اسراری که دیجیکالا از اقتصاد ایران افشا کرد | کاهش خرید پوشاک و افزایش مراجعه به لوازم آرایشی
با کاهش حجم خریدهای پوشاک ، لوازم آرایشی افزایش یافته است ، آیفون معمولاً در لیست بهترین تلفن های فروش در بازار جهانی قرار دارد ، اما در ایران تفاوت های زیادی وجود دارد.
براساس گزارش عملکرد Digikala ، گزارش عملکرد Digikala نشان می دهد که گوشی های اقتصادی سهم زیادی از بازار تلفن همراه را گرفته اند و حجم خریدهای موبایل در مقایسه با ۲ درصد در سال حدود ۲ درصد است.
به گفته فارارو ، قطع برق در سالهای اخیر مطرح شده است و به دلیل دلایلی که شما از ما بهتر هستید کالاهای دیگری مانند تصفیه آب مشتری پیدا کرده اید. گزارش Digikala با بیش از ۵ صفحه و نکات بزرگ منتشر شده است ، اما در این پست به مواردی خواهیم پرداخت که می تواند یک تصویر غیر دلپذیر از واقعیت بازار کشور را منعکس کند.
تسلط بر تلفن های اقتصادی در ایران
خرید تلفن های همراه در سال ۲ به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. اگرچه تلفن های اقتصادی بهترین گزینه های فروش موجود در Digikala هستند ، اما ۲ درصد کمتر از ۲ درصد داشتند.
حجم فروش گوشی های میانی تقریباً به همان اندازه آب رفته است و تلفن های گران قیمت و گران قیمت با همان قطره روبرو شده اند.
ما می توانیم محبوبیت تلفن های اقتصادی در ایران را با بازار جهانی مقایسه کنیم. نیمه اول ، بدون خبری از آیفون ۵ و مدل های این سری ، آیفون ۶ ، آیفون ۶ Pro و آیفون ۶ Pro توسط سه گزینه اول معرفی شدند. در لیست بهترین گوشی های فروش جهان ، فقط یک یا دو گوشی اقتصادی دارند.
خرید کالاهای اضطراری را افزایش دهید
قطع برق خرید موتور را افزایش داده است. براساس داده های Digikala ، خرید موتورهای برقی در سال ۲ بیش از دو برابر شده و دقیقاً دقیقاً ۲ درصد افزایش یافته است.
همزمان با خرید موتور الکتریکی ، چراغ های اضطراری و چراغ قوه به طور متوسط ۵ درصد بیشتر از سال ۲ بود.
داده های Digikala از سال ۴ می تواند حاکی از افزایش روند خرید کالاهایی مانند موتور الکتریکی باشد ، اما در همان سال شاهد افزایش ۵ درصدی در خرید تصفیه هوا در همان سال بودیم. آلودگی هوا در شهرهایی مانند تهران ، آهواز و سایر شهرهای صنعتی شرایطی را برای خرید و فروش پاک کننده ها فراهم کرده است.
خریدهای لباس را کاهش داده و لوازم آرایشی را افزایش دهید
حجم ریال برای فروش لباس در ایران حدود ۲ ٪ به ۵ ٪ افزایش یافته است. بخشی از این می تواند با تورم توجیه شود ، اما معنی گزارش Digikala حدود چهار درصد از دستور لباس است.
حجم نظم پوشاک از مارک های موجود در این زمینه نیز ۵ ٪ کمتر از سال ۲ تخمین زده می شود. با این حال ، سفارشات مردم از Digikala برای لوازم آرایشی حدود ۳.۵ درصد افزایش یافته است.
دوربین رویدادها ؛ بیشترین رشد در فروش لوازم جانبی ماشین
افزایش خرید سوابق دوربین در Digikala سال گذشته ۵۰۰۰ ٪ افزایش یافته است. زنجیرهای چرخ و روترهای اتومبیل بخش دیگری از جسورانه ترین خریدها در زمینه لوازم جانبی خودرو است.
در بخش قطعات یدکی لوازم خانگی ، سفارشات و کاربران تقریباً ۵ ٪ رشد کرده اند که این یک راه حل برای تأخیر در خرید کالاهای جدید است.