اخبار اقتصاد ایران

اطلاعات بیمه‌ شاغلان تامین اجتماعی ماهانه پیامک می‌شود

بیمه شدگان می توانند در صورت مغایرت اطلاعات بیمه ای کارگاه با شرایط استخدامی خود با مراجعه به شعب سازمان و یا سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به آدرس es.tamin.ir اعتراض خود را ثبت کنند.

ایران تحلیل به نقل از ایلنا، میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: اجرای طرح ابلاغ ماهانه با ارسال پیامک به بیمه شدگان شاغل در کارگاه های مشمول قانون تامین اجتماعی آغاز شده است.

بر اساس این گزارش، سه موضوع مهم حقوق بر اساس کسر حق بیمه، تعداد روزهای کاری در ماه و همچنین عناوین شغلی به صورت ماهانه به اطلاع بیمه شده برسد. بیمه شده در صورت مشاهده مغایرت در اطلاعات دریافتی می تواند با مراجعه به شعب سازمان و یا سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به آدرس es.tamin.ir اعتراض خود را ثبت کند.

میرهاشم موسوی، مدیرعامل این سازمان در این خصوص گفت: تمامی خدماتی که سازمان تامین اجتماعی در مواردی مانند بازنشستگی، از کارافتادگی، برقراری مستمری بازماندگان و برخی غرامت ها به بیمه شدگان ارائه می کند، تابعی از حقوق و دستمزد است. کسر حق بیمه، روزهای کاری هر ماه و همچنین عناوین شغلی بیمه شده.

این مسئول سازمان تامین اجتماعی افزود: در صورت خدای ناکرده عنوان شغلی، حقوق بر اساس کسر حق بیمه و همچنین روزهای کاری ماهانه افراد مشمول قانون تامین اجتماعی به تامین اجتماعی اعلام نمی شود. سازماندهی به صورت واقعی و حق بیمه افراد بر اساس اطلاعات واقعی در این زمینه محاسبه می شود. و در صورت عدم پرداخت، بیمه شدگان تامین اجتماعی در مواقع نیاز به بهره مندی از خدمات و مزایای بیمه تامین اجتماعی متضرر و متضرر خواهند شد.

وی افزود: طرح اطلاع رسانی ماهانه با ارسال پیامک به بیمه شدگان شاغل در کارگاه های مشمول قانون تامین اجتماعی؛ با رویکرد جلوگیری از مشکلات آتی بیمه شدگان اجرا می شود و امیدواریم در صورت وجود مشکل در این زمینه ابتدا با تعامل کارگر و کارفرما رفع شود و در صورت عدم رفع مشکلات احتمالی از این طریق ما همچنین آماده کمک به حل اختلافات هستیم. در خصوص حقوق براساس کسر حق بیمه، عناوین شغلی و روزهای کاری ماهانه باید اقدامات قانونی لازم را انجام دهیم.

در ادامه این گزارش سازمان تامین اجتماعی آمده است: با توجه به اینکه اعتراض شغلی است، تعداد روزهای کاری در ماه و همچنین حقوق مبنای کسر حق بیمه می باشد. یکی از پرتکرارترین دعاوی بیمه شدگان در دیوان عدالت اداری است. با ارسال این پیامک، کارگران از هر سه مورد ذکر شده که کارفرما به صورت پیامکی برای آنها گزارش کرده است، مطلع می شوند و در صورت نیاز قبل از نیاز به خدمات، نسبت به اصلاح آن اقدام خواهند کرد. سازمان تامین اجتماعی پیامک ماهانه واریز حق بیمه به منظور اطلاع ذینفعان از روزهای کاری هر ماه، حقوق بر اساس کسر حق بیمه و عنوان شغلی؛ از اواخر سال گذشته و از ابتدا در دو استان کشور اجرا شد خرداد در این ماه برای عموم بیمه شدگانی که در سامانه خدمات غیر حضوری این سازمان ثبت نام کرده اند به آدرس es.tamin.ir ارسال می شود. بیمه شده در صورت مشاهده مغایرت در اطلاعات دریافتی می تواند به شعب سازمان و یا سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به آدرس es.tamin.ir در قسمت بیمه شده/خوداظهاری/اعتراض به سابقه مراجعه نماید. نقص یا نقص؛ اعتراض خود را ثبت کنید.

از آنجایی که این پیامک به شماره تلفن همراه ثبت شده در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی ارسال می شود، از کلیه بیمه شدگانی که تاکنون در این سامانه ثبت نام نکرده اند تقاضا می شود در اسرع وقت نسبت به ثبت نام در این سامانه به نشانی es.tamin.ir و شماره تماس خود را ثبت کنید. بیمه شدگانی که قبلا در سامانه ثبت نام کرده اند و اطلاعات آنها به ویژه شماره تلفن همراهشان تغییر کرده است نیز به این سامانه مراجعه و اطلاعات خود را سریعتر به روز کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا