اخبار اقتصاد ایران

اصلاح آیین نامه واردات خودروهای کارکرده | در مورد رجیستر گوشی های آیفون هنوز مستندی ندارم

وزیر صامت با بیان اینکه واردات خودرو در پنج ماهه امسال نسبت به سال قبل سه برابر شد، گفت: بخشنامه فعلی واردات خودروهای فرسوده نیاز به اصلاح دارد.

افق میهن به نقل از مهر سید محمد اتابک امروز در حاشیه نوزدهمین جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: نگرانی هایی که امروز از سوی فعالان بخش خصوصی مطرح شد، می توانیم بخشی از آنها را در وزارتخانه رفع کنیم. امنیت با همکاری بخش خصوصی که بخشی از آن مربوط به تعرفه ها و بخش های دیگر است. بنابراین قسمت مربوط به وزارت محرمانه را حتما حل خواهیم کرد. اما بخشی از مسائل بین دستگاهی و مربوط به وزارتخانه های دیگر است، بنابراین این موضوعات را در کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برنامه ریزی کرده ایم تا با همفکری حل شود.

وی گفت: تولید امروز نیازمند سرمایه گذاری و نهادهایی مانند انرژی است که امیدواریم مشکلات مربوط به این بخش ها برطرف شود.

وزیر حریم خصوصی در خصوص آخرین وضعیت رجیستری آیفون گفت: در حال حاضر سندی در این رابطه ندارم، در فضای موجود چند معاونت وزارت ارتباطات و حریم خصوصی باید جلساتی برگزار کنند، اتفاق جدیدی نیفتاده است. هنوز، اما ما در حال پیگیری هستیم.”

وی درباره وضعیت واردات خودرو گفت: وضعیت بازار واردات خودرو در سال جاری خوب بود، ارز خوبی برای این بخش داشتیم به طوری که در پنج ماهه امسال میزان واردات نسبت به سال قبل سه برابر شد. . در مورد خودروهای فرسوده نیز بانک مرکزی، سازمان استاندارد و گمرک مواردی را مطرح کردند که باید حل شود و بخشنامه موجود نیز باید اصلاح شود زیرا ممکن است با این بخشنامه پول مردم از بین برود، بنابراین به دنبال اصلاح آن هستیم. دایره ای

وزیر صامت با اشاره به استانداردهای ۸۵ گانه خودروسازان که باید به آن توجه کنند، تصریح کرد: جلسه ای در این زمینه برگزار کردیم و قرار است این مسائل پیگیری شود و باید بپذیریم که خودروهای تولیدی نیاز به بازنگری و دقت بیشتری دارند. ، در حالی که صحبت های آنها نیز باید شنیده شود. در این راستا کمیته راهبری خودرو را تشکیل داده ایم و از اتاق بازرگانی تقاضا داریم در این کمیته حضور داشته باشد.

اتابک در رابطه با برنامه وزارت حراست برای افزایش صادرات فرش گفت: سال گذشته صادرات فرش با کاهش مواجه بود، در حال حاضر ساختار را تغییر داده ایم و در این راستا از وزارتخانه نیز کمک خواسته ایم. میراث فرهنگی و اتاق بازرگانی و قصد این است که بتوانیم میزان صادرات فرش را افزایش دهیم.

وی در خصوص ممنوعیت واردات و صادرات نیز گفت: در این زمینه از سازمان توسعه تجارت درخواست کردیم تا کارهایی انجام دهد، تعرفه هایی در این بخش وجود دارد که مانع پیشرفت کار می شود و توجیه اقتصادی ندارد، بنابراین این تعرفه ها باید باشد. اصلاح شد. و تدابیر لازم برای این موضوع اندیشیده شده است. اگر این تعرفه ها بازنگری شود، تاثیر زیادی خواهد داشت زیرا بخش تجاری مانند صنعت نیازی به سرمایه گذاری ندارد.

اتابک با بیان اینکه کمیته کیفیت زیرمجموعه این کمیته خواهد بود، گفت: سعی می کنم هیچ بخشنامه خلق الساعه در خصوص رفع اغتشاشات و در تمامی کمیته های صنعت، معدن و تجارت صادر نشود. باید نماینده ای از بخش خصوصی باشد که مورد قبول اکثریت باشد.» حضور داشته باشد

وی همچنین به موضوع دانش بنیان ها و موارد ذکر شده در برنامه هفتم توسعه اشاره کرد و گفت: وام های ویژه ای برای این موضوع در نظر گرفته شده است و تاکید بر فشار بر این حوزه ویژه است و طبق برنامه ریزی ها این موضوع خواهد شد. تا ۱۵ اکتبر مشخص می شود. مشق شب خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص فضای کسب و کار و نیروگاه ها نیز اظهار داشت: مشکل اصلی در این زمینه این بود که صنعت برق در زمان کمبود به نیروگاه های بخش صنعتی متکی بود و این مشکل باعث شد که بخش تولید نتواند. بتواند کار خود را انجام دهد. برای این موضوع هم تدابیری اندیشیده شده، زمانی که تولید از چرخه اقتصادی خارج شود، تورم روی میز خواهد بود. بنابراین باید به این موضوع توجه جدی شود.

وی با تاکید بر اینکه اقدامی که انجام شد برای نیروگاه های خصوصی درست نبود، به همین دلیل چاره اندیشی شد و این موضوع به صورت قانونی مشخص شد، تصریح کرد: اکنون در این راستا تسهیلاتی برای واحدهای تولیدی تخصیص داده می شود و نگرانی دیگری در این زمینه وجود دارد. توجه ندارد

وزیر صامت در خصوص رشد ۱۳ درصدی بخش معدن و سرمایه گذاری در این بخش گفت: قطعا ۱۳ درصد رقم بالایی نیست که در کشور سابقه داشته باشد، الان ماشین آلات قدیمی شده و شرایط به گونه ای است که نمی توانیم به آن برسیم. نقطه مورد نظر و نیازمند سرمایه گذاری هستیم. اگر نسبت اشتغال به ارزش افزوده را در نظر بگیرید، این اعداد با هم مطابقت ندارند که بخشی از آن به دلیل خام فروشی است، اما این به معنای توقف کامل خام فروشی نیست. اما ما باید آن را گسترش دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تسهیلات نیز گفت: میزان تسهیلات نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد افزایش یافته است اما با توجه به نرخ تورم در کشور، سرمایه گذاری ثابت در کشور، این میزان به هیچ وجه کافی نیست. کشور منفی شده است که در نتیجه استهلاک بیش از اندازه است در حال حاضر کارخانه ها به سرمایه در گردش نیاز دارند و در این راستا تمهیداتی برای افزایش سرمایه در گردش این بخش اندیشیده شده است.

وزیر صمت در خصوص جهش تولید و اقداماتی که باید در این راستا انجام شود، گفت: بزرگترین مشکلی که در این زمینه با آن دست به گریبان بودیم مربوط به زیرساخت های انرژی بود چرا که امسال برق کافی به شهرک های صنعتی و تولید نرسید. بخش ها و این موضوع بیشترین تاثیر را داشت. در رشد تولید داشته است. بنابراین باید در این زمینه سرمایه گذاری کرد چرا که اکنون مشکل انرژی یک معضل فراگیر است و اگر این مشکل حل نشود با چالش های زیادی مواجه خواهیم شد.

وی بیان کرد: تفکیک برق صنعت بسیار مهم است و باید انرژی های نو را نیز توسعه دهیم زیرا تنها در این شرایط می توان مشکلات مربوط به حوزه صنعت در حوزه انرژی را حل کرد. علاوه بر این مشکل دیگر بحث میزان ارز است.

به گفته وزیر صمت، در مورد تعطیلات تصمیم نهایی گرفته نشده و دولت این موضوع را اعلام خواهد کرد.

اتابک با بیان اینکه تلاش ما مدیریت اقتصادی این وزارتخانه است، گفت: اداره اقتصادی وزارتخانه متعلق به دولت و بخش خصوصی است. تلاش ما ایجاد رفاه در بین خودمان خواهد بود تا بعداً این موضوع در بین عموم مردم ایجاد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا