بانک و بیمه

اصلاح قیمت جهانی طلا در آستانه برگزاری جلسه فدرال رزرو و حمله احتمالی ایران به اسرائیل!

بازار؛ گروه بین المللی: با افزایش تردیدها در مورد شروع کاهش نرخ بهره آمریکا از سپتامبر، بازار طلا صبح روز سه شنبه با کاهش نسبی مواجه شد و برای مدت کوتاهی وارد فاز نزولی شد. پیچیدگی افق میهنهای مالی در روزهای اخیر باعث سردرگمی شده است. به ویژه در حوزه عوامل بنیادی، شاهد ظهور عوامل متناقضی به ویژه برای بازار طلا هستیم که می تواند بر قیمت این فلز گرانبها تأثیر بگذارد.

آمار جدید تورم آمریکا روز چهارشنبه منتشر می شود

انتظار می رود کمیته بازار آزاد فدرال آخرین آمار نرخ بهره بانکی را در روز چهارشنبه هفته جاری منتشر کند. اگرچه انتشار این آمار استاندارد تلقی می شود و هر ماه اتفاق می افتد، اما این آمار برای ماه جاری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اخبار ضد و نقیضی از فدرال رزرو و اعضای آن در روزهای اخیر منتشر شده است که نشان دهنده اختلاف نظر روسای فدرال رزرو در ایالت های مختلف در سراسر ایالات متحده در مورد زمان شروع کاهش نرخ بهره بانکی است. اگرچه بازارهای مالی از ماه سپتامبر خود را برای آغاز کاهش نرخ بهره آماده می کنند، اما برخی از مقامات فدرال رزرو مانند رئیس فدرال رزرو تگزاس مخالف اجرای این طرح در ماه آینده هستند. به طور مشخص، مخالفان این طرح معتقدند به دلیل عدم کاهش نرخ سود بانکی به زیر ۲ درصد، احتمال بازگشت موج جدیدی از تورم در صورت کاهش نرخ سود بانکی وجود دارد. می تواند ضربه مهلکی به اقتصاد این کشور وارد کند.

آمار تورم این ماه که قرار است روز چهارشنبه منتشر شود، بسیار مهم است و ممکن است نقش اعضای فدرال رزرو را در تصمیم گیری نهایی درباره زمان کاهش نرخ بهره بانکی تعیین کند.

از سوی دیگر موافقان طرح کاهش نرخ سود بانکی معتقدند نرخ سود بانکی در محدوده بالای ۵ درصد باعث کاهش جذابیت بازارهای مالی به ویژه بازار سهام و سهام شرکت های آمریکایی برای سرمایه گذاران شده است. به جای اینکه از بازار پر ریسک امروز استفاده کنند، پول خود را نگه دارند، بلکه آن را به بانک ها ارسال کنند و علاوه بر ضمانت سرمایه، سود ماهانه خود را نیز دریافت کنند. چنین رویکردی در نهایت منجر به کاهش ظرفیت تولید و کشش بازار محصولات شرکت‌های آمریکایی شده و در نتیجه آنها را در برابر رکود عمیق آسیب‌پذیر کرده است. از سوی دیگر ماه گذشته شاخص بیکاری برای اولین بار در ماه های اخیر از مرز ۴ درصد گذشت و به نظر می رسد موج تعدیل نیروی کار شرکت های بزرگ آمریکایی در ماه های آینده تنها تشدید شود.

از آنجایی که طلا به طور سنتی به مهم‌ترین و بهترین ابزار سرمایه‌گذاری در جهان در تنش‌های ژئوپلیتیک تبدیل می‌شود، هرگونه اقدام احتمالی ایران علیه مواضع تل‌آویو ممکن است منجر به شوک وارده به بازارهای مالی به‌ویژه طلا و در نتیجه افزایش قیمت طلا به میزان قابل توجهی شود. سطح

در خاتمه لازم به ذکر است که آمار تورم ماه جاری که قرار است روز چهارشنبه منتشر شود بسیار مهم است و ممکن است نقش اعضای فدرال رزرو را در تصمیم گیری نهایی در مورد زمان کاهش نرخ سود بانکی تعیین کند. . بنابراین به سرمایه گذاران در بازارهای مختلف مالی به ویژه طلا و ارزهای دیجیتال اکیدا توصیه می شود قبل از افتتاح موقعیت های معاملاتی، اخبار مربوط به شاخص تورم آمریکا را زیر نظر داشته باشند. اگر آمارها بالاتر از حد انتظار فدرال رزرو باشد، می توان فرض کرد که کاهش نرخ سود بانکی در ماه سپتامبر مستثنی شده است که علاوه بر افزایش شاخص دلار، می تواند منجر به کاهش بیشتر و جدی شود. در بازار طلا اما برعکس، اگر اعداد تورم توسط جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و سایر اعضای کمیته بازار آزاد فدرال پذیرفته شود، احتمال کاهش نرخ سود بانکی از ماه آینده بسیار زیاد است. می تواند برای طلا مفید باشد

احتمال حمله تلافی جویانه ایران به اسرائیل

موضوع دیگری که ممکن است تاثیر قابل توجهی بر قیمت طلا در بازارهای جهانی داشته باشد، حمله تلافی جویانه ایران به اسرائیل در پاسخ به ترور اسماعیل هنیه در تهران است که به گفته منابع اطلاعاتی غربی و رژیم صهیونیستی ممکن است اتفاق بیفتد. امشب یا فردا با این حال برآوردهای اطلاعاتی غرب از زمان دقیق حمله ایران به سرزمین های اشغالی دقیق نیست و هنوز حمله مستقیم ایران را تجربه نکرده ایم، اما فعالان بازار قطعا باید این عامل را جدی بگیرند.

از آنجایی که طلا به طور سنتی به مهم‌ترین و بهترین ابزار سرمایه‌گذاری در جهان در تنش‌های ژئوپلیتیک تبدیل می‌شود، هرگونه اقدام احتمالی ایران علیه مواضع تل‌آویو ممکن است منجر به شوک وارده به بازارهای مالی به‌ویژه طلا و در نتیجه افزایش قیمت طلا به میزان قابل توجهی شود. سطح بنابراین به سرمایه گذاران بازار طلا اکیدا توصیه می کنیم که عصر امروز و فردا اخبار مربوط به تنش ها در خاورمیانه را زیر نظر داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا