اخبار اقتصاد ایران

اصلاح و تجدیدنظر در مفاد قرارداد با شرکت کاوه مستلزم ایفای تعهدات قبلی طرفین است

در راستای تاکید ریاست عالی سازمان بازرسی کل کشور از ظرفیت های موجود بندری در استان، ما مسئولین وظیفه داریم با فراهم آوردن زمینه فعالیت و ایجاد اشتغال و امنیت شغلی برای جوانان استان توسط بهره برداری به موقع از پروژه های بزرگی مانند بندر آستارا و سایر پروژه های نیمه تمام در جهت تامین اقتصاد مقاومتی.

افق میهن، در راستای سفر ماه گذشته بازرس کل استان گیلان به آستارا و تاکید ایشان بر لایروبی بندر مرزی آستارا و بازگشایی آن پس از ۸ ماه تعطیلی (عدم فعالیت)، روز چهارشنبه آقای آقایی پیگیری مصوبات سفر مورخ ۱۴۰۳/۰۶/۰۵ جهت بررسی این پروژه به شهرستان آستارا سفر کرد.

در این بازدید که مدیر کل بنادر و کشتیرانی، رئیس گمرک آستارا، سربازان معاونت تولید و امور اقتصادی و مدیران شهرستان آقایی را همراهی می کردند، از روند اجرای طرح لایروبی از نزدیک بازدید شد.

آقایی با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی توسعه دریامحور از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، افزود: دریا موهبت الهی و ذخایر و منابع فراوان برای توسعه علم و فناوری، افزایش کار و ثروت است. تأمین نیازهای حیاتی و ایجاد اقتدار و بستر مناسب». آنها برای تمدن هستند.

وی تصریح کرد: بر اساس سیاست های کلی توسعه دریامحور رهبری، ایران با موقعیت ممتاز جغرافیایی و ژئوپلیتیکی، لازم است در سواحل و فراساحل حضور موثر داشته باشیم و از آن به عنوان نیروی محرکه و محور استفاده کنیم. از توسعه کشور، برای دستیابی به جایگاه شایسته منطقه ای و در سطح جهانی، از دریا بهره ببریم.

بازرس کل استان گیلان گفت: با توجه به بند ۳ این سیاست، تسهیل و توسعه سرمایه گذاری و مشارکت داخلی و خارجی باید با ایجاد زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری لازم انجام شود و یکی از راه های انجام آن در استان ما این است. استفاده کامل از ظرفیت های اسکله بندر آستارا. خواهد بود

آقایی با بیان اینکه ما مسئولان وظیفه داریم با بهره برداری از پروژه های بزرگی مانند این بندر زمینه فعالیت و اشتغال زایی جوانان استان را فراهم کنیم، تصریح کرد: این همان بند ۹ سیاست های کلی دریاست. -توسعه محور که به موضوع حمایت از سرمایه گذاران داخلی مربوط می شود. و محلی به طرح های توسعه ای و حمایتی از فعالان اقتصادی و بنگاه های کوچک و متوسط ​​جوامع محلی در زمینه های مختلف اعم از ماهیگیری، کشاورزی، صنعت و گردشگری اشاره دارد و توسط رهبر عزیزمان ابلاغ شد.

وی ضمن اشاره به قرارداد شرکت کاوه با اداره کل بنادر و دریانوردی، تاکید کرد: اصلاح و بازنگری در مفاد قرارداد مستلزم انجام تعهدات قبلی طرفین است که باید پس از ارزیابی کامل و بررسی دقیق انجام شود. در غیر این صورت برخورد قانونی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

آقایی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت های بندری برای توجیه فعالیت اقتصادی سرمایه گذار از دیگر موارد مورد تاکید وی بود. در صورت عدم توجه سرمایه گذار، جبران از حقوق مکتسبه بندر اتلاف فرصت محسوب می شود و بازارهای منطقه را از دست خواهیم داد. همچنین فعالیت کامل بندر مرزی آستارا در حوزه اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحریم های ظالمانه بهترین راه مقابله با تهدیدات کشور خواهد بود.

بازرس کل استان گیلان نیز در این سفر از پروژه حوض پریان بازدید کرد و از اجرا نشدن طرح شهرداری این منطقه که در سفر قبلی بر آن تاکید شده بود انتقاد کرد و گفت در صورت عدم اجرای پروژه شهرداری برای این برکه. در اسرع وقت شروع شد و در صورت عدم استفاده از این فرصت برای شهروندان محترم بندر مرزی و جذب گردشگری برای اشتغال جوانان و رفاه حال شهروندان، زمین واگذار شده به شهرداری پس گرفته می شود. و در راستای قانون به سایر اشخاص حقیقی و حقوقی ذیصلاح واگذار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا