ارزهای دیجیتال

اعتراض سازمان تعزیرات به تجمعات حواله‌داران خودرو/ معترضان گران‌فروشی خودرو قانون‌شکن هستند یا خودروسازان بدعهد؟

تعداد قابل توجهی از تولید کنندگان مختلف اتومبیل از ابتدای سال جاری اعتراض کرده اند. افزایش رتبه های اعتراض به اعتراض یک سخنران دولت منجر شده است. همانطور که محمد علی اسفانی گفت ، “مونتاژ نقل و انتقالات اتومبیل قبل از طایزر توجیه نشده است و این باید از نظر قانونی و مقررات باشد.” حال سوال این است که آیا قانون و توجیه

سخنگوی دولت از ایسنا خبر داد كه به دست آوردن بیش از قیمت نهایی پیمانکار خودرو گران است و خریداران می توانند پس از تحویل خودرو شکایت كنند. مونتاژ نقل و انتقالات اتومبیل قبل از Ta’Zir توجیه نشده است و این باید از نظر قانونی و مقررات باشد.

طبق گفته های وی ، نقل و انتقالات پس از دریافت خودرو ، باید تمام تعداد درخواست شده تولید کنندگان و دادخواستهای خودرو را بپردازد. علاوه بر این ، اظهارات Esfani به قانون تولید کنندگان خودرو اشاره نمی کند.

کدام موسسه مسئول واکنش به نیازهای مردمی است؟

صنعت خودروهای ایران اکنون با یک بحران عمیق سر و کار دارد. یک بحران ، که علائم آن را می توان در تأخیر در تولید کنندگان خودرو برای تحویل اتومبیل های مشتری و افزایش قیمت خودروها به طور مکرر یافت.

در حالی که برخی از تصمیم گیرندگان سیاسی این حرکت را نقض تخلفات می دانند ، تولید کنندگان خودرو توپ را به مؤسسات قانونگذاری و ماکروپولیتیک می اندازند ، و مجوزهای ناگهانی و بی ثباتی سیاست داخلی و خارجی علت این سوءاستفاده را مشخص می کند.

از طرف دیگر ، برخی از کارمندان دولت و تصمیم گیری های سیاسی به جای پاسخگویی سکوت را ترجیح داده و به مردم به مقامات نظارتی مراجعه می کنند. مؤسساتی که روند پیگیری آنها کند است و همین امر باعث خسارات زیادی برای خریداران شده است.

آنچه در این بی نظمی نادیده گرفته شد ، نظارتی است که هیچ فرصتی برای آسیب رساندن به این مناسبت در هنگام استفاده صحیح باقی نمی ماند. در صورت عدم نظارت کافی ، با این وجود ، عدم پاسخگویی مقامات و تخلفات باید قربانی اصلی افرادی شود که نه فروشنده و نه واسطه و تنها آرزوی آنها ، کالاهایی که پرداخت کرده اند.

با توجه به این بی عدالتی ، هنگامی که مردم برای ادعای حقوق قانونی خود به خیابان ها می آیند ، با قانونگذار با برخوردها یا نام های اجباری روبرو می شوند.

اما سوال اصلی این است که چه کسی واقعاً تولید کننده قانون اصلی است. چه کسی به قول او آسیب می رساند یا کسی که برای عدالت فریاد می زند؟ قانونگذار چه نقشی ایفا می کند؟ و سرانجام ، آیا موسسه واکنش به الزامات جمعیت است؟

مشتری برای محافظت از نیاز مشتری چیست؟

براساس شستشوی تجارت از مشتریان ، شرکت هایی مانند Saipa ، Fryamotors ، Kushavro و برخی از واردکنندگان سال گذشته ، تقاضای اصلی مشتریان ، تحویل اتومبیل هایی است که برای مدت طولانی تحویل داده شده اند.

مشتریان تشخیص داده اند که برخی از شرکت ها اتومبیل های مشتری را برای امضای قراردادی ارسال می کنند که علائم و ادعاهای مشتریان فقید را محروم می کند.

مشکل سوم مشکل گران قیمت است که برخی از آنها به دلیل تأخیرهای مکرر رخ می دهد و تولید کنندگان خودرو بر اساس مجوزهای جدید ، قیمت خودرو را افزایش می دهند و آنرا قراردادهای قبلی را تنظیم می کنند.

در ضمن ، اگر تولید کنندگان خودرو برای واکنشی انتخاب کنند ، دلایلی مانند عرضه آهسته ارز ، ترخیص کالا از گمرک و شماره گذاری را به عنوان دلایل تأخیر در اتومبیل های مشتری ارائه می دهید.

همچنین شنیده شد که برخی از تولید کنندگان خودرو تحریم های بین المللی را به کمبود مواد اولیه نسبت داده اند که منجر به تولید کامل خودرو شد و برخی دیگر اعتصاب کامیون داران و فاجعه شهید رجای -هافنس را به دلیل تأخیر در تحویل اتومبیل های خود افزایش دادند.

نقل و انتقالات پیاده روی در پیچ های اداری

نظرسنجی های اخبار تجاری نشان می دهد که تولید کنندگان خودرو نه تنها در مورد خسارت های ناشی از مشتریان سکوت می کنند و با مشکلات عرضه خودرو شفافیت نکرده اند ، بلکه مقامات مختلف نظارتی ، که گاهی اوقات وظایف خود را همپوشانی می کنند ، از مسئولیت پذیری خودداری می کنند.

با این حال ، یک نظارت مؤثر می تواند از بسیاری از این تخلفات و نارضایتی جلوگیری کند. از طرف دیگر ، پیگیری حقوقی مؤسسات قضایی ، زمان است و حتی اگر جبران خسارت مالی دیگر بازگردانده نشود.

موضوع مهم دیگری که مشتریان اغلب به آن پرداخته اند این است که برخی از این اتومبیل ها قطعاً (از نظر تحویل و قیمت) نبوده اند که آنها در برنامه فروش شرکت نمی کردند. برخی گفتند که برای شرکت در این پروژه ها مجبور به فروش ماشین یا طلای سابق خود شده اند و تأخیرهای طولانی برای جلوگیری از پرداخت های متوالی ، خسارات زیادی را تحمیل کرده است.

در چنین شرایطی ، عدم پاسخگویی شفاف و منظم توسط مؤسسات مسئول بیشتر از هر مشکل دیگر نگران کننده است. کوهنوردان در ادارات مختلف ، از مرجع حمایت از مصرف کننده گرفته تا سازمان Ta’zir ، شورای رقابت ، وزارت بهداشت و حتی مقامات قضایی ، حقوق خود را دنبال می کنند.

در این میان ، به جای بررسی ریشه های تخلفات ، برخی از کارمندان دولت حضور مردم را اشتباه می دانند. این سؤالات جدی را ایجاد می کند. آیا متقاضیانی که به آنها اعتراض می کنند ، قوانین یا نهادهای ناشی از نادیده گرفتن قوانین و تعهدات خود ، بدبینی و نارضایتی؟

برای مطالعه بیشتر ، گزارش “ون بازار قربانی پیروزی” را در اخبار تجاری بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا