فناوری

اصفهان جایی برای آلوده‌تر شدن ندارد

به گزارش خبرگزاری میهن تجارت، شاهین شیرانی امروز سه شنبه پنجم آذرماه در کمپ آلودگی هوا که در استانداری اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: آلودگی هوا همه را از جنین در شکم مادر گرفته تا افراد مسن تحت تاثیر قرار می دهد و عوارض آن نه . به جنسیت یا سن افراد مربوط می شود. .

وی افزود: مقالات و مطالعات جدیدی در مورد اثرات آلودگی هوا منتشر شده است و بر اساس آنها بسیاری از بیماری ها که نمی دانستیم مربوط به آلودگی هوا هستند، اکنون آلودگی هوا به عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار ثبت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بروز بیشتر سرطان ها را یکی از عوارض آلودگی هوا عنوان کرد و تصریح کرد: بیشترین سرطان ها در کمربند صنعتی ثبت شده است و این نشان می دهد که آلودگی هر چه بیشتر است. احتمال بروز سرطان در هر مکانی بیشتر است. دارد.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۵، ۵۸۴ نفر و در سال ۱۴۰۱، یک هزار و ۶۳۱ نفر بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست دادند و این نشان می دهد که هر چه ذرات آلاینده بیشتر باشد، میزان مرگ و میر نیز افزایش می یابد. خواهد بود

شیرانی گفت: ارزش تلفات جانی و معلولیت ناشی از آلودگی در شهر اصفهان ۲۹ برآورد شده است و اصفهان جایی برای آلوده شدن بیشتر ندارد، باید به هر نحوی از سوختن سوخت جلوگیری شود. در این کلانشهر بار بدون اطلاع قبلی اجاره داده می شود. انجام نده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا