ترندهای روز

اعتراف سارقان خشن به قتل 6 نفر در ایرانشهر

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

آغاز جنایات اعضای این باند به ۴ ماه پیش برمی گردد. اسفندماه سال گذشته چندین فقره سرقت مسلحانه به پلیس آگاهی ایرانشهر گزارش شد. سارقان مردانی مسلح و نقابدار بودند که افراد مختلف را شکار می کردند و هرکس را که در مقابل آنها مقاومت می کرد به طرز وحشیانه ای تیراندازی می کردند و می کشتند. در این شرایط بود که تحقیقات گسترده برای دستگیری سارقان آغاز شد.

با وجود اینکه متهمان چندین سرقت خونین انجام داده بودند و چندین نفر را به قتل رسانده بودند، اما هیچکس چهره آنها را ندیده بود. اما در جریان یکی از سرقت های آنها بود که اطلاعاتی از یکی از سارقان به دست آمد و همین امر منجر به دستگیری ۹ نفر از اعضای باند در چندین عملیات ویژه شد. متهم در بازجویی ها به چندین فقره سرقت مسلحانه و ۶ فقره قتل اعتراف کرد.

یکی از سرقت های اعضای این باند سرقت یک گاوصندوق پر از طلا بود. مدتی بود که مرد ثروتمندی را شناسایی کرده بودند و می دانستند که او در خانه اش طلا و جواهرات زیادی نگهداری می کند. به همین دلیل قصد سرقت از خانه او را داشتند. آنها که همگی مسلح بودند به خانه این مرد حمله کردند. ابتدا با تهدید وی را مجبور به سکوت کردند و زمانی که نتوانستند گاوصندوق را باز کنند، گاوصندوقی که حدود ۲ کیلو طلا در آن وجود داشت سرقت کردند.

یکی از دلخراش ترین سرقت های اعضای این باند سرقت طلا از یک زن جوان بود. این زن و شوهرش در حال بازگشت از جشن عروسی یکی از بستگانشان بودند. جنایتکاران پس از خروج از جشن عروسی آنها را تعقیب کردند و وقتی زوج جوان به مکانی خلوت رسیدند، جلوی خودرویشان پیچیدند و راه را بستند. اگرچه هدف آنها سرقت طلاهای زن جوان بود، اما یکی از آنها در مقابل چشمان این زن شوهرش را به ضرب گلوله کشت. سپس تمام طلاهای زن جوان را دزدیدند و متواری شدند.

اگرچه اعضای این باند خشن اغلب طلا و جواهرات را سرقت می کردند، اما در یک مورد تصمیم به سرقت محموله تریاک گرفتند. آنها پس از شناسایی یک قاچاقچی مواد مخدر تصمیم گرفتند محموله ای را که قرار بود حمل کند به سرقت ببرند. به این ترتیب در روزی که این قاچاقچی برای رفتن به کرمان حدود ۱۰۰ کیلو تریاک را در خودروی خود گذاشته بود به تعقیب او پرداختند. آنها راننده را تهدید به توقف در جاده در مکانی خلوت کردند. بدون اخطار به او شلیک کردند و سپس با سرقت ۱۰۰ کیلو تریاک و اسلحه ای که در خودروی این مرد بود متواری شدند.

اما جنجالی ترین سرقت اعضای این باند، سرقت و زورگیری خودرو از راننده مسافر در یکی از میادین ایرانشهر بود. یکی از آنها جلوی یک راننده مسافر در خیابان دست تکان داد و وانمود کرد که مسافر است. راننده بدون اینکه بداند ماشین را متوقف کرد. درست در همین لحظه چند مرد مسلح که در کنار خیابان مخفی شده بودند جلو آمدند و اسلحه خود را به سمت راننده گرفتند و او را تهدید کردند که از ماشین پیاده شود. اما راننده به هیچ قیمتی حاضر به تسلیم شدن نبود. او با فریاد از مردم کمک خواست و مردم زیادی را جمع کرد. سارقان وقتی دیدند هر لحظه بر تعداد افراد افزوده می شود به راننده شلیک کردند و او را کشتند و در نهایت خودروی او را به سرقت بردند.

آخرین جنایت اعضای این باند قتل یک طلافروش در خانه اش بود. ماجرا از این قرار بود که یکی از زرگرهای ایرانشهر برای امنیت بیشتر هر شب پس از اتمام کار طلاها و جواهراتش را به خانه اش می برد. تبهکاران با اطلاع از این موضوع اقدام به سرقت مسلحانه از منزل طلافروش کردند. آن شب ۶ نفر بودند، به خانه طلافروش حمله کردند و تهدید به سرقت طلاها کردند. در این بین طلافروش در مقابل آنها مقاومت کرد و آنها او را در مقابل چشمان همسر و فرزندانش به ضرب گلوله کشتند و با سرقت ۳ کیلو طلا قصد فرار داشتند. صدای شلیک گلوله باعث شد همسایه ها در اطراف خانه مقتول تجمع کرده و از فرار سارقان جلوگیری کنند. آنها برای ترساندن مردم شروع به تیراندازی کردند اما به اشتباه یکی از همدستان خود را هدف قرار دادند و او را کشتند. جسد این سارق اولین سرنخ برای دستگیری این باند شد.

سرهنگ مهدی رشنودی، فرمانده انتظامی ایرانشهر درباره این باند مخوف به همشهری گفت: اعضای این باند ۹ نفر هستند که همگی دستگیر شده و به ۶ فقره قتل و ۱۴ فقره سرقت مسلحانه اعتراف کرده اند. همه دستگیرشدگان از جمله افراد با سابقه ای هستند که پیش از این بارها دستگیر و زندانی شده اند. وی ادامه می دهد: طی عملیات های متعددی که منجر به دستگیری تبهکاران شد مقادیری طلا، ۵ دستگاه خودرو مسروقه، ۱۲ راس دام و … کشف شد. تحقیقات از اعضای این باند ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا