ورزشی

استقلال ۴ امتیاز از پرسپولیس جلو افتاد!

شهرورد شماره ۱۰۳ استقلال و پرسپولیس در دیداری کسل کننده و کسل کننده با تساوی بدون گل به پایان رسید. تلاش بازیکنان دو تیم برای بازکردن دروازه حریف بی ثمر بود تا جواد نکونام بتواند آنچه را که از این بازی نیاز داشت به دست آورد و صدر جدول و فاصله سه امتیازی را با هم حفظ کند.

از قبل مشخص بود که آبی ها با فکر کسب حداقل امتیاز وارد مسابقه می شوند و در سمت مقابل پرسپولیس برای کم کردن فاصله و رسیدن به بالای جدول برای پیروزی در این دربی تلاش می کند. درست مثل بازیکنان آبی که اعتراف کردند این نتیجه به نفع آنها بود.

اما نکته بسیار مهم این است که استقلال در تقابل های رو در رو با پرسپولیس دست بالا را دارد چرا که طبق قانون سازمان لیگ و کمیته برگزاری مسابقات لیگ برتر که در فصل بیست و یکم تصویب شده است، مهم است. در خانه حریف گل بزند که همین طور است. موضوعی که منجر به برتری آبی ها شده است.

در لیگ بیست و یکم بود که اعلام شد در پایان فصل و برای تعیین رده های مهم اعم از بالا و پایین جدول به جای تفاضل گل، قانون نتایج تیم های رو در روی هم مشخص شود. در دو بازی رفت و برگشت ملاک قرار خواهد گرفت. اما اگر در هر دو بازی یک نتیجه به دست آمده باشد، قانون گل زده در خانه حریف قرار می گیرد.

در لیگ برتر امسال در شهرورد که به میزبانی پرسپولیس برگزار شد، دو تیم به تساوی یک بر یک دست یافتند و دربی دیروز که به میزبانی آبی پوشان برگزار شد، بدون گل به پایان رسید، بنابراین استقلال هم مانند لیگ بیست و یکم و به دلیل امتیازدهی گل های بیشتر در خانه حریف، بر حریف برتری داشته باشد.

به این ترتیب اگر در پایان فصل، استقلال و پرسپولیس هر دو امتیاز بگیرند، چون شاگردان نکونام موفق به گلزنی در زمین پرسپولیس شده اند، بالاتر از حریف دیرینه خود قرار می گیرند، بنابراین به نوعی تفاوت بین Magpies سه نقطه در سطح است، اما چهار نقطه در داخل. امتیازات پرسپولیس و استقلال در پایان فصل هیچ کمکی به تیم اسمار نخواهد کرد.

این قانون می تواند در ادامه فصل کمک زیادی به تیم نکونام کند زیرا حتی اگر در یک مسابقه شکست بخورد و پرسپولیس برنده شود، باز هم این استقلال است که در رده بندی بالاتر قرار دارد و این یعنی پرسپولیس از دیرینه خود جلوتر خواهد بود. رقیب لازم است تیم نکونام در دو مسابقه پیروز نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا