محیط زیست

اصفهان و ایلام رکوردار آلودگی و پاکی هوا در کشور؛ امروز ۱۱ فروردین

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل، اگر نگاهی به گذشته و امروز -شنبه یازدهم فروردین ماه – بیندازیم، میزان و شدت آلودگی هوا که آسمان شهرهای مختلف را فراگرفته است، حس می کنیم، از این رو خبرگزاری ایران تحلیل به مقایسه کیفیت هوا پرداخته است. شاخص در شهرهای مختلف بنابراین گزارش سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست، امروز شاخص کیفیت هوای هیچ یک از شهرها در وضعیت خطرناک (قهوه ای)، بسیار ناسالم (بنفش) و ناسالم (قرمز) قرار ندارد.

بر این اساس دستگاه سنجش کیفیت هوای شهر اصفهان امروز با شاخص ۱۳۱ در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی) قرار دارد، این در حالی است که شهر زاهدان روز گذشته در محدوده ناسالم (نارنجی) به ثبت رسیده است.

در این راستا کیفیت هوای امروز در شهرهای تبریز با شاخص ۶۳، ارومیه با شاخص ۷۴، کرج با شاخص ۸۰، تهران با شاخص ۵۶، مشهد با شاخص ۶۰، اهواز با شاخص شاخص ۷۲، زنجان با شاخص ۸۹، زاهدان با شاخص ۷۱، قم با شاخص ۵۵، اراک با شاخص ۷۰، بندرعباس با شاخص ۶۷ و همدان با شاخص ۵۱ در وضعیت سلامت قرار دارند. (زرد) آب و هوا.

لازم به یادآوری است روز گذشته دهم فروردین شهرهای تبریز، ارومیه، اصفهان، کرج، تهران، شهرکرد، بیرجند، بجنورد، زنجان، کرمانشاه، اراک و بندرعباس در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

شایان ذکر است، سنجش کیفیت هوای امروز در شهرهای ایلام با شاخص ۱۱، بوشهر با شاخص ۴۳، شهرکرد با شاخص ۳۸، بیرجند با شاخص ۳۸، بجنورد با شاخص ۴۷، سنندج با شاخص شاخص ۳۲، کرمان با شاخص ۳۵، کرمانشاه با شاخص ۲۹، یاسوج با شاخص ۵۰ و یزد با شاخص ۳۳ در وضعیت پاک (سبز) قرار دارند اما دیروز شهرهای ایلام، بوشهر، مشهد اهواز، قم، سنندج، کرمان، یاسوج، همدان و یزد در وضعیت پاک (سبز) قرار داشتند. .

به این ترتیب وضعیت کیفی هوای امروز در شهرهای اردبیل، سمنان، شیراز، قزوین، گرگان، رشت، خرم آباد و ساری ثبت نشده است، در حالی که دیروز در شهرهای اردبیل، سمنان، شیراز، قزوین، گرگان، رشت، خرم آباد و ساری بدون اطلاعات ثبت شده است.

در نهایت بر اساس داده های موجود سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفیت هوا، امروز هیچ یک از شهرها در رنگ های خطرناک (قهوه ای)، بسیار ناسالم (بنفش) و ناسالم (قرمز) ثبت نشد. اما یک شهر ناسالم (نارنجی)، تعداد ۱۲ شهر سالم (زرد)، تعداد ۱۰ شهر پاک (سبز) و هشت شهر بدون داده ثبت شده است، به طوری که دیروز یک شهر ناسالم (نارنجی) وجود داشت. تعداد ۱۲ شهر سالم (زرد)، تعداد ۱۰ شهر پاک (سبز) و هشت شهر بدون داده در نظر گرفته شد.

شاخص کیفیت هوا از ۰ تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم ( بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک است (قهوه ای).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا