فناوری

اطلاعیه وزارت اطلاعات پیرامون حادثه تروریستی کرمان

به گزارش خبرگزاری میهن تجارت و به نقل از روابط عمومی وزارت اطلاعات، وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه ای جزئیات جدیدی از حادثه تروریستی کرمان را اعلام کرد.

متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

نام خدا
فاجعه تروریستی اخیر که در سالروز شهادت سردار بزرگ جهان اسلام، شهید سپهبد سپهبد قاسم سلیمانی (ره) رخ داد، عمیقاً متأسفیم و شهادت مظلومانه جمعی از هموطنانمان را تسلیت می گوییم. . ملت سرافراز ایران را برای مردم سلیمانی پورر بخوانید. کرمان و بویژه خانواده های عزیز داغدیده و با درخواست خاضعانه از احدیت درگاه برای شفای عاجل و کامل مجروحان، به اطلاع ملت شریف ایران می رساند:

۱. سربازان گمنام امام زمان (عج) بلافاصله پس از این حادثه مرگبار اولین ردپای تروریست های داعش را کشف کردند و با همکاری تمامی نیروهای امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی سایر عوامل همکاری و حمایت از تروریست ها و سایر مجرمان احتمالی را شناسایی کردند. . در کشور اقدامات گسترده اطلاعاتی، فنی و امنیت ملی انجام شد.

۲. از میان دو تروریست انتحاری کشته شده، یکی تابعیت تاجیک داشت و هویت تروریست دوم هنوز به طور قطعی مشخص نشده است.

۳. با شناسایی عوامل تروریست های ورودی به کشور، اولین عملیات دستگیری در شامگاه روز حادثه انجام شد.

۴. صبح روز بعد (پنجشنبه ۲۳ دی ماه) محل سکونت دو تروریست کشته شده در حومه شهر کرمان شناسایی و ۲ نفر از حامیان و تامین کنندگان اقامتگاه مذکور شناسایی و دستگیر شدند.

۵. در ادامه عملیات ۹ نفر از اعضای شبکه پشتیبانی تیم تروریستی و همراهان آن در ۶ استان کشور شناسایی و دستگیر شدند. این عملیات قطعا تا دستگیری آخرین فردی که به هر نحو و به هر میزان از جنایتکاران حمایت کرده است ادامه خواهد داشت.

۶. عدم صدور بیانیه تا این لحظه به دلیل کشف تجهیزات انفجاری آماده در محل سکونت تروریست ها می باشد که می تواند حاکی از احتمال حضور و ارجاع سایر عوامل برای انتقال مواد منفجره و استفاده از آن در مکان های دیگر باشد. . برخی از تجهیزات کشف شده عبارتند از: ۲ جلیقه انفجاری، ۲ دستگاه کنترل از راه دور، ۲ چاشنی انفجاری، چندین هزار گلوله مورد استفاده در جلیقه های انفجاری، سیم کشی تهیه شده برای جلیقه ها و مقادیری مواد اولیه انفجاری.

۷. از آنجایی که عملیات شناسایی و همچنین اقدامات تدارکاتی ثانویه در داخل و خارج از کشور با تمامی ظرفیت های موجود در حال انجام است، سایر اطلاعات به دست آمده در زمان مقتضی به اطلاع ملت شریف ایران خواهد رسید.

۸. حضور گسترده ملت شریف ایران اسلامی در ادامه اجتماعات بزرگداشت شهید سلیمانی (ره) و همچنین در مراسم تشییع شهدا و محکومیت شدید آن اقدام کور تروریستی همچون همیشه بوده است. و فتنه ها و توطئه های دشمنان از جمله مزدوران داعش و داعش سازان آمریکایی و صهیونیستی را خنثی خواهد کرد. . سربازان گمنام امام زمان (عج) ضمن تعظیم به عظمت این ملت بزرگ به رهبر فرزانه انقلاب اسلامی اطمینان دادند که «سربازان راه سلیمانی پاسخ سختی به شرارت جنایتکاران خواهند داد».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا