اخبار اقتصاد ایران

اصول معماری ساختمان اداری

معماری ساختمان اداری بسیار مهم است و مردم باید به آن توجه کنند. بسیاری از جلسات در ساختمان های اداری برگزار می شود. فرقی نمی کند ساختمان اداری کوچک باشد یا بزرگ. بلکه طراحی آن باید به بهترین شکل انجام شود. در کارخانه ها، بخش اداری نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در قسمت اداری کارخانه فعالیت های مهمی از قبیل: جلسات مدیریت، آموزش و … انجام می شود. در نتیجه، معماری ساختمان اداری کارخانه باید منحصر به فرد باشد. اگر شما نیز می خواهید اطلاعات گسترده تری در این زمینه به دست آورید یا از مطالب منتشر شده توسط مهندسان مشاور معماری در این سایت استفاده کنید، این مقاله را از دست ندهید.

نکات ضروری در معماری ساختمان های اداری

قبل از اینکه به بررسی معماری ساختمان اداری بپردازیم لازم است با ساختمان اداری و ویژگی های آن آشنا شویم. شناخت مشخصات و تعریف ساختمان اداری می تواند در معماری ساختمان اداری تاثیرگذار باشد. در معماری ساختمان های اداری مهم ترین موضوع این است که نوع فعالیت سازمان چیست. با توجه به نوع فعالیت می توان معماری ساختمان اداری را به زیباترین شکل انجام داد. در این زمینه برخی از مهندسین مشاور با خلاقیت خود طرح های جالب و منحصر به فردی می سازند.

طراحی ورودی ساختمان اداری

طراحی دفتر صنعت نیز این موضوع را دنبال می کند. در برخی از ساختمان های اداری صنعتی طراحی دفتر به گونه ای است که دیوار آن آجری بوده و تجهیزات مکانیکی و برقی روی پشت بام نمایان است. نور یک ضرورت در معماری ساختمان های اداری است و برای انجام کارهای اداری در هر بخش به نور قابل توجهی نیاز است. در طراحی معماری ساختمان اداری صنعتی برای نورپردازی از آویزهای نورپردازی بلند که از سقف آویزان می شوند نیز استفاده می شود که می تواند زیبایی محیط را تحت تاثیر قرار دهد.

رنگ نیز در معماری ساختمان اداری بسیار مهم است. در کارخانه هایی که تنش زیاد است استفاده از رنگ زرد می تواند در برقراری آرامش موثر باشد. قبل از اجرای هر ایده، باید طرح را طراحی کنید. برای یک طرح اداری زیبا نیازی به استفاده از لوازم جانبی زیادی ندارید. گاهی اوقات سادگی در طراحی می تواند بهترین و زیباترین نتیجه را به همراه داشته باشد.

ساختمان اداری

نمایی از یک ساختمان اداری کوچک

ساختمان اداری بزرگ یا کوچک هیچ ربطی به معماری آن ندارد. شما می توانید کوچکترین ساختمان اداری را به شکلی جذاب و منحصر به فرد طراحی کنید. نباید از اهمیت نورپردازی در معماری ساختمان اداری غافل شوید. نورپردازی در ظاهر نمای ساختمان بسیار مهم است و می تواند در زیبایی آن موثر باشد. دید ساختمان اداری در شب می تواند توجه افراد را به خود جلب کند و شکوه و قدرت کسب و کار را به نمایش بگذارد. نمای ساختمان اداری و فلسفه تشکیلات ارتباط زیادی با یکدیگر دارند.

استفاده از نمای مدرن نه تنها افراد را جذب می کند، بلکه نشان می دهد که این دفتر محیطی پویا و مدرن است. نمای ساختمان اداری نشان دهنده هویت یک کسب و کار است. استفاده از متریال مناسب نیز در نمای ساختمان اداری بسیار مهم است و باید به آن توجه کنید. در معماری یک ساختمان اداری کوچک، برخی دفاتر از سنگ و شیشه برای نمای آن استفاده می کنند، در حالی که برخی از دفاتر از فلز برای نمای ساختمان استفاده می کنند. توجه به این موارد می تواند در ظاهر یک ساختمان اداری کوچک تاثیرگذار باشد و نباید از اهمیت آنها غافل شد.

معماری ساختمان اداری

جلسات در ساختمان اداری کارخانه

مهندسین مشاور معماری ممکن است در مورد طراحی و معماری ساختمان اداری کارخانه تردید داشته باشند. آنها باید این را بدانند طراحی ساختمان مدیریت کارخانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. دانستن اصول و ایده هایی که در این زمینه وجود دارد می تواند به مهندسان مشاور کمک کند تا راه خود را پیدا کنند. نور اتاق جلسه باید به اندازه ای باشد که برنامه ها را به خوبی بررسی کرده و به بهترین شکل مذاکره کنیم.

اتاق جلسه باید دور از سروصدا باشد. مخصوصاً برای کارخانه هایی که ساختمان اداری آنها در خود کارخانه است، اتاق جلسات باید به گونه ای طراحی شود که از ورود صدا به اتاق جلوگیری شود. برای طراحی فضاهای اداری باید از تیم های متخصص و مجرب در این زمینه کمک بگیرید. رعایت استانداردهای موجود در زمینه متراژ هر فضا نیز می تواند موضوع مهمی باشد که باید رعایت شود. به عنوان مثال، حداقل فضای توصیه شده برای کارمندان در زیر توضیح داده شده است:

  • فضای مناسب برای قرار دادن کاغذها در یک طرف: ۱ متر مربع
  • فضای مناسب برای قرار دادن فایل ها در یک طرف: ۱ متر مربع
  • فضای جلسه برای هر صندلی اضافی: ۱.۵ متر مربع
  • فضای اولیه برای نوشتن و تایپ: ۴ متر مربع

گالری تصاویر طراحی و معماری ساختمان اداری کارخانه

در گروه ساختمانی هفت شهر آریا تصاویر طراحی و معماری ساختمان اداری کارخانه را برای شما آورده ایم. با مشاهده این تصاویر می توانید از ساختمان های اداری ایده بگیرید و بهترین پروژه ها را انجام دهید. در این راه کارشناسان هفت شهر آریا در کنار شما هستند و می توانند راهنمای خوبی در انجام پروژه های عمرانی باشند. در این مقاله به بررسی نکات مورد نظر در معماری ساختمان های اداری پرداخته ایم و امیدواریم بهترین انتخاب را برای دریافت خدمات در زمینه معماری ساختمان اداری داشته باشید.

با کمک این نکات می توانید فضایی جذاب و منحصر به فرد طراحی کنید. همچنین اشاره کردیم که نما در طراحی ساختمان اداری کارخانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و می تواند اعتبار و جایگاه یک شرکت را نشان دهد. نظر کارشناسان و مشاوران معماری ساختمان های اداری می تواند در ایجاد یک معماری منحصر به فرد و منحصر به فرد موثر باشد. در صورتی که می خواهید از مشاوره شرکت زیر نظر چند کارشناس معماری بهره مند شوید می توانید از طریق صفحه تماس با ما این کار را انجام دهید.

در این بخش می توانید یک جلسه مشاوره را تعیین کنید و برای راهنمایی در مورد بهترین معماری برای ساختمان اداری خود آماده شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا