اخبار بورس

اصلاح قیمت‌گذاری خودرو می‌تواند به سوددهی خودروسازان منجر شود

به امید افزایش فروش تولید کنندگان خودرو با رویکرد قیمت جدید ؛

فراهنگ حسین ، یک کارشناس بازار سرمایه ، حذف شورای رقابت را از فرآیند AutoPreice به عنوان “قیمت تمام شده و سود منطقی” توصیف کرد و گفت که این تغییر می تواند ضررهای چندتایی تولید کنندگان خودرو را جبران کند و می تواند فرصتی را برای بحران مالی فراهم کند که تولید کنندگان خودرو بر کاهش هزینه های سربار تمرکز می کنند.

فرهنگ حسینکارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس اوراق بهاداروی با توجه به حذف هیئت رقابت از رویه قیمت خودرو ، گفت: یکی از اصلی ترین چالش های تولید کنندگان خودرو در هیئت رقابت و وزارت بهداشت تعیین و تأیید جایزه یا تأیید بود.

وی افزود: از اواخر دهه ۱۹۸۰ ، هیئت رقابت برای قیمت خودروها تأسیس شده است و مسئولیت آن نیز بوده است ، که در دهه هیئت رقابت عملاً در معرض روشهای مختلف قرار گرفت و همین امر منجر به ده خسارت به تولید کنندگان خودرو شد. ”

کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: “مهمترین چالش تولید کنندگان خودرو عدم تعدیل قیمت خودرو در زمان مناسب و عدم رشد هزینه در افزایش هزینه ها بود.” در نتیجه ، این همیشه با اعتراض به تولید کنندگان خودرو و سهامداران گروه خودرو روبرو بود. این چالش اخیراً به طرز چشمگیری افزایش یافته است ، که منجر به ایستادگی برای فروش برخی از تولید کنندگان خودرو شده است. در نتیجه ، هیئت رقابت روند قیمت را بررسی و تسهیل کرد.


بیشتر بخوانید: نقش شورای رقابت برای تعیین قیمت ماشین کاهش یافت


حسینی همچنین اظهار داشت که مهمترین تسکین تغییر مبنای قیمت است. مبنای مبتنی بر محاسبه هزینه و حاشیه سود برای تولید کنندگان اتومبیل که به دهه ۱۹۸۰ باز می گردند و فرمول های عجیب هیئت رقابت را در طول سال ها رها می کنند. در همین زمان ، نظارت نیز به منظور تعیین مقامات نهایی نظارت بر قیمت به سازمان پشتیبانی تحویل داده شد. از طرف دیگر ، اتومبیل های تولیدی با اتومبیل های خارجی مشابه مقایسه می شوند و در صورت پایین بودن می توانند به نرخ بالاتری برسند. این امر همچنین منجر به از بین بردن وظایف و مالیات و سایر دولت هایی می شود که هزینه های آن را از قیمت گذاری افزایش می دهد ، تا زمانی که نرخ فروش شرکت و سایر هزینه های حقوقی روشن نشود.

وی گفت: با توجه به این واقعیت که قیمت های سایپا و ایران Khodro ارزان تر از نمونه های خارجی هستند ، انتظار می رود که رویکرد قیمت با هزینه شرکت های خودروسازی با حاشیه سود ۲ تا ۵ درصد تغییر و محاسبه شود.

در پایان ، حسینی گفت: “این می تواند به افزایش فروش و نتیجه تولید کنندگان خودرو از خسارت و سود کمک کند.” با این حال ، تولید کنندگان خودرو همچنین باید در کاهش هزینه ها و کاهش هزینه های سربار متمرکز شوند تا بتوانند سود خوبی کسب کنند.

پایان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا