اطلاعات 6 میلیون مشتری خطوط هوایی استرالیا لو رفت
به گزارش خبرگزاری TASNIM ، هواپیمایی کانتاس استرالیا تأیید کرد که حمله بزرگ سایبری به شرکت هواپیمایی منجر به اطلاعات در مورد ۶ میلیون مشتری شد.
این شرکت روز چهارشنبه اعلام کرد که سیستم آسیب دیده اکنون تحت کنترل است و سیستم های آن بی خطر است. این سیستم متعلق به یک سکوی شخص ثالث است که توسط مرکز تماس Contet استفاده می شود و از ۶ میلیون مشتری متعلق به داده ها است.
این اطلاعات شامل نام مشتری ، آدرس الکترونیکی ، شماره تلفن ، تاریخ تولد و شماره عضویت برای مسافران ثابت بود. این داده ها حاوی اطلاعات کارت اعتباری ، اطلاعات مالی یا گذرنامه نیست.
کانتاس گفت که او فعالیت های مشکوک را روز دوشنبه شناسایی کرد و بلافاصله ادامه یافت.
این شرکت میزان دقیق داده های سرقت شده را بررسی می کند ، اما به عنوان “قابل توجه” توصیف می شود.
در بیانیه ای در عصر چهارشنبه ، کانتاس گفت که مهاجم سایبری “هدف از مرکز تماس است و به بستر خدمات مشتری یک شرکت سوم دسترسی دارد”.
هویت هکر هنوز مشخص نیست ، اما شبیه به تاکتیک های گروهی به نام Spider Scattered Spider است. گروهی که قبلاً از باج افزار در برابر خطوط هوایی و فروشگاه های میکرو در ایالات متحده و انگلستان استفاده می کردند.
The Guardian در ماه مه گزارش داد که گروه Spider -alte -skortard یک گروه باج ویژه است زیرا اعضای آنها انگلیسی انگلیسی صحبت می کنند و از کشورهایی مانند ایالات متحده ، انگلیس و کانادا آمده اند.
FBI در چند روز گذشته به شرکتهای هواپیمایی ایالات متحده هشدار داده است که این گروه بخش حمل و نقل هوایی را هدف قرار داده است.
این موسسه با کمک در شبکه X- اجتماعی نوشت که آنها از تکنیک های مهندسی اجتماعی استفاده می کنند و اغلب حمله هکر خود را با جعل کارمندان یا پیمانکاران برای فریب مراکز پشتیبانی فناوری اطلاعات و جلوگیری از احراز هویت چند سطح انجام می دهند.
پایان پیام/