فناوری

اصفهان تنها کلان‌شهر ناسالم در کشور / هوای ۲۶ شهر سالم و پاک ثبت شد

به گزارش خبرگزاری میهن تجارت، با نگاهی به گذشته و امروز -پنجشنبه هفتم آذرماه- می توان میزان و شدت آلودگی هوا را که آسمان شهرهای مختلف را فرا گرفته است، احساس کرد. بنابراین گزارش، این خبرگزاری به گزارش میهن تجارت به مقایسه شاخص کیفیت هوا در شهرهای مختلف پرداخت. به گزارش سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست، امروز هیچ یک از کلانشهرها در وضعیت خطرناک (قهوه ای)، بسیار ناسالم (بنفش) یا ناسالم (قرمز) قرار ندارند.

بر این اساس دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز در کلانشهر اصفهان با شاخص ۱۴۹ در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی) قرار دارد.به طوری که دیروز شهرهای اصفهان با شاخص ۱۲۵ به ثبت رسیدند.

لازم است بدانیم دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز در کلانشهرهای تبریز با شاخص ۹۶، کرج با شاخص ۶۴، تهران با شاخص ۹۱، مشهد با شاخص ۹۰، با شاخص ۵۸، اهواز با شاخص ۷۷، سمنان با شاخص ۹۳، زاهدان با شاخص ۹۷، شیراز با شاخص ۹۰، قزوین با شاخص ۹۹، قم با شاخص ۶۴، کرمان با شاخص ۶۸، اراک با شاخص ۹۰، بندرعباس با شاخص ۸۲، یزد با شاخص شاخص ۸۰ در هوای سالم (زرد) هستند.

بر این اساس سنجش کیفیت هوای دیروز در شهرهای تبریز، کرج، بیرجند، بجنورد، اهواز، سمنان، زاهدان، شیراز، کرمانشاه، خرم آباد، اراک، بندرعباس، همدان و یزد در ردیف سالم (زرد) قرار گرفت. .

از این رو، سنجش کیفیت هوای امروز در شهرهای ارومیه با شاخص ۴۷، اردبیل با شاخص ۱۸، ایلام با شاخص ۲۲، بوشهر با شاخص ۴۳، بیرجند با شاخص ۴۸، زنجان با شاخص ۴۹، سنندج با شاخص ۳۸، کرمانشاه با شاخص ۳۹، یاسوج با شاخص ۳۴ رشت با شاخص ۴۵، خرم آباد با شاخص ۴۸، همدان با شاخص ۲۸ در وضعیت پاک (سبز) قرار دارند. .

همچنین در ششمین روز از آذرماه دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه های مترو ارومیه، اردبیل، ایلام، بوشهر، شهرکرد، زنجان، سنندج، کرمان، یاسوج و رشت در حالت پاک (سبز) ثبت شد.

وضعیت کیفی هوای امروز در شهرهای شهرکرد، بجنورد، گرگان و ساری ثبت نشده است، اما روز گذشته شهرهای قزوین، گرگان و ساری بدون اطلاع در فهرست‌بندی قرار گرفتند.

در نهایت بر اساس اطلاعات موجود سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفیت هوا، امروز هیچ یک از کلانشهرها در رنگ های خطرناک (قهوه ای)، بسیار ناسالم (بنفش) و ناسالم (قرمز) ثبت نشد. . ) شرایط، مانند روز قبل. شهرهای ناسالم (نارنجی)، ۱۴ شهر سالم (زرد)، ۱۲ شهر پاک (سبز) و چهار شهر بدون داده، اما دیروز چهار شهر ناسالم (نارنجی)، ۱۴ شهر سالم (زرد) و ۱۰ شهر پاک (سبز) قرار گرفتند. . و سه شهر هیچ داده ای نداشتند.

شاخص کیفیت هوا از ۰ تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم ( بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک است (قهوه ای).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا