اخبار بورس

اظهارات جنجالی ترامپ درباره ایوانکا و حقوق والدین

دونالد ترامپ در مادران برای آزادی؛

نامزد جمهوری خواه به گروه محافظه کار گفت که دخترش باید سفیر ایالات متحده در سازمان ملل می بود و رهبران «بر خلاف» مانند مادرش از اسکاتلند آمده اند. دونالد ترامپ مدعی شده است که در زمان ریاست جمهوری خود می خواست دخترش ایوانکا را به عنوان سفیر ایالات متحده در سازمان ملل منصوب کند، اما او در عوض ایجاد شغل را انتخاب کرد و “میلیون ها نفر را استخدام کرد.”

گزارش کردن افق میهن به گزارش گاردین؛ نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این اظهارات عجیب را در طی یک “گفتگوی دوستانه” جمعه شب در واشنگتن دی سی، در نشست سالانه Moms for Liberty، یک سازمان ملی غیرانتفاعی که برای حذف ارجاعات به هویت LGBTQ و نژادپرستی ساختاری از “حذف” بیان کرد. کلاس های درس، تحصیل کرده

ترامپ در یک گفت‌وگوی طولانی و بعضاً نامرتبط، موضوعات مختلفی از جمله ازدواج والدینش، اسکاتلند، برنامه تلویزیونی واقعی خود “شاگرد”، ایلان ماسک (“یک نابغه لعنتی”)، مناظره‌هایش با هیلاری کلینتون و جو بایدن را مورد بررسی قرار داد. و رقابت آتی او با کامالا هریس، که او را یک “مارکسیست” و “انسان معیوب” نامید.

در مقطعی، این مرد ۷۸ ساله درباره حرفه دخترش ایوانکا که در اولین دوره خود مشاور ارشد بود، اما این بار تا حد زیادی در کمپین انتخاباتی غایب بود، فکر کرد. او ادعا کرد که ایوانکا از برند مد خود “پول زیادی به دست می آورد”، اما سپس آن را رها کرد تا به او در سیاست بپیوندد.

ترامپ یادآور شد: «گفتم: «شما می‌توانستید سفیر بزرگی در سازمان ملل، دبیرکل سازمان ملل باشید – هیچ‌کس نمی‌توانست با او رقابت کند». “او ممکن است دختر من باشد، اما هیچ کس نمی تواند با او ادامه دهد… می دانید، او واقعاً توانایی داشت.”

او افزود: “او گفت: “پدر، من نمی خواهم این کار را انجام دهم، فقط می خواهم به مردم کمک کنم تا شغل پیدا کنند.” او به جاهای مختلف رفت – نه یک شغل پر زرق و برق – اما برای استخدام افراد به والمارت، اکسون و این شرکت‌های بزرگ دیگر رفت و در طول زمان خود حدود میلیون‌ها نفر را استخدام کرد.

تیفانی جاستیس، بنیانگذار Moms for Liberty، که در کنار ترامپ روی صحنه نشسته بود، ادعاهای خارق العاده او مبنی بر اینکه ایوانکا تجربه خدمت در سازمان ملل را دارد یا اینکه او مسئول استخدام میلیون ها نفر است را زیر سوال نمی برد.

قوه قضاییه بارها دستور کار ضد ترانس را تحت فشار قرار داد. ترامپ استدلال کرد که زنان تراجنسیتی نباید اجازه شرکت در ورزش زنان را داشته باشند و دسترسی به مراقبت های بهداشتی شامل جنسیت باید محدود شود. او یک دروغ جناح راست را تکرار کرد که ایمان خلیف، قهرمان بوکس زنان المپیک، تراجنسیتی است. خلیفه در واقع در زمان تولد زن انتخاب می شود.

ترامپ یک ادعای نادرست دیگر را مطرح کرد: “اما موضوع تراجنسیتی فوق العاده است، فکر کنید فرزند شما به مدرسه می رود و چند روز بعد با عمل جراحی به خانه می آید.” مدرسه تصمیم می گیرد که چه اتفاقی برای فرزند شما بیفتد، و شما می دانید که ۱۵ سال بعد، بسیاری از آن بچه ها می پرسند: “چه کسی این کار را با من کرد؟” می گویند: چه کسی این کار را با من کرد؟ فوق العاده است.

وی افزود که هیئت مدیره مدارس «مثل دیکتاتوری» شده است که نسبت به خواسته‌های والدین بی‌تفاوت است و منعکس‌کننده احساس سرخوردگی در میان محافظه‌کاران است که در جلسات عمومی در طول همه‌گیری ویروس کرونا به اوج خود رسیده است. او گفت: «من همه طرفدار حقوق والدین هستم. من حتی مفهوم نداشتن آن را درک نمی کنم.»

ترامپ افزود: والدین واقعا بچه ها را دوست دارند… آنها باید حقوق را به والدین پس بدهند.

ترامپ اغلب بدون نیاز به تحریک به موضوع مورد علاقه خود یعنی مهاجرت باز می گشت. او درباره عبور غیرقانونی مهاجران از مرز جنوبی گفت: «این دیوانه است. کشور ما در حال مسموم شدن است. و مدارس و فرزندان شما رنج خواهند برد، زیرا آنها به کلاس های درس می آیند و بیماری می آورند و حتی انگلیسی صحبت نمی کنند.

کاندیدای جمهوری خواه دفاعی طولانی و سرسام آور از بازدید اخیر خود از گورستان ملی آرلینگتون کرد که به دلیل استفاده از آن به عنوان فرصتی برای عکاسی برای کمپین خود مورد انتقاد قرار گرفت. ترامپ تاکید کرد که به دعوت خانواده‌های ۱۳ نظامی آمریکایی کشته شده در افغانستان که خواستند با او عکس بگیرند، حضور داشته است. یکی از حضار فریاد زد: «از شما برای تکریم کهنه سربازانمان تشکر می‌کنیم، آقای رئیس‌جمهور!»

ترامپ بارها و به شدت از بایدن و هریس به دلیل خروج از افغانستان انتقاد کرده است.
او در حالی که علیه بیداری ارتش صحبت می کرد، گفت: «به نظر من این افراد توسط بایدن کشته شدند.

این گفتگو به ترامپ فرصت نادری داد تا درباره زندگی و حرفه خود فکر کند. او به حضار گفت که مادرش، مری آن مک‌لئود، اهل اسکاتلند است. آیا می‌دانستید که برخی از بزرگترین، باهوش‌ترین و باهوش‌ترین رهبران اهل اسکاتلند هستند؟ یا حداقل پدر و مادرش اهل اسکاتلند بودند. اسکاتلند در این کشور بسیار خوب عمل کرده است.»

او ادامه داد که مادرش به آمریکا آمد و در آنجا با پدرش فرد آشنا شد. «آنها عاشق شدند. آنها ازدواج کردند و به مدت شش دهه و نیم ازدواج کردند. مدتهاست به پاپ گفتم نمی توانم تو را شکست دهم. ترامپ اکنون در سومین ازدواج خود است.

رئیس‌جمهور سابق مانند گردهمایی‌های امضای خود وارد سالن رقص هتل شد و با تشویق ایستاده و شعارهای “ترامپ!” ترامپ! ترامپ!» مورد استقبال قرار گرفت و آهنگ «خدایا آمریکا را نجات بده» از بلندگو پخش شد.

ترامپ به دنبال ایجاد حمایت و اشتیاق در میان بخش بزرگی از پایگاه خود بود. بیشتر اعضای بیش از ۱۳۰۰۰۰ مادران برای آزادی، محافظه‌کارانی هستند که با او موافق هستند که والدین باید در آموزش عمومی سهم بیشتری داشته باشند و نباید برنامه‌های برابری نژادی و تسهیلات برای تراجنسیتی‌ها در مدارس وجود داشته باشد.

با این حال، ترامپ همچنین در خطر از دست دادن برخی از رای دهندگان میانه رو است که بسیاری از آنها مادران برای آزادی را افراطی می دانند. در ماه‌های اخیر، مجموعه‌ای از رسوایی‌های شرم‌آور و نمایش‌های ناامیدکننده در انتخابات محلی، نفوذ Moms for Liberty را زیر سوال برده است.

این گروه همچنین حمایت خود را از پروژه ۲۰۲۵ اعلام کرده است، طرحی رادیکال برای ریاست جمهوری جمهوری خواه که ترامپ بارها سعی کرده از آن فاصله بگیرد. Moms for Liberty یکی از اعضای هیئت مشورتی پروژه ۲۰۲۵ است و نویسنده فصل آموزشی این سند یک “جلسه استراتژی” را در جلسه گروه ارائه کرد.

پائولا اشتاینر، یک فعال جمهوری خواه از ویرجینیا، ویرجینیا، در مصاحبه ای گفت که ترامپ تنها کسی است که در مقابل حملات بیشتر به حقوق والدین ایستاده است. وی افزود: «تیم والز و کامالا هریس هر کاری که می توانند انجام خواهند داد تا آمریکا را به لیبرال ترین کشوری که تا به حال دیده ایم تبدیل کنند». آنها از انگلستان و دیگر کشورهای اروپایی فراتر خواهند رفت.»

پایان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا