اخبار اقتصاد ایران

اطلاعیه جدید درباره واریز حقوق بازنشستگان این ماه

در همسان سازی حقوق، بازنشسته چقدر مشمول افزایش حقوق می شود و پس از اجرا چه حکمی خواهد داشت؟ پاسخ این سوال را در ادامه بخوانید.

با نزدیک شدن به حقوق بازنشستگان، بازنشستگان کشوری ابراز نگرانی کردند و گفتند در این زمینه ابهامی وجود دارد. سوال مشخص بازنشستگان این است که در تطبیق مستمری بگیر با گروه قانونی مشخص، چقدر مشمول افزایش حقوق می شود و پس از اجرا چه حکمی خواهد داشت؟

در این رابطه غلامحسین قاسمی کارشناس امور بازنشستگان می گوید: تا زمانی که دستورالعمل و دستورالعمل همسان سازی ابلاغ نشود نمی توان مبلغی را اعلام کرد.

وی افزود: اما به طور میانگین تفاوت حقوق بازنشستگان با ۹۰ درصد حقوق مشمول کسر در گروه های مختلف حقوقی از ۱ تا ۲۰ حدود ۴ میلیون تومان تا حداکثر ۸ میلیون تومان خواهد بود، بنابراین ۴۰ درصد آن. قرار است امسال (سال اول) اجرا شود. حدود ۱.۶ میلیون تومان تا ۳.۲ میلیون تومان خواهد بود.

قاسمی تاکید کرد: باید منتظر دستورالعمل اجرای همسان سازی باشیم. پس از آن جدول افزایش حقوق بازنشستگان بر اساس گروه های شغلی مشخص و قابل تدوین است.

تناسب حقوق بازنشستگان از چه زمانی شروع شد؟

حقوق بازنشستگان بر اساس تکلیف قانون برنامه ششم یک بار در سال ۱۳۹۸ تناسب شد. داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در توییتی نوشت: حقوق بازنشستگان در سال ۱۳۹۸ یک بار بر اساس تعیین تکلیف قانون برنامه ششم تعدیل شد.

تناسب بر اساس تکلیف قانون برنامه هفتم که هفته گذشته ابلاغ شد برای دومین بار انجام می شود.

منابع مالی تناسب نیز در قسمت دوم قانون بودجه پیش بینی شده است که در هفتم خرداد اعلام شد.

لازم به ذکر است، رئیس سازمان برنامه و بودجه پیش از این در صفحه شخصی خود اعلام کرده بود که با تامین اعتباری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان، مبلغ ۳ میلیون تومان برای بیش از ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار بازنشسته واریز شد.

تناسب حقوق بازنشستگان در قانون بودجه پیش بینی شده است

تناسب حقوق بازنشستگان یک بار در سال ۱۳۹۸ براساس تعیین تکلیف قانون برنامه ششم و برای بار دوم براساس تعیین تکلیف قانون برنامه انجام شد.

به گزارش شهرآرا نیوز، حقوق بازنشستگان در سال ۱۳۹۸ یک بار بر اساس قانون برنامه ششم و برای بار دوم بر اساس قانون برنامه تعدیل شد.

تناسب حقوق بازنشستگان در قانون بودجه پیش بینی شده است

تناسب حقوق بازنشستگان بر اساس تعیین تکلیف قانون برنامه ششم یک بار در سال ۱۳۹۸ انجام شد و بر اساس تعیین تکلیف قانون برنامه هفتم که هفته گذشته ابلاغ شد برای بار دوم انجام می شود.

داود منظور (رئیس سازمان برنامه و بودجه) درباره علت واریز مبلغ تعدیل حقوق بازنشستگان در هفته گذشته گفت: تعدیل حقوق بازنشستگان بر اساس تکلیف قانون برنامه ششم یک بار در سال ۱۳۹۸ انجام شد و انجام خواهد شد. برای دومین بار بر اساس تکلیف قانون برنامه هفتم. که هفته گذشته اعلام شد.

وی افزود: منابع مالی برای تناسب در بند دوم قانون بودجه پیش بینی شده است که در هفتم خرداد اعلام شد.

صندوق بازنشستگی آینده اجرای تناسب حقوق بازنشستگان را که در ۱۳ تیرماه به تصویب دولت رسید، آغاز کرد.

دیروز مبلغ سه میلیون تومان علی الحساب به مدت سه ماه فروردین، اردیبهشت و خرداد به حساب بازنشستگان این صندوق واریز شد.

تناسب حقوق بازنشستگان با ۹۰ درصد حقوق و پاداش مستمر

مدیریت این صندوق بازنشستگی اعلام کرده است که «پس از تصویب و ابلاغ بخشنامه اجرایی نهایی تناسب مابه التفاوت، مبلغ علی الحساب با محاسبات دقیق در احکام اعمال خواهد شد». در صندوق آتی سه میلیون تومان علی الحساب پرداخت شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳)

محمد مخبر (رئیس دولت سیزدهم) در نامه ای خطاب به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه کشور، در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری دستور داد واریز مبالغ علی الحساب جهت تعدیل حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی. مبلغ این ودیعه یک میلیون تومان در نظر گرفته شده و شنیده شده تا ۲۴ ساعت آینده ۳ میلیون تومان به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی واریز می شود.

در نامه مخبر آمده است:

هیأت وزیران در جلسه ۳/۴/۱۴۰۳ به پیشنهاد مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و بند (ر) تبصره (۶) و بند (د) تبصره (۱۵) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ مصوب کل کشور.

۱- با توجه به اعتبار قانون بودجه ۱۴۰۳ کل کشور و تا زمان ابلاغ آیین نامه تناسب حقوق مستمری بگیران و جداول مربوط به هر یک از گروه های بازنشستگان بر اساس قانون برنامه هفتم. پیشرفت ماهیانه مبلغ ده میلیون و ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال برای هر یک از مستمری بگیران از ابتدای سال ۱۴۰۳ توسط صندوق بازنشستگی مربوطه پرداخت می شود.

۲- بار مالی مربوط به مستمری بگیران ارتش کشوری و صندوق بازنشستگی فولاد از بند (ر) تبصره (۴) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور و بار مالی مربوط به مستمری بگیران تامین اجتماعی از بند (د) تبصره (۱۵) قانون مذکور پیش بینی و پرداخت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا