه ها در جلسه کمیته انضباطی و همچنین بازیکنان سعید. مهری و محمدرضا خالدآبادی در جلسه این کمیته و نظر به اینکه;

اولین در خصوص بحث سقف بودجه باشگاه استقلال، اگرچه طبق بند ۳ دستورالعمل محدودیت بودجه باشگاه ها، ۳۲۵ میلیارد تومان به باشگاه های دارای مجوز حرفه ای اختصاص داده شده است، اما با توجه به تعیین این رقم برای باشگاه استقلال در سیستم مالی لیگ. و فراهم شدن امکان دسترسی این باشگاه به ثبت قرارداد خود تا سقف ۳۲۵ میلیارد تومان و با توجه به استعلام صورت گرفته از سازمان لیگ فوتبال و پاسخ دریافتی باشگاه استقلال تهران با توجه به گزینه های تعریف شده در سقف بودجه. و به دستور مراجع ذیربط مجاز است تا مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۳/۲۵۰ ریال که تا تاریخ ۲۵/۹/۱۳۰۲ مبلغ ۳/۲۰۰/۱۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال از بودجه خود و مبلغ ۴۹/۹۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال از بودجه خود استفاده کرده است. باشگاه برای ثبت قرارداد جدید و شروع ثبت قرارداد باقی ماند. این باشگاه نیز از ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ وجود داشته و در نتیجه از نظر صدور مجوز برای باشگاه مذکور از زمان ثبت قراردادهای این باشگاه به مبلغ ۳۲۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان و ۳۱۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان و اعتبار این سقف در در حال حاضر صرف نظر از اینکه مجوز صادر شده نقض نشده و با فرض طرح شکایت در خصوص نحوه اعطای این مجوز، خارج از صلاحیت این کمیته است، اقدامات باشگاه در راستای مجوز اعطا شده است و در سیستم سازمان اعمال شود. لیگ به رسمیت شناخته شده است.

دوما: در خصوص وضعیت بازیکن محمدرضا خالدآبادی با توجه به اینکه چک به مبلغ ۲۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به حساب وی و همچنین چک به مبلغ ۴۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال برای کانون هواداران به باشگاه برگشت و باطل شده است. و از طرفی چکی که به کانون هواداران برای اخذ رضایت نامه انتقال این بازیکن به مبلغ ۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال داده شده نیز برای ۴ فصل در نظر گرفته شده است و رقم قرارداد فصل دوم خالدآبادی با احتساب این چک محاسبه شود. یعنی اضافه شدن ۱.۲۵۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان برای سال اول قرارداد به مجموع هزینه های باشگاه در فصل جاری محدودیت بودجه تعیین شده را برآورده کرده است.

ثالثاً: در خصوص مبلغ هفتصد میلیون تومان پرداختی به مهدی هاشمی با توجه به اینکه تاریخ عقد و ثبت قرارداد با مشارالیه دیرتر از تاریخ پرداخت بوده و حتی با فرض پرداخت مبلغ مذکور تخلفی صورت نگرفته است. محدودیت بودجه

چهارم: در رابطه با قرارداد منعقد شده با بازیکن سعید مهری، علیرغم بررسی های انجام شده، دلیلی مبنی بر پرداخت وجه یا وجه مازاد بر آنچه در قرارداد وی ذکر شده، یافت نشده است و مفاد این قرارداد در حال حاضر طبق ماده مذکور ثبت شده است. ۱۰ بخشنامه قراردادها برای مراجع قضایی الزامی است.

پنجم : در خصوص الزام به پرداخت مالیات بازیکن بلانکو، باشگاه هیچگونه مطالعه و دلیلی در این خصوص ارائه نکرده است و بر اساس قراردادی که با نامبرده ثبت شده است، باشگاه هیچ تعهدی در این خصوص نپذیرفته است و صرف سکوت وضعیت پرداخت مالیات در قرارداد نیز دلیلی بر تعهد است. باشگاه برای پرداخت آن در نظر گرفته نمی شود.

ششم: با توجه به اینکه تعهدات باشگاه در قبال بازیکن یمگا مربوط به قرارداد منعقده در فصل قبل بوده است، ضمن اینکه مفاد دستورالعمل حاکم بر قراردادها و سقف بودجه مربوط به فصل جاری بوده و آثار آن عطف به ماسبق نمی باشد و با توجه به عدم وجود دلیلی مبنی بر غیرقانونی بودن بازیکن امید حمیدی فر در مجموع با توجه به دلایل و دلایل فوق و از حیث عدم وجود تخلف مستند به ماده ۹۵ انضباطی ارائه نشده است. مقررات، حکم برائت صادر می شود. رأی صادره ظرف مدت ۷ روز از تاریخ ابلاغ قابل اعتراض در کمیته استیناف می باشد.

رای تراکتور

با توجه به گزارش کارگروه ناظر بر قراردادهای باشگاه تراکتورسازی مبنی بر تخلف از بخشنامه های ناظر بر قراردادها با اخذ مالیات از شش مربی و بازیکنان این باشگاه به نام های خواکین آلبرتو ژیل، امیلیو ماریا آلوارز بلانکو، آلوارو خوزه گورو، خوان لونا اسلوا، جولیولوییس. مونوز و صفا هادی با عنایت به مجموع مدارک و محتویات پرونده و با عنایت به مفاد قراردادهای منعقده بین افراد مذکور و باشگاه تراکتورسازی که در موادی از جمله مواد ۳ و ۴ صراحتاً پرداخت مالیات شرکت تراکتورسازی را پذیرفته اند. افراد ذکر شده توسط باشگاه که مغایرت آشکار با بند ۸ دستورالعمل است ناظر قراردادهای باشگاه ها با بازیکنان و سایر افراد حاضر در مسابقات فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به کلیه باشگاه ها ابلاغ شده و می باشد. تخلف محسوب می شود، اما با توجه به اصلاح کلیه قراردادها توسط باشگاه بر اساس مفاد بخشنامه فوق الذکر، این اصلاحیه نیز مورد پذیرش کارگروه قرار گرفته است، در نتیجه بر اساس ماده ۹۴ آیین نامه انضباطی تراکتورسازی. باشگاه مستحق معافیت تشخیص بوده و بر این اساس به استناد مواد ۵۱ و ۱۱۷ آیین نامه انضباطی به پرداخت ۶۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم می شود. رأی صادره ظرف مدت هفت روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی در کمیته تجدیدنظر است. “

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا