اخبار اقتصاد ایران

اصرار اتحادیه اروپا بر مواضع خصمانه علیه ایران؛ تحریم‌ها یک سال دیگر تمدید شد

اتحادیه اروپا با تکرار ادعاهای بی اساس درباره نقش ایران در حمایت نظامی از روسیه در جنگ با اوکراین و همچنین تجهیز گروه های مقاومت اسلامی در منطقه، تحریم ها علیه ایران را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

افق میهن به نقل از ایرنا، تحریم ها علیه ایران تا ۲۷ جولای ۲۰۲۵ (۵ مرداد ۱۴۰۴) تمدید شد. این تحریم‌ها که سالانه بازنگری می‌شوند شامل ۱۲ شخص حقیقی و ۹ نهاد مرتبط با ایران/ایران می‌شود.

بر اساس این بیانیه، دارایی های افراد و موسسات تحریم شده مسدود و شرکت ها و شهروندان اتحادیه اروپا از معامله مالی با آنها منع شده اند. همچنین اشخاص حقیقی تحریم شده حق سفر به کشورهای عضو را ندارند و ورود یا عبور آنها به این کشورها ممنوع است.

مقامات ایران و روسیه بارها ادعای همکاری نظامی در رابطه با جنگ اوکراین را رد کرده‌اند، اما اتحادیه اروپا از تابستان سال گذشته مجموعه‌ای از تحریم‌ها را علیه تهران اعمال کرده است که توسط رژیم صهیونیستی و فشارها اعمال شده است. از مخالفان جمهوری اسلامی ایران

این اتحادیه اردیبهشت وی در گذشته در سایه عملیات وعده صادق، تحریم ها علیه ایران را تشدید کرد تا افراد و نهادهایی را که در زمینه انتقال موشک ها و پهپادهای ایران فعال هستند، هدف قرار دهد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان پیش از این با انتقاد از رفتار دوگانه اتحادیه اروپا اظهار داشت: این اتحادیه که طی ماه های گذشته در مقابله با فاجعه انسانی غزه و فلسطین منفعل و بی اثر بوده است. و مورد انتقاد افکار عمومی اروپا قرار گرفته است و مردم در سراسر جهان بار دیگر به جای تمرکز بر جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و مجازات و تحریم این رژیم جنایتکار، برخی از ایرانیان پیشرو و موثر مقامات و نهادهای مقابله با تروریسم و ​​تامین امنیت پایدار در منطقه در فهرست تحریم ها قرار گرفته اند. خود را گذاشته است

کنعانی افزود: مایه تاسف است که اتحادیه اروپا با توسل به بهانه ها و اتهامات مکرر، پوچ و بی اساس، نادیده گرفتن واقعیت های میدانی در غرب آسیا و ادامه رویکرد شکست خورده و ناکارآمد خود، بار دیگر به ابزار منسوخ و ناکارآمد متوسل شد. تحریم ها علیه ایران مقتدر متوسل شده و رضایت رژیم صهیونیستی و آمریکا را بر منافع اتحادیه اروپا و ملت ها ترجیح داده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر تداوم سیاست های اصولی جمهوری اسلامی ایران به ویژه در تامین صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی، از رفتار دوگانه اتحادیه اروپا به شدت انتقاد کرد. ذخایر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا