ورزشی

اسکوچیچ بهترین زمان ممکن به تراکتور آمد

سجاد حسین زاده تصریح کرد: در حال حاضر تراکتورسازی به عنوان تیمی صاحب نام و بین المللی شناخته می شود و با توجه به این موضوع باید تمام ارکان، زیرساخت ها و انتخاب هایش به اندازه نام و آوازه اش باشد. البته در ۲ سال اخیر با وجود فراز و نشیب های فراوان، تراکتور مسیر درستی را طی کرده و جای پیشرفت دارد.

وی ادامه داد: اخیرا تراکتورسازی در انتخاب سرمربی عالی عمل نکرده اما عملکرد خوبی داشته است. پاکو خامس خودش مربی توانمندی بود اما بدشانسی و برخی عوارض باعث کندی روند حرکتی او در تراکتور شد.

این کارشناس فوتبال درباره حضور دراگان اسکوچیچ روی نیمکت تراکتورسازی گفت: فکر می کنم اسکوچیچ از چند جهت در بهترین زمان ممکن به تراکتور آمد. او هم از نظر فوتبالی و هم فرهنگی با ایران آشنایی دارد.

حسین زاده تصریح کرد: مهمترین چیزی که باعث افزایش انگیزه اسکوچیچ می شود. عملکرد او در تیم ملی و نحوه کنار گذاشته شدنش. تلاش اسکوچیچ برای اثبات شایستگی هایش در فوتبال ایران به نفع تراکتور خواهد بود. البته شایستگی این مربی ثابت شده است.

وی در خصوص جذب دانیال اسماعیلی فر و مهدی ترابی گفت: معتقدم تراکتور دو تا از بهترین بازیکنان ایران را به خدمت گرفته است. ترابی و اسماعیلی فر جزو بازیکنان بدون مرز هستند و قطعا از نظر فنی می توانند نقش اساسی داشته باشند. عملکرد اسماعیلی فر در دوران سربازی در تراکتور هم خوب بود. هر دو با مالکیت توپ، فانتزی و فوتبال سریع هماهنگ هستند.

این کارشناس فوتبال افزود: همیشه گفته ام برای قهرمانی در لیگ برتر باید حداقل ۸۰ درصد بازیکنان برتر ایران را در همه پست ها داشته باشید. داشتن یک دروازه بان قابل اعتماد، یک هافبک دفاعی شش دانگ که می تواند هم در بازی سازی و هم در دفاع کمک کند. برای تراکتور مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه تراکتور به مهاجم نیاز دارد، گفت: یک مهاجم شش داگ باید قدرت ضربه زدن، قد و تمام کننده داشته باشد. اما بعد از ادینهو هرگز تراکتور هجومی با این کیفیت وجود نداشت.

حسین زاده گفت: شرط موفقیت تراکتورسازی در فصل پیش رو حفظ ساختار اصلی تیم و انتخاب بازیکنان باکیفیت است. همچنین نظر سال قبل مبنی بر اینکه هر وینگری که توسط مهاجم نوک جذب می شد، از آب درآمده بود. باید حذف شود.

این کارشناس فوتبال گفت: تمام ساختار و ارکان باشگاه تراکتورسازی باید با نام این تیم برابری کند. جایی برای لایه های نظارتی و نظارت فنی در تیم وجود ندارد. متأسفانه سطوح پایه به صورت حرفه ای مدیریت نمی شوند. البته افراد حاضر در آکادمی شایسته هستند اما به دلیل استراتژی نامناسب، آکادمی تراکتورسازی در مسیر پیشرفت قرار ندارد. به طور کلی باشگاه باید استراتژی توسعه محور را در همه سطوح در اولویت قرار دهد و در برنامه های خود قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا