اخبار اقتصاد ایران

اطلاعیه مهم از همسان سازی حقوق بازنشستگان در روز پنجشنبه 5 مهر ماه


یکسان سازی حقوق بازنشستگان همسان سازی حقوق بازنشستگان در روز چهارشنبه



در این نامه آمده است: قانون یکسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری ​​در بند یک بند (ر) ماده ۲۸ قانون برنامه هفتم پیشرفت به تصویب مجلس محترم شورای اسلامی رسید. جهت اجرا به دولت محترم ابلاغ شد. با توجه به اینکه طبق مصوبه مجلس محترم، آیین نامه اجرایی این قانون باید به تصویب دولت محترم می رسید، دولت سیزدهم در پایان دوره خدمت خود، آیین نامه مذکور را تنظیم، تنظیم و به دستگاه های اجرایی ذیربط ابلاغ کرد. که مفاد بند ۶ ماده ۱ این آیین نامه با توجه به تعریف مابه التفاوت و ذکر عبارت میانگین خالص در این بند موجب اعتراض گسترده بازنشستگان شد که بنا به پیشنهاد معاون حقوقی رئیس جمهور و … با تصویب هیأت وزیران عبارت خالص حذف شد اما عبارت زیر به انتهای این بند اضافه شد: «پس از کسر حق بیمه». سهم و مالیات بر درآمد افراد طبق بند (ج) تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور.

ایلانا نوشت: این کارگروه خطاب به قالیباف آورده است: در واقع در اصلاحیه آیین نامه اجرایی با حذف عبارت ناب و افزودن عبارت مذکور که همان مفهوم را روشن و تبیین می کند، جامعه بزرگ میلیونی بازنشستگان کشوری و لشکری ​​فکر می کنند فلسفه و قانون مناسب است. دستیابی به تناسب ۹۰ درصدی با کارکنان مشابه و مساوی امکان پذیر نخواهد بود و نرخ تناسب با توجه به اضافه شدن اصطلاح مالیات بر درآمد و با توجه به طبقات مختلف ساختار مالیاتی حدود ۸۰ درصد یا کمتر خواهد بود. لذا با توجه به اصل ۱۳۸ قانون اساسی به عنوان عهدنامه دو طرفه ملت و دولت از جنابعالی تقاضا می شود در اسرع وقت نسبت به اجرا و بررسی مصوبات دولت با قوانین و مقررات اجرایی توسط کمیته محترم اقدام فرمایید. قانون تناسب به ویژه تعریف جزء ۶ ماده ۱ این آیین نامه. بررسی و نظر آنها را اعلام کنند تا شما نیز نظر نهایی را به اطلاع دولت برسانید.

بیات پرداخت یک میلیون تومان بابت تناسب حقوق به بازنشستگان تامین اجتماعی را دومین موضوع مطرح شده با دکتر عزیزی اعلام کرد و گفت: بیش از ۲۰ روز از پرداخت این مبلغ به بازنشستگان کشوری و لشکری ​​می گذرد و این مبلغ. قرار بود به بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت شود. نیز پرداخت شود. از نماینده تهران خواستیم با جدیت پیگیری کند.

مسئولان کانون بازنشستگان کارگری خواستار اجرای صحیح تناسب حقوق بازنشستگان و شمول حداقل حقوق بگیران شدند و تاکید کردند احکام جدید بازنشستگان باید سریعتر صادر شود.

رقم در نظر گرفته شده برای همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری ​​و کشوری و صندوق فولاد ۵۰ هزار میلیارد تومان است.

علی بابایی کارنامی عضو کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار تجارت نیوز در خصوص یکسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: روز گذشته جلسه ای با حضور روسای سه کمیسیون و رؤسا تشکیل شد. کمیسیون اجتماعی، آموزش و تحقیقات و برنامه و بودجه و همچنین آقای پورمحمدی رئیس سازمان برنامه. و بودجه وجود داشت. ما نگرانی های دولت را شنیدیم و مسائل مختلفی وجود داشته است.



۰