فناوری

اعتراض همسر یک سرباز در ستاد میهن تجارتاتی پوتین: شوهرم را به خانه برگردانید

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

یورو نیوز: روز شنبه همسر یک سرباز روس در مقر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در اقدامی که در این کشور بسیار نادر است، خواستار بازگشت همسرش از جبهه های جنگ با اوکراین شد. سخنان احساسی او در حالی بیان شد که انتقاد آشکار از جنگ در روسیه ممنوع است.

او که ماریا آندریوا نام داشت به ستاد تجاری پوتین گفت: «ولادیمیر پوتین حکمی صادر کرده است که شوهرم باید در اوکراین باشد. می خواهم بدانم کی دستور می دهد که شوهرم در خانه بماند.

وی سپس در پاسخ به یکی از کارمندان ستاد میهن تجاری پوتین که گفته بود: “سربازان روسی در اوکراین از سرزمین مادری دفاع می کنند و ما باید برای آنها دعا کنیم”، افزود: “و بعد چه؟ وزارت دفاع پولش تمام شده است. اکنون تمام شده است.» تا آخرین لحظه زندگی‌شان همه چیز را از مردهایمان بگیریم؟ به طوری که وقتی به خانه نزد ما می‌آیند، کاملاً از بین می‌روند؟»

“می خواهی یک موجود فلج را به من پس بدهی؟” ماریا آندریوا ادامه داد. چه چیزی را پس خواهم گرفت؟ یک مرد بدون پا، بدون دست، یک مرد بیمار؟ نمیدونی اونجا چه خبره؟”

این سخنان در جریان بازدید گروه کوچکی از نمایندگان انجمن “راه خانه” از مقر وطن تجاری ولادیمیر پوتین بیان شد. این انجمن توسط گروهی از همسران سربازان روسی که می خواهند شوهرانشان از جبهه های اوکراین بازگردند، تشکیل شد.

سخنان ماریا آندریوا نشان دهنده عمق خشم و ناامیدی است که در میان خانواده های برخی از سربازان روسی وجود دارد. در همین حال، جنگ روسیه علیه اوکراین بدون پایان ادامه دارد.

در سپتامبر ۲۰۲۲، ولادیمیر پوتین به زور ۳۰۰۰۰۰ نیروی ذخیره را به جبهه های جنگ بسیج کرد. البته بعداً گفت که دیگر نیازی به تکرار چنین اقدامی نیست، زیرا اکنون صدها هزار نفر دیگر «داوطلبانه» می خواهند به جبهه ها بروند.

ماریا آندریوا می‌گوید مقامات روسی هیچ اضطراری برای رسیدگی به نگرانی‌های همسران سربازان نشان نداده‌اند، به همین دلیل است که آنها باید کمپین خود را برای بازگرداندن همسرانشان افزایش دهند.

وی در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه دختر شیرخوارش به دلیل نبود پدرش در تکلم مشکل داشت، افزود: همه مشکلات خانواده ام تنها با یک چیز حل می شود و آن هم بازگشت همسرم است، زیرا زمانی که پدرش در خانه، او در خانه است.” کودکی کاملا متفاوتی خواهد بود.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا