اقتصاد جهان

اشتیاق بیل گیتس برای ساخت نیروگاه هسته ای در آمریکا

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از مجله فورچون، بیل گیتس، موسس میلیاردر مایکروسافت در بیانیه ای اعلام کرد که آماده است میلیاردها دلار در پروژه نسل بعدی نیروگاه هسته ای در ایالت وایومینگ سرمایه گذاری کند تا بتواند پاسخگوی این پروژه باشد. نیازهای کشور تقاضا برای برق به آرامی در حال رشد است

گیتس در یک برنامه تلویزیونی CBS گفت که استارتاپ او TerraPower هفته گذشته ساخت اولین راکتور تجاری خود را در وایومینگ آغاز کرد، جایی که یک نیروگاه زغال سنگ در حال بسته شدن است.

بر اساس این گزارش، Trapower از سال ۲۰۰۸ مشغول مطالعه راکتورهای ساده تر و ارزان تر بوده و انتظار دارد راکتور جدید را در سال ۲۰۳۰ تکمیل کند.

گیتس که بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ ششمین فرد ثروتمند جهان است، ادامه داد: من بیش از یک میلیارد سرمایه گذاری کرده ام و میلیاردها بیشتر نیز سرمایه گذاری خواهم کرد.

گیتس در مصاحبه با فرید زکریا در برنامه جی‌پی‌اس سی‌ان‌ان گفت: نیروگاه متعلق به تراپاور که توسط وزارت انرژی آمریکا نیز پشتیبانی می‌شود، در ابتدا قرار بود در سال ۲۰۲۸ به بهره‌برداری برسد… اما این کار مستلزم آن است که بتوان به آن اعتماد کرد. در مورد سوخت هسته ای روسیه که امروز غیرقابل قبول است.

طراحی راکتور TraPower از سدیم مایع به عنوان خنک کننده به جای آب استفاده می کند و حاوی نمک مذاب است که می تواند گرما را برای افزایش تولید حفظ کند.

گیتس تاکید کرد که این شرکت قصد دارد سوخت این راکتور را از ایالات متحده و متحدانش تامین کند.

گیتس به CNN گفت: زغال سنگ با گاز طبیعی رقابت نمی کند. بنابراین کاری که ما باید انجام دهیم رقابت موثر با گاز طبیعی است.

انرژی هسته‌ای بدون CO2 جزء مهمی در مبارزه با تغییرات آب و هوایی محسوب می‌شود و شرکت‌های بیشتری هر روز رآکتورهای کوچک‌تری را تبلیغ می‌کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا