طلا و ارز

اطمینان بازارها از تصمیم فدرال رزرو قیمت طلا را صعودی کرد







با افزایش اعتماد به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه سپتامبر، قیمت طلا در حال افزایش است.





به گزارش افق میهن،

قیمت طلا در روز چهارشنبه (۳ مرداد) در حالی افزایش یافت که سرمایه گذاران تمرکز خود را بر روی داده های اقتصادی ایالات متحده قرار دادند که قرار است این هفته منتشر شود و می تواند سیگنال جدیدی در مورد زمان بندی کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو ارائه دهد، شاخص دلار سقوط کرد.

قیمت لحظه ای طلا تا ساعت ۱۷:۱۹ به وقت ایران با ۰.۷ درصد افزایش به سطح ۲۴۲۵ دلار در هر اونس رسید. معاملات آتی فلز زرد نیز با ۰.۸ درصد افزایش به ۲۴۲۶ دلار رسید.

جیم ویکوف، تحلیلگر ارشد بازار در کیتکو متالز می گوید: ضعیف تر شدن دلار، کاهش قیمت سهام ایالات متحده و قیمت بالاتر نفت از افزایش علاقه به طلا و نقره حمایت می کند.

شاخص دلار ۰.۲ درصد کاهش یافت و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزها جذاب تر کرد. شاخص نزدک در حال حاضر بیشترین کاهش را داشته است.

سرمایه گذاران مشتاقانه منتظر گزارش اقتصادی ایالات متحده در مورد تولید ناخالص داخلی برای سه ماهه دوم هستند که در روز پنجشنبه منتشر خواهد شد. گزارش شاخص هزینه مصرف شخصی منتشر شده در روز جمعه نیز می تواند بینش بهتری از روند نرخ بهره ارائه دهد.

گافنی افزود: تصمیم هند برای کاهش تعرفه واردات طلا و نقره نیز از این روند حمایت می کند زیرا این امر منجر به افزایش تقاضا می شود.

در حال حاضر، بازارها ۱۰۰ درصد مطمئن هستند که فدرال رزرو در ماه سپتامبر نرخ بهره را کاهش خواهد داد.

نرخ بهره پایین، هزینه فرصت نگهداری طلا را بدون بازگشت افزایش می دهد.

بازارها همچنین از نزدیک شاهد تغییرات در مبارزات انتخاباتی ایالات متحده هستند زیرا انتظار می رود کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا به عنوان نامزد حزب دموکرات برای مبارزه با دونالد ترامپ انتخاب شود.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا