اخبار اقتصاد ایران

اطلاعیه جدید فروش در سامانه یکپارچه | آغاز فروش ۳۶ خودروی وارداتی در سامانه یکپارچه

در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع کلیه واجدین شرایط ماده ۴ مقررات بازار خودروهای سواری (مصوب پانصد و چهل و سومین جلسه شورای رقابت) از روز سه شنبه مورخ ۱۹/۰۴/۱۳۰۳ لغایت ۲۳:۵۹ روز یکشنبه مورخ ۲۴ می رساند. /۰۴/۱۴۰۳ می توانند ثبت نام کرده و پنج اولویت را از سبد کالای اعلام شده انتخاب کنند.

متقاضیان می بایست از روز دوشنبه مورخ ۱۸/۰۴/۱۴۰۳ لغایت ساعت ۱۲ روز شنبه ۲۳/۰۴/۱۳۰۳ فقط در شعب بانک های واجد شرایط اعلام شده در سامانه به نام خودرو وارداتی و مبلغ پنج میلیارد ریال یکی از حساب های خود را مسدود کنند.

آن دسته از متقاضیان سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی که اسفند ۱۴۰۱ ثبت نام شده و دارای اولویت در سامانه عرضه خودروهای وارداتی هستند، تنها در این عرضه اولویت آنها حفظ می شود و در صورت عدم انتخاب پنج اولویت از سامانه حذف می شوند و در عرضه های آتی مانند سایر متقاضیان باید طبق شرایط اعلام شده اقدام کنید.

الف- خودروهای با قیمت ثابت در مبادی ورودی:

جدول شماره ۱: محاسبه قیمت قطعی فروش خودروهای وارداتی در مبادی ورودی واحد: ریال

13

تبصره ۱- قیمت مندرج در جدول قیمت نهایی در مبادی ورودی می باشد و هزینه ها و هزینه های قانونی پس از ترخیص از قبیل: بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، عوارض شماره گذاری، اسقاط خودروهای فرسوده، باربری و … می باشد. به قیمت های فوق اضافه شد خاطرنشان می شود واردکنندگان می توانند با رعایت ضوابط اجرایی قانون حمایت از مصرف کننده خودرو نسبت به دریافت آن و تحویل خودرو در موعد مقرر اقدام کنند.

ب- خودروهای دارای قیمت علی الحساب در مبادی ورودی:

جدول شماره ۲ – قیمت محاسبه شده فروش خودروهای وارداتی در مبادی ورودی واحد: ریال

14

15

تبصره ۲- قیمت فاکتور اعلامی، قیمت در مبادی ورودی است و هزینه ها و هزینه های قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، عوارض شماره گذاری، اسقاط خودروهای فرسوده، کرایه حمل و نقل و غیره در هنگام صدور فاکتور قطعی و قطعی است. قیمت های مصوب اضافه خواهد شد. واردکنندگان می توانند پس از تماس اولیه و پس از دریافت ۵۰ درصد قیمت علی الحساب با متقاضی قرارداد منعقد کنند.

تبصره ۳- قیمت نهایی خودروهای مذکور پس از ارائه کلیه اسناد و مدارک مثبته و بر اساس آخرین قوانین و مقررات تعیین و در سامانه بارگذاری خواهد شد.

تبصره ۴- عدم واریز وجه در هر یک از مراحل ذکر شده و حداکثر ۵ روز پس از فراخوان به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت انتخاب خودرو وارداتی منتخب حذف خواهد شد.

تبصره ۵- کلیه شرکت های واردکننده موظفند در خصوص تحویل خودرو و دریافت وجه از مشتریان مطابق آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو اقدام کنند.

تبصره ۶- با پروکسی حساب و ثبت نام اولیه در سامانه یکپارچه، هیچگونه تعهدی برای تخصیص خودرو وجود نخواهد داشت.

تبصره ۷- بر اساس ماده ۱۹ آیین نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات بر درآمد سرمایه، اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح در اختیار نهادهای ذیربط قرار می گیرد.مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا