ورزشی

اشک ها و لبخندها؛ ماندگارترین صحنه های فوتبالی نسل فعلی فوتبال ایران/ از حسرت طارمی تا پرش عجیب بیرانوند

به گزارش خبر فوری، تیم ملی ایران بالاخره جام ملت های آسیا را به پایان رساند و با وجود امیدهای زیادی که ایجاد کرده بود نتوانست موفق شود و به فینال راه پیدا کند. پس از پایان این مسابقات برخی از تحلیلگران از پایان نسل طلایی تیم ملی صحبت کردند و این نسل طلایی را نسلی شکست خورده نامیدند. برخی از بازیکنان نیز مدعی شدند که نسل ۹۰ و ۱۴۰۰ بهترین نسل تاریخ فوتبال ایران بوده است.

اما منتقدان بر این باورند که تعداد ناکامی های این نسل بسیار زیاد است و برخلاف نسل ناصر حجازی و علی پروین یا نسل علی دایی و کریم باقری نتوانسته جام معتبری را از آن خود کند.

به مناسبت پایان این نسل از فوتبال ایران و ورود فوتبال ملی به دورانی جدید، قصد داریم خاطره انگیزترین لحظات این نسل را برای مردم مرور کنیم. برخی از این لحظات و تصاویر شیرین و بسیاری از آنها تلخ و غم انگیز است.

لازم به ذکر است که نسل کنونی از جام جهانی ۲۰۱۸ تا جام ملت های ۲۰۲۳ فعال بوده است و لحظات دراماتیک این نسل را نیز در این بازه زمانی انتخاب خواهیم کرد.

پنالتی رونالدو توسط بیرانوند

دیدار ایران و پرتغال در جام جهانی ۲۰۱۸ یکی از دراماتیک ترین و حساس ترین دیدارهای تاریخ ایران در جام جهانی بود. این بازی در ابتدا ۱-۰ به سود پرتغال بود. در اواسط بازی یک پنالتی مهم برای پرتغال گرفته شد. رونالدو که در اوج آمادگی قرار داشت پشت ضربه پنالتی قرار گرفت اما بیرانوند ضربه او را گرفت و همه ایرانی ها را خوشحال کرد.

گل نخوردن پرتغال در دقایق پایانی

اف طارمی

یکی دیگر از صحنه های عجیب بازی ایران و پرتغال مربوط به شوت تک به تک مهدی طارمی در دقایق پایانی بازی است. بازی یک به یک بود. انصاری فرد با یک ضربه پنالتی بازی را به تساوی کشاند. اگر ایران بازی را می برد به مرحله بعد صعود می کرد. موقعیت طارمی بهترین موقعیت ایران بود اما این ضربه تبدیل به گل نشد و باعث تاسف فراوان شد.

اعتراض بی مورد در حساس ترین بازی آسیایی

f ژاپن

شاید اعصاب خردکن ترین صحنه فوتبال نسل کنونی فوتبال مربوط به جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ باشد. شاگردان کارلوس کی روش توانستند به مرحله نیمه نهایی بازی ها صعود کنند و در این مرحله به مصاف ژاپن قدرتمند رفتند. اما گل اول ژاپن زمانی به ثمر رسید که ایرانی ها همگی برای اعتراض به سمت داور هجوم بردند و ژاپنی ها از این فرصت استفاده کردند و گل اول را به ثمر رساندند. پس از این گل، تیم شیراز از هم پاشید و ایران دو گل دیگر به ثمر رساند و در نهایت با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب ژاپن شد و حذف شد.

گل رز در یک روز خاص

چشم f

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر جام نسبتاً تلخی برای ایران بود و با باخت ۶-۲ مقابل انگلیس برای ما خیلی بد شروع شد. با این حال بازی ایران و ولز می تواند امیدهای ایران را زنده کند. در حالی که بازی تا دقایق پایانی مساوی بود، روزبه جوشی توانست با یک ضربه محکم از راه دور دروازه ولز را باز کند. دقایقی بعد رامین رضاییان گل دوم را به ثمر رساند و ایران با نتیجه دو بر صفر پیروز شد.

ضربه سر پورعلی گنجی در بازی با آمریکا

ف گنجی

دیدار ایران و آمریکا در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر یک ناکامی بزرگ برای اوزه ها بود. ایران با یک تساوی می توانست به دور بعد برود و تاریخ ساز شود اما در یک بازی ناامیدکننده یک بر صفر مغلوب آمریکا شد و حذف شد. در وقت اضافه نیمه دوم صحنه حساسی رقم خورد. ضربه سر خطرناک مرتضی پورعلیگنجی روی پاس رضاییان از کنار دروازه آمریکا به بیرون رفت. دقایقی بعد پاس های بلند تیم کشورمان را به موقعیت خطرناکی رساند اما ضربه سر پورعلیگنجی روی پای طارمی به خوبی پیش نرفت تا این موقعیت خوب گلزنی از دست رفت.

پنالتی جهانبخش به ژاپن

پنالتی ژاپن

جام ملت های آسیا ۲۰۲۴ برای تیم ملی ایران پر فراز و نشیب بود. ایران در مرحله حذفی مقابل سوریه ضعیف ظاهر شد و در نهایت توانست این تیم را در ضربات پنالتی شکست دهد. با این حال ایران در مرحله یک چهارم نهایی مقابل ژاپن درخشید و توانست ژاپنی ها را ۲-۱ شکست دهد. گل دوم ایران در دقیقه ۹۰ بر اثر یک ضربه پنالتی به ثمر رسید. علیرضا جهانبخش پشت ضربه پنالتی بود و توپ را به ثمر رساند تا ایران پس از سال ها رقیب نامدار خود را شکست دهد.

لرزش تیرک دروازه قطر در دقایق پایانی

ف جهانبخش

بعد از بازی با ژاپن همه امیدوار بودند که ایران قطر میزبان را شکست دهد و به فینال راه پیدا کند اما بازی به سود ما پیش نرفت و ایران در نهایت با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب قطر شد و در کمال ناباوری حذف شد. در پایان بازی صحنه خطرناکی برای ایران رقم خورد. جهانبخش با شوت زمینی دروازه مشعل برشم را تهدید کرد اما توپ به تیرک دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت تا این صحنه به حسرت فوتبال ایران اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا