اقتصاد جهان

اصرار روسیه و عربستان به قدرت های اوپک پلاس برای پیوستن به کاهش تولید

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، عربستان سعودی و روسیه بزرگترین صادرکنندگان نفت جهان روز پنجشنبه از همه اعضای ائتلاف اوپک پلاس خواستند به توافق کاهش تولید بپیوندند تا اقتصاد جهانی تقویت شود.
چند ساعت پس از سفر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به ریاض برای دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، کرملین بیانیه مشترکی درباره نتیجه این مذاکرات منتشر کرد.
سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، روسیه و سایر متحدان هفته گذشته توافق کردند تولید خود را حدود ۲.۲ میلیون بشکه در روز کاهش دهند. این طرح خواستار کاهش تولید داوطلبانه ۱.۳ میلیون بشکه در روز در عربستان سعودی و روسیه است.
در بیانیه کاخ کرملین، هر دو طرف بر همکاری نزدیک در بخش انرژی و تلاش‌های موفق کشورهای عضو اوپک پلاس برای ایجاد ثبات در بازارهای نفت تاکید کردند.

در این بیانیه که به زبان روسی منتشر شد، آمده است: «هر دو طرف بر اهمیت تداوم این همکاری و نیاز همه کشورها به مشارکت در طرح کاهش تولید اوپک پلاس تأکید می‌کنند، زیرا این به نفع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان است و از رشد اقتصاد جهانی حمایت می‌کند. ”
خبرگزاری عربستان سعودی همچنین اعلام کرد که بن سلمان و پوتین در دیدار خود بر لزوم تعهد اعضای اوپک پلاس به توافق کاهش تولید تاکید کردند.
منابع بازار نفت گفتند: این اظهارات صریح کرملین و عربستان سعودی برای پیوستن به توافق کاهش تولید، پیامی برای اعضای این ائتلاف است که تولید خود را به اندازه کافی کاهش نداده اند.
بزرگترین عضو مستثنی شده از این توافق، ایران است، زیرا اقتصاد این کشور سال ها در معرض تحریم های سختگیرانه ایالات متحده بوده است.
با افزایش تولید نفت ایران، امیدوار است تا مارس سال آینده تولید خود را به ۳.۶ میلیون بشکه در روز افزایش دهد.
پوتین بلافاصله پس از بازگشت از عربستان سعودی با ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در کاخ کرملین دیدار کرد.
انتهای پیام/۹۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا