فناوری

اصفهان رکورددار هوای ناسالم در ایران/ وضعیت ۲۳ کلان‌شهر سالم و پاک ثبت شد

به گزارش خبرگزاری میهن تجارت، اگر نگاهی به گذشته و امروز – جمعه پانزدهم آذرماه – بیندازیم، سطح و شدت آلودگی هوا را که آسمان شهرهای مختلف را فرا گرفته است، احساس می کنیم. بنابراین گزارش، این خبرگزاری به گزارش میهن تجارت به مقایسه شاخص کیفیت هوا در شهرهای مختلف پرداخت. به گزارش سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست، امروز هیچ یک از کلانشهرها در وضعیت خطرناک (قهوه ای)، بسیار ناسالم (بنفش) یا ناسالم (قرمز) قرار ندارند.

در همین راستا دستگاه سنجش کیفیت هوا در کلانشهرهای اصفهان با شاخص ۱۱۴ و سمنان با شاخص ۱۰۱ در وضعیت ناسالم نارنجی قرار دارد اما دیروز ۳ آذرماه شهرهای تبریز، اهواز، کرمان و اراک در وضعیت ناسالم قرار دارند. در وضعیت ناسالم در شرایط ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی). البته روز گذشته شهر اصفهان و سمنان در وضعیت سالم (زرد) به ثبت رسیدند.

به این ترتیب کیفیت هوای امروز در شهرهای تبریز با شاخص ۶۶، بوشهر با شاخص ۶۵، تهران با شاخص ۷۸، شهرکرد با شاخص ۶۵، بیرجند با شاخص ۵۸ و مشهد محاسبه شد. با شاخص ۶۵. بجنورد با شاخص ۷۳، اهواز با شاخص ۹۴، زاهدان با شاخص ۸۱، شیراز با شاخص ۸۹، کرمان با شاخص ۹۹، اراک با شاخص ۹۹. شاخص ۸۵، هوا سالم (زرد) است.

لازم است بدانید دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه های ارومیه، اصفهان، کرج، تهران، شهرکرد، بیرجند، مشهد، بجنورد، سمنان، زاهدان، شیراز، کرمانشاه، خرم آباد و همدان روز گذشته در وضعیت سالم (زرد) ثبت شد. . .

بر این اساس کیفیت هوای امروز در شهرهای ارومیه با شاخص ۳۶، کرج با شاخص ۴۲، ایلام با شاخص ۲۳، قم با شاخص ۳۲، سنندج با شاخص ۲۷، کرمانشاه با شاخص از ۴۲، یاسوج با شاخص ۲۹، رشت با شاخص ۲۷، خرم آباد با شاخص ۳۱، همدان با شاخص ۱۵ و یزد با شاخص ۳۵ در وضعیت پاک (سبز) قرار دارند.

در همین راستا، سنجش کیفیت هوای شهرهای ایلام، بوشهر، قم، سنندج، رشت و یزد در روز چهاردهم انجام شد. دی یک ماه پاک (سبز) بود.

به این ترتیب وضعیت کیفی هوای امروز در شهرهای اردبیل، زنجان، قزوین، گرگان، ساری و بندرعباس ثبت نشده است، این در حالی است که روز گذشته شهرهای اردبیل، زنجان، قزوین، یاسوج، گرگان، ساری، بندرعباس در فهرست‌بندی قرار گرفتند. . اطلاعاتی وجود ندارد

در نهایت بر اساس اطلاعات موجود سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفیت هوا، امروز هیچ یک از کلانشهرها به عنوان خطرناک (قهوه ای)، بسیار ناسالم (بنفش) و ناسالم (قرمز) ثبت نشدند. ) مثل دیروز ۱۴ دی ماه، اما دو شهر ناسالم (نارنجی)، ۱۲ شهر سالم (زرد)، ۱۱ شهر پاک (سبز) و ۶ شهر بدون داده ثبت شده است، در حالی که دیروز چهار شهر ناسالم (نارنجی)، ۱۴ شهر ناسالم وجود داشت. شهرهای سالم (زرد)، شش شهر پاک (سبز) و هفت کلان شهر بدون داده وارد شدند.

شاخص کیفیت هوا از ۰ تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم ( بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک است (قهوه ای).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا