ترندهای روز

اعتراف مظنون به قتل عتیقه‌فروش بازنشسته: با چکش و چاقو او را زدم

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

این متهم که قبل از اعتراف به قتل مدعی شده بود مقتول را با ضربه چکش مجروح کرده اما به او چاقو نزده و کارش وارد کردن ضربه مهلک نبوده است. وی در آخرین اعترافات خود گفت: ابتدا با چکش و سپس با چاقو به مقتول زدم اما فقط نبودم و همدست داشتم.

رسیدگی به این پرونده از زمانی آغاز شد که خواهرزاده مقتول در شب سیزدهم فروردین او در این ماه با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفت و به اپراتور گفت: عمویم تنها زندگی می کند. تلفن همراه او خاموش است. برای همین الان به در خانه اش آمدم اما او در را باز نمی کند و من موفق به دیدنش نشدم. از طرفی بوی شدید گاز می آید لطفا راهنمایی کنید.

با اعلام این خبر به آتش نشانان و امدادگران شهرداری تهران، دو تیم به طبقه پنجم آپارتمان مورد نظر رفتند. سرانجام با اخذ دستور قضایی در یگان را باز کردند و لحظاتی بعد جسد خون آلود مردی میانسال کشف شد.

طولی نکشید که ماجرای این قتل به بازپرس قتل پایتخت اعلام شد و از رادیوهای کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی نیز پخش شد. دقایقی بعد بازپرس سالار صنعتگر از شعبه هشتم بازپرسی دادسرای امور جنایی به همراه تیم بررسی صحنه جرم در محل حادثه حاضر شد.

بررسی ها حاکی از آن است که مدتی قبل اعضای خانواده مقتول به خارج از کشور مهاجرت کرده و وی که بازنشسته بوده تنها زندگی می کند. همچنین بررسی ها نشان داد که عامل یا عاملان جنایت پس از ارتکاب قتل، شیر گاز را باز کرده اند.

ماموران تیم شناسایی در اولین اقدام با دستور بازپرس جنایی از جسد و محل جنایت برای کشف سرنخ های احتمالی انگشت نگاری کردند. کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی نیز با اقدامات اطلاعاتی و بررسی دوربین های مدار بسته اطراف منزل مورد نظر به تحقیقات در رابطه با این پرونده محول شدند.

در نهایت با دستور رئیس کل دادگستری صنعتگر جسد مقتول برای بررسی های بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده ادامه یافت.

یافته های پلیس حاکی از دست داشتن مقتول در فروش عتیقه جات و سنگ های قیمتی بود. بازرسی از خانه نیز نشان داد که درب ورودی سالم است و تخریب نشده و یا شخصی به زور وارد خانه شده است. بنابراین احتمال قتل توسط فرد یا افراد آشنا قوت گرفت. به همین دلیل از افرادی که به منزل مقتول مراجعه کرده بودند مورد بازجویی قرار گرفتند.

در نهایت مظنون دستگیر و اقلام متعلق به مقتول در منزل وی کشف شد. این متهم در بازجویی ها منکر قتل شد و گفت: اموال مال من است و مشغول خرید و فروش آنها هستم. مدتی با مقتول تماس گرفتم و او جواب تلفنش را نداد، سپس به خانه اش رفتم و دیدم درب خانه اش پلمب شده است. من چیزی نمی دانم.

پس از آن تحقیقات درباره این متهم ادامه داشت تا اینکه پس از دو هفته تحقیقات مستمر، وی گفت: سال گذشته اموالی را برای فروش به مقتول داده بودم و در همان زمان به منزل وی سر می زدم و هر بار درخواست می کردم. برای مال یا پولش، بهانه ای بود. می آورد. این دلیل اختلاف ما بود. روز حادثه نزد او رفتم و پولم را خواستم اما نه پول داد و نه ظرف. به همین دلیل با هم دعوا کردیم و او یک چکش به سمت من پرتاب کرد و من هم چکش را به سمت او پرتاب کردم و او با سرش برخورد کرد و روی زمین افتاد اما من به او چاقو نزدم و نمی دانم چه کسی او را کشته است. فقط وسایلم را برداشتم و رفتم.

به این ترتیب ماموران که فرد دستگیر شده را مظنون شماره یک این قتل می دانستند، به تحقیقات از وی ادامه دادند و پس از حدود یک ماه بازداشت، این مرد دهان باز کرد و گفت: سر عتیقه اش را کشتم.

این متهم در آخرین جلسات گفت: علاوه بر ضربات چکش، با چاقو به پیرمرد و حتی دوستم که معتاد است و قبل از من به خانه مقتول رفته بود، ضربه ای زدم که دید. در درگیری با مقتول، گلوی مقتول را با دست فشار داد و سپس عتیقه جات و سه حلقه نقره مقتول را برداشتیم و فرار کردیم. بعد از اینکه فرار کردم، از دوست معتادم که در قتل با من توطئه کرده است، اطلاعی ندارم.

با به دست آمدن این نتایج، بازپرس صنعتگر دستور دستگیری دوست فراری متهم را صادر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا