«اشک با چسب داغ»؛ چالش عجیب و جدید دختران ژاپنی در شبکه های اجتماعی
یورو نیوز: به تازگی چالش عجیبی در میان دختران نوجوان مدرسه ای در ژاپن راه اندازی شده است. در این چالش از چسب حرارتی برای ایجاد اشک های سه بعدی استفاده می کنند و این قطره ها را روی صورت خود می چسبانند.
این سبک آرایشی که به “آرایش سه بعدی اشک” معروف است، ظاهری احساسی و آسیب پذیر به دختران می دهد که گویی در حال گریه هستند.
در واقع هدف از این ترند ایجاد حس همدردی است و دختر خانم ها سعی می کنند با استفاده از این سبک آرایش ظاهری ظریف و شکننده تر به خود ببخشند.
این سبک اولین بار در برنامه ژاپنی «نینوسان» معرفی شد و از آن زمان مورد توجه دختران دبیرستانی ژاپنی قرار گرفت. فرآیند آرایش شامل ریختن چسب داغ روی یک سطح صاف (مانند یک ورق پلاستیکی) است. پس از سرد شدن و سفت شدن، این قطره ها با دقت جدا شده و با استفاده از چسب مژه مصنوعی به صورت می چسبند.
این چالش شبکه اجتماعی در ژاپن و چین با انتقادات زیادی مواجه شده است. برخی آن را به دلیل شباهت آن به مایعاتی مانند «مخاط بینی» و «اسپرم» مضحک و نامناسب توصیف کرده اند.
“صبر کن، آیا این قطرات اشک شبیه اسپرم نیستند؟” یک کاربر ژاپنی نوشت. کاربر دیگری اضافه کرد: واقعا؟ آیا واقعاً دختران مدرسه ای به چنین مدهای نامناسبی علاقه دارند؟
در چین، کاربران شبکه های اجتماعی این سبک را “عجیب” و “ناراحت کننده” توصیف کرده اند. یکی از کاربران چینی نوشت: “این بیشتر شبیه مخاط بینی است تا اشک.” اصلا جذاب نیست.”
این سبک آرایش به دلیل ظاهری چشم نواز در شبکه های اجتماعی مانند توییتر و اینستاگرام رایج شده است. دختران با استفاده از مواد ارزان قیمت مانند چسب حرارتی طرح های مختلفی را ایجاد می کنند و تصاویر خود را به اشتراک می گذارند.
ریکا شیکی، مدیر شرکت ژاپنی محصولات دانش آموزی IMF، گفت که روند آرایش در میان دختران دبیرستانی معمولاً تنها دو هفته تا یک ماه طول می کشد.
وی افزود: این دختران عاشق تجربه سبک های جدید، عکس گرفتن و به اشتراک گذاری آن ها در شبکه های اجتماعی هستند.
با این حال، شرکت های تولید کننده چسب حرارتی نسبت به استفاده از این ماده برای اهداف آرایشی هشدار داده اند. آنها تاکید کرده اند که این چسب حاوی مواد شیمیایی است که ممکن است باعث تحریک پوست یا واکنش های آلرژیک شود.
علاوه بر این، تفنگ های چسب حرارتی برای صنایع دستی طراحی شده اند و برای تزئیناتی که با پوست تماس دارند توصیه نمی شود.
با این حال، محبوبیت این روند به حدی بوده است که در برخی از نقاط ژاپن کمبود چسب حرارتی وجود دارد.
این اولین بار نیست که از این چسب ها برای اهداف زیبایی استفاده می شود. سال گذشته یکی از فعالان عرصه لوازم آرایشی و زیبایی در تیک توک با طراحی خط چشمی از چسب حرارتی سر و صدای زیادی به پا کرد.
ویدیوی او که طراحی منحصر به فرد را به نمایش می گذارد، بیش از ۱۴.۹ میلیون بازدید به دست آورده است.
اگرچه ممکن است روند جدید به زودی به دلیل انتقادات گسترده کنار گذاشته شود، کارشناسان می گویند که نشان می دهد که چگونه رسانه های اجتماعی بر سبک های آرایشی در حال تغییر سریع در میان نوجوانان تأثیر می گذارد.