ورزشی

اسم حسین‌نژاد روی پیراهنش جا نمی‌شود

محمدجواد حسین نژاد که از سپاهان جدا شد و تصمیم گرفت فوتبالش را در لیگ روسیه و باشگاه دینامو ماخاچ قلعه ادامه دهد، به دلیل اینکه نام بلند این بازیکن روی پیراهن او نمی گنجد، سوژه رسانه های معروف ورزشی این کشور شده است.

اسپورت در گزارشی به نام بلند دیگر برخی از بازیکنان سرشناس جهان پرداخت و از کوتاه شدن نام این لژیونر ایرانی در اولین بازی خود برای دینامو ابراز تاسف کرد چرا که اسپورت معتقد است حسین نژاد به دلیل این طولانی شدن می توانست مورد توجه قرار گیرد. نام

در این گزارش آمده است:

محمدجواد حسین نژاد نام بازیکن جدیدی است که به تیم دینامو ماخاچ قلعه پیوست. نام او به سختی روی پیراهن جا می شود.

باشگاه دینامو ماخاچ قلعه چند روز پیش بازیکن جدید خود را معرفی کرد: از این پس محمدجواد حسین نژاد هافبک تیم ملی ایران برای این تیم بازی می کند که حتی در اولین بازی موفق به گلزنی شد. او ۲۱ سال دارد و در سپاهان بازی می کرد. جالب است که کل معرفی این بازیکن بر اساس نام بلند و تلفظ سخت او بوده است. این هم عکس پیراهن معرفی محمد جواد با شماره ۱۰.

2071169

باشگاه دینامو حتی پیراهنی هم برای حسین نژاد ترتیب داده است اما از همان ابتدا به نظر می رسید که او در مسابقات با نام کامل خود به میدان نمی رود. در باشگاه پیشنهاد شد که او را به سادگی «جواد» خطاب کنند و در بازی با اخمت گروزنی همین نام روی پیراهنش بود. اما شرم آور است، زیرا پیراهن یان ون ون گوگ هیسلین زمانی به دلیل نام بلندش محبوب بود.

یکی از معروف ترین پیراهن های لیگ برتر در اواخر دهه ۲۰۰۰، پیراهن هال سیتی در فصل ۲۰۰۹/۱۰ بود که نام یان ون ون گوگ از هیسلین را به صورت منحنی در اطراف شماره نشان می داد.

2071170

بسیاری از افراد نام یا نام خانوادگی طولانی دارند و اغلب آنها را کوتاه می کنند. به عنوان مثال، نام کامل Rod van Nistelrooy در واقع “Riotgross Johannes Martinius van Nistelrooy” است. اما ایان نمی خواست حتی یک حرف از نام خانوادگی خود را قربانی کند زیرا منحصر به فرد است و تاریخچه خانوادگی او را منعکس می کند.

در قرن هفدهم، دو خانواده کشاورز از Ansekhde، Heslink و Fenngur که از نظر اجتماعی برابر بودند، تصمیم گرفتند به جای انتخاب یکی از این دو نام، آنها را ترکیب کنند.

2071171

جالب اینجاست که این مهاجم هلندی پیش از این برای آیندهوون و سلتیک بازی می کرد که نام خانوادگی او در یک خط و تقریبا بدون خم شدن بود. البته در اسکاتلند گاهی به صورت منحنی چاپ می شد.

در تصویر آخر پیراهنی با نام کامل لوکاس ون ونگور از هیسلینک پسر یان دیده می شود. او در سال ۲۰۲۴ با توئنته قرارداد حرفه ای امضا کرد و بله، نام خانوادگی کامل او نیز روی پیراهنش است.

2071172

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا