ورزشی

اسم کمیته اخلاق، کمیته صیانت از مسئولان فدراسیون فوتبال است/ خطیرِ جعلی علیه من حرف زده بود!

رضا درویش پس از پیروزی یک بر صفر پرسپولیس مقابل نساجی گفت: بچه ها استرس زیادی داشتند، چون باید سه امتیاز را می گرفتند تا در کورس قهرمانی قرار بگیرند. علاوه بر این مجروحان زیادی داشتیم.

وی با بیان اینکه پرسپولیس بازی خوبی انجام نداد، گفت: استقلال نساجی را با تمام مهره هایش با تفاضل گل زیاد شکست داد. وی تصریح کرد: اینها ملاک نیست; هر بازی شرایط خاص خود را دارد. علاوه بر این به دلیل مصدومیت بچه ها تغییراتی در ترکیب داشتیم. مهم برد بود. حریف با همه بازیکنان دفاع کرد و کار را سخت کرد.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره دعوتش به کمیته اخلاق گفت: کمیته اخلاق داریم؟! بهتره اسمش عوض بشه و کمیته حراست مسئولان فدراسیون فوتبال بشه! سه چهار ماه است که مقامات نظارتی دو نامه مبنی بر مشکل یکی از بازیکنان فوتبال ارسال کرده اند. به این کمیته داده اند اما پاسخی دریافت نکرده اند. من ساعت ۸ شب مصاحبه کردم و ساعت ۸:۱۵ واکنش نشان دادند. نمی دانم در خانه شان جلسه می گذارند یا جای دیگری، اما بیشتر از مسئولان فدراسیون حمایت می کنند.

درویش درباره صحبت های علی خطیر علیه او گفت: فکر نمی کنم این حرف های خطیر جعلی است! آقای خطیر با ما رابطه خوبی دارد و علیه ما صحبت نمی کند.

وی در خصوص صحبت های رضا جاودانی از اعضای کمیته انضباطی گفت: من این حرف ها را ندیدم. وقتی دو سه نفری امتیازمان را کم کردند، گفتم بی بهانه یک امتیاز از ما کم کردند تا بعداً امتیاز سپاهان را برگردانند و بگویند ما هم امتیاز شما را پس دادیم. آن موقع می گفتند تعصب دارم. اگر امتیازها به دلیل اصلاح قراردادها کم شد، دیروز اعلام کردند تراکتورسازی قرارداد شش بازیکن را اصلاح کرده و مشکلی ندارد. چطور ممکنه؟

درویش یادآور شد: دیروز شنیدم که آقای قنبرزاده نوشته سقف قرارداد باشگاه استقلال ۳۲۵ میلیارد تومان است. این توهین به شعور مردم است. همه می دانند که مجوز حرفه ای توسط AFC داده می شود. بعید است قنبرزاده چنین کاری کرده باشد اما اگر انجام داده باشد به کمیته اخلاق شکایت خواهیم کرد. مجوزهای حرفه ای توسط AFC اعطا می شود. زمان مجوز حرفه ای فروردین ماه ۱۴۰۲ به پایان رسید. نه تنها قنبرزاده، بلکه رئیس فدراسیون و وزیر ورزش هم نمی توانند این مجوز را بدهند. اگر استقلال این مجوز را داشت چرا در لیگ قهرمانان آسیا شرکت نکرد؟

به نظر شما آیین نامه کارگروه نظارت بر قراردادها می تواند به باشگاه ها کمک کند و آنها را زیر پا نگذارد؟ مدیرعامل پرسپولیس در پاسخ به این سوال عنوان کرد: این قانون نیست، اجرا نشد. یکی از مصوبات خوب چند سال پیش بود البته اگر فدراسیون جرات اجرای آن را داشت. عملیاتی بودن مهم است. ببینید یک بازیکن استقلال فصل گذشته ۱۴ میلیارد قرارداد داشت اما امسال ۱۶۰ میلیون تومان نوشت. یعنی کمتر از حداقل حقوق تامین اجتماعی. این یعنی ما باید به بی قانونی عادت کنیم. این کجای قانون است؟ اگر فدراسیون توانایی اجرای قانون را ندارد بهتر است یا قانون را وضع نکند یا به کسانی که جرأت دارند اجازه این کار را بدهد. کسانی که بیشترین ثروت مالی را دارند منتفع شدند و فقط پرسپولیس ضرر کرد چون فکر می کردیم باید این قانون را رعایت کنیم. آقای گل محمدی دو سه بازیکن معرفی کرده بود که تعدادشان بیشتر بود و نتوانستیم این کار را انجام دهیم.

درویش درباره اینکه آیا در نیم فصل بدون سقف بازیکن می خرند؟ گفت: اعلام کردند مشکلی نیست و کار خودت را انجام بده، اما به شرطی که بودجه فدراسیون را هم تامین کنی! ما هم گفتیم مشکلی نیست! جنایات را می بینید. کجای قانون این جرایم است؟ بهتر بود می گفتند فدراسیون مشکلات مالی دارد و شما آنها را حل کنید.

وی درباره ادعای علی خطیر مبنی بر اینکه برخی از مسئولان باشگاه پرسپولیس نامه جعلی باشگاه استقلال را منتشر کرده اند، گفت: نمی شود که آقای خطیر این حرف را بزند؛ اما این حرف را نمی زند. من او را می شناسم. به اینها می گویند خطیر جعلی!

مدیرعامل پرسپولیس در خصوص اینکه رضا جاودانی اعلام کرده به پرسپولیس برای اصلاح قرارداد گلسیانی مهلت داده شده است، گفت: به نظر شما وقتی کسی از ایران نیست چه کار کنیم؟ آن زمان هنوز مراحل جعل را یاد نگرفته بودیم! اگر الان بود شاید بتوانیم این کار را انجام دهیم! وقتی بازیکن ایرانی نبود چطور قرارداد را اصلاح کردیم؟ آیا می توانستیم غیر از جعل کار دیگری انجام دهیم؟

درویش در خصوص تمایل پرسپولیس برای جذب مجدد یورگن لوکادیا اظهار داشت: اعلام کرده بودیم در صورت تمایل می توانیم با او مذاکره کنیم اما هنوز هیچ کاری برای ما پیش نیامده است. گل محمدی همچنین گفت اگر لوکادیا شرایط پرسپولیس را بپذیرد می توانیم در خدمت او باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا