اخبار اقتصاد ایران

اضافه شدن ۲ خودرو برقی به سبد فروش ایران خودرو؛ متقاضیان نیازی به افتتاح حساب وکالتی ندارند

شرکت ایران خودرو در تازه ترین اطلاعیه خود ضمن اعلام عرضه دو خودروی برقی به سبد فروش خود و عدم نیاز متقاضیان خرید این خودروها به افتتاح حساب نمایندگی و مسدودسازی مبلغ تعیین شده، فهرست کامل بانک های فعال را منتشر کرد. برای افتتاح حساب نمایندگی توسط متقاضیان.

افق میهن، در اطلاعیه جدید ایران خودرو، علاوه بر اعلام اضافه شدن دو خودروی برقی به خودروهای موجود، فهرست کامل بانک های عامل برای افتتاح حساب نمایندگی توسط متقاضیان منتشر شد.

متن کامل اطلاعیه شماره دو به شرح زیر است:

به موجب اطلاعیه شماره یک صادره در تاریخ بیستم مرداد ۱۴۰۳ در خصوص فرآیند ثبت درخواست خرید (اولویت بندی) برخی از محصولات شرکت ایران خودرو، اقلام تکمیلی تحت عنوان اطلاعیه شماره دو جهت ایجاد شفافیت بیشتر و برخورداری از فرصت یکسان برای کلیه متقاضیان صادر می گردد.

۱. با توجه به تاخیر در هماهنگی های لازم بین برخی بانک های عامل و سامانه در آماده سازی بستر حساب پروکسی و مسدود شدن حساب در روز اول (یکشنبه ۲۱) مرداد ) بدین وسیله به منظور برخورداری از فرصت یکسان برای کلیه متقاضیان، مهلت تعیین شده برای نمایندگی و مسدودسازی حساب با افزودن یک روز از روز یکشنبه ۲۱ مرداد تا پایان ساعت ۲۴:۰۰ یکشنبه ۲۸ مرداد با بانک های عامل امکان پذیر است. در همین راستا آخرین مهلت ثبت نام درخواست در سامانه ikcosales.ir از روز چهارشنبه بیست و چهارم می باشد. مرداد تا پنجشنبه اول شهریور می توان انجام داد

در خصوص متقاضیان طرح فرسوده، مهلت ثبت نام در سایت ستاد نوسازی خودروهای فرسوده به نشانی WWW.NNHK.IR تا پایان ساعت ۲۴ روز یکشنبه ۲۸ می باشد. مرداد است

۲. انتقال اطلاعات حساب های نیابتی و مسدود شدن کامل وجوه توسط بانک ها در خصوص متقاضیان عادی و اطلاعات متقاضیان طرح فرسوده از سایت ستاد نوسازی خودروهای فرسوده تا ثبت درخواست خرید بین ۴۸ تا ۷۲ ساعت طول می کشد. سیستم (اولویت بندی)؛ بنابراین متقاضیان باید حداقل ۷۲ ساعت پس از مسدود شدن حساب یا ثبت اطلاعات در سایت ستاد نوسازی برای ثبت درخواست به سامانه ikcosales.ir مراجعه کنند. ایران خودرو مسئولیتی در قبال عدم ثبت یا انتقال اطلاعات متقاضیان از سایر مراجع ندارد.

۳. متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانان مشمول شرایط عدم خرید در ۴۸ ماه گذشته در طرح های عادی و نداشتن پلاک فعال نمی باشند لذا طبق قانون فوق مادران مشمول این قانون می باشند. حق انتخاب خودروی ایرانی و افرادی که قبلا استفاده کرده اند بر اساس این قانون، افرادی که از خودروساز خودرو دریافت کرده اند، امکان دریافت مجدد خودرو در این طرح را نخواهند داشت و مشمول اولویت بندی نمی شوند. در صورت ثبت درخواست جدید

۴. تاکید می شود انتقال امتیاز یا اولویت اعلامی به هر نحو ممنوع بوده و به وکالتنامه های صادره در مرحله ثبت درخواست و امتیاز اولویت بندی ترتیب اثر داده نمی شود.

۵. تاکید می شود، در خصوص متقاضیان عادی، مبلغ اعلام شده در این اطلاعیه به درخواست متقاضی در حساب کاربری وی و به صورت اینترنتی یا حضوری نزد بانک های عامل به ذینفع شرکت ایران خودرو مسدود خواهد شد. متقاضی در هر زمان می تواند با اعلام برداشت، انسداد را لغو و وجه را برداشت کند، اما شرکت در اولویت بندی منوط به وجود وجه در حساب تا زمان انجام اولویت بندی خواهد بود و کاهش یا برداشت موجودی به منزله برداشت تلقی می شود. از فرآیند اولویت بندی خواهد بود

۶. پس از اعلام نتایج اولویت بندی، انسداد وجوه بدون نیاز به مراجعه متقاضی به بانک رفع و وجوه مربوطه برداشت می شود.

۷. تاکید می شود ثبت درخواست در سامانه هیچ گونه حقی برای متقاضی ثبت نام و دریافت خودرو ایجاد نمی کند و تعهد ایران خودرو تنها پس از اعلام نتایج اولویت بندی و ورود متقاضی به دوم منعقد می شود. مرحله با فراخوان ایران خودرو و نهایی شدن ثبت نام. قرارداد و پرداخت به حساب شرکت ایران خودرو از طریق سایت فروش آنلاین ایران خودرو به آدرس esale.ikco.ir شکل می گیرد.

۸. تاکید می شود تعداد ظرفیت در نظر گرفته شده برای اولویت بندی متقاضیان جزئی از ظرفیت تولید ایران خودرو تا پایان سال ۱۴۰۳ می باشد لذا متقاضیانی که اولویت آنها بالاتر از ظرفیت تولید بوده و خارج از صف تشکیل شده توسط اولویت های اعلام شده، حذف شده و امکان ادامه روند وجود نخواهد داشت.

۹. دو خودروی الکتریکی Luna GRE و FAW Bestune NAT به خودروهای موجود اعلام شده در اطلاعیه شماره یک شامل پژو ۲۰۷ دستی، تارا، رانا پلاس، سورن پلاس بنزینی، هایما و گروه محصولات جدید ری اضافه می شوند.

متقاضیان خرید خودروهای برقی نیازی به افتتاح حساب پروکسی و مسدودسازی مبلغ تعیین شده ندارند. همچنین مشمول شرایط عدم خرید ۴۸ ماهه اخیر در طرح های عادی و نداشتن پلاک فعال نیستند، بلکه هر کد ملی تنها امکان ثبت درخواست یک دستگاه خودروی برقی را خواهد داشت.

در صورتی که تعداد تقاضا بیش از تعداد عرضه باشد، اولویت ها با توجه به تعداد ظرفیت عرضه تعیین و به متقاضی اطلاع داده می شود.

۱۰. عکس ها و مشخصات کلی محصولات در سامانه ikcosales.ir و قیمت مصوب فروش در سایت ایران خودرو قابل مشاهده است.

۱۱. اطلاعات خودروهای در دسترس عموم در سامانه گنجانده شده است. لذا مشخصات قطعی و کامل خودروی قابل واگذاری در مرحله دوم و در زمان فراخوان و انعقاد قرارداد به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.

۱۲. علاوه بر بانک های عامل در اطلاعیه شماره یک شامل تجارت، صادرات، ملت، پارسیان، کارآفرین، سپه، شهر، اقتصاد نوین، رفاه کارگران و آینده، بانک های قرض الحسنه اعلام شده است. مهر ایران، ملی، کاپیتال، پاسارگاد، رسالت، پست بانک، سینا، دیتوریسم، کشاورزی، توسعه تعاون و موسسه اعتباری سازمان ملل متحد به فهرست بانک های عامل اضافه شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا