فرهنگ و هنر

اعتراض به «جعل عکس» در «گناه فرشته»

در قسمت سوم مجموعه «گناه فرشته»، تصویر شخصیت داستان در چند عکس معروف از چهره های ادب و هنر در کنار آنها قرار گرفته است. به جای چهره هایی از جمله نادر نادرپور، هوشنگ ابتهاج و محمدرضا شجریان. به گزارش ایسنا، مجمع مبارزه با انتشار جعلی تصاویر استفاده شده در سریال گناه فرشته را در کنار تصاویر اصلی منتشر کرد. […]

در قسمت سوم مجموعه «گناه فرشته»، تصویر شخصیت داستان در چند عکس معروف از چهره های ادب و هنر در کنار آنها قرار گرفته است. به جای چهره هایی از جمله نادر نادرپور، هوشنگ ابتهاج و محمدرضا شجریان. به گزارش ایسنا، انجمن مبارزه با نشر جعلی تصاویر استفاده شده در سریال گناه فرشته را منتشر کرد و در کنار تصاویر اصلی نوشت:
«تاریخ یک داستان نیست.
در سومین قسمت از مجموعه «گناه فرشته» تصویر شخصیت داستان در کنار برخی از بزرگان ادبیات و هنر به چشم می خورد. ایجاد چنین تغییری در عکس اصلی، علاوه بر تحریف تاریخ، مصداق بارز نادیده گرفتن حقوق معنوی افراد حاضر در عکس و خانواده آنهاست. انجمن مبارزه با نشر تقلبی به نمایندگی از خانواده شاعران عضو انجمن (بهبهانی و ابتهاج) اعتراض خود را به این موضوع اعلام می دارد. تولید یک اثر فرهنگی باید با دقت، امانتداری و توجه به میراث گذشتگان همراه باشد».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا