ترندهای روز

اظهارات جالب صداپیشه اصلی سیری؛ اپل پولی به او پرداخت نکرده است

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

شاید سوزان بنت را نشناسید، اما به احتمال زیاد صدای او را شنیده اید. او صدای اصلی سیری اپل است. اپل از صدای سوزان بنت برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ در آیفون ۴ اس استفاده کرد. حالا پس از گذشت نزدیک به ۱۰ سال، این صداپیشه جزئیات بیشتری از این پروژه را فاش کرده است.

چندی پیش OpenAI با معرفی GPT-4o و سپس انتقاد «اسکارلت جوهانسون» از شباهت صدای این هوش مصنوعی به او خبرساز شد. در ادامه این خبر، صداپیشه سیری نیز ضمن تمجید و تایید صحبت های جوهانسون، جزئیات بیشتری از فعالیت خود به عنوان صداپیشه سیری بیان کرده است.

سوزان بنت در مصاحبه ای با سی ان ان می گوید که صدای او در سال ۲۰۰۵ توسط شرکتی به نام Nuance ضبط شده است و تا زمانی که آیفون ۴s عرضه نشده بود، هیچ تصوری نداشت که قرار است از صدای او در چنین پروژه ای استفاده شود. او فکر می کرد که از صدایش برای پیام های تلفنی استفاده می شود. او همچنین می گوید که برای این کار هیچ پولی از اپل دریافت نکرده است.

اظهارات جالب صدای اصلی سیری;  اپل به او پولی نداده است«سوزان بنت» صداپیشه اصلی سیری اپل

نظرات صدای اصلی سیری

سوزان بنت در مصاحبه خود می گوید که وقتی سیری در سال ۲۰۱۱ روی آیفون ۴s رونمایی شد، یکی از همکارانش با او تماس گرفت و گفت که فکر می کند صدای سیری صدای اوست. سوزان بنت صدای خود را در سال ۲۰۰۵ با Nuance ضبط کرد. چهار ساعت در روز صداها و عبارات بی معنی تولید می کرد. البته بعداً برای ایجاد صدای نمادین سیری، اپل کمی صدای بنت را تغییر داد.

بنت می‌گوید هیچ یک از صداهای اولیه سیری توسط اپل پرداخت نشد. البته اپل برای دسته بعدی صداپیشگان سیری پول پرداخت کرده است.

سیری در زمان معرفی یک فناوری چشمگیر است. با این حال، اکنون با ظهور هوش مصنوعی مولد، چندان مفید نیست. البته انتظار می رود اپل در کنفرانس WWDC این دستیار دیجیتالی را به هوش مصنوعی پیشرفته مجهز کند.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا