ترندهای روز

اظهارنظر محمد جواد ظریف درباره «فیلترینگ»

محمدجواد ظریف در خصوص دیدگاه دولت چهاردهم در خصوص بحث فیلترینگ و برخورد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با این موضوع اظهاراتی داشت.

نظر دولت چهاردهم علیه فیلترینگ چیست؟

جناب آقای دکتر مجیکیان پیشنهاد کردند که وقوع فیلترینگ و ادامه فروش فیلترشکن منطقی نیست. همانطور که رهبری فرمودند، فضای مجازی باید قانونی شود و بر اساس حاکمیت قانونی فضای مجازی، امکان دسترسی سریع، رایگان و مسئولانه به اینترنت برای مردم فراهم شود.

روابط بین الملل چقدر در مشروعیت بخشیدن به فضای سایبری موثر است؟

یکی از زمینه هایی که می توانیم در فضای مجازی در آن فعال باشیم، حوزه بین الملل است. در حال حاضر شرایط مناسبی در فضای مجازی جهانی نداریم و یکی از دلایل آن دسترسی محدود شهروندان به فضای مجازی است و همین دسترسی محدود باعث می شود که شهروندان نتوانند تاثیرگذاری مناسبی داشته باشند.

وقتی شهروندان ما که دلشان برای ایران می تپد و نگران آینده ایران و خودشان هستند، کمتر به فضای مجازی دسترسی داشته باشند، افرادی می توانند فضای مجازی را تحت کنترل خود درآورند و بیشتر از آن استفاده کنند که دل خوشی از مردم ایران ندارند. ; این افراد ممکن است فارسی صحبت کنند اما دل خوشی از مردم ایران ندارند.

برای منافع ملی ما خیلی بهتر است که همین شهروندان ایرانی که دلشان برای ایران می تپد، چه در ایران و چه در خارج از کشور، بتوانند آزادانه در فضای مجازی فعالیت کنند و زمینه را برای افرادی که به این کشور اهمیتی نمی دهند، کم کنند. .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا