اقتصاد جهان

اعتصاب سراسری کارکنان سامسونگ در کره جنوبی

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از وال استریت ژورنال، رهبران یک اتحادیه در کره جنوبی اعلام کردند که هزاران کارمند سامسونگ الکترونیکس در این کشور از روز دوشنبه در اعتراض به دستمزد و شرایط کاری خود اعتصاب سه روزه را آغاز کرده و از کار کناره گیری کرده اند. شغل آنها.

بر اساس این گزارش، کارکنان این شرکت که بزرگترین تولید کننده تراشه های حافظه و گوشی های هوشمند در جهان محسوب می شود، خواستار افزایش دستمزدها و بهبود شرایط کاری شدند.

سامسونگ همچنین پس از اعتصاب اعلام کرد که هیچ وقفه ای فوری در تولید وجود نخواهد داشت.

اتحادیه ملی سامسونگ الکترونیک که اعلام کرد حدود ۳۰۰۰۰ عضو دارد که حدود یک چهارم نیروی کار شرکت است، اعلام کرد حدود ۶۵۰۰ کارگر در سراسر کشور روز دوشنبه اعتصاب کردند.

از اعضای اتحادیه خواسته شده است که به مدت سه روز (دوشنبه تا چهارشنبه) کار را متوقف کنند و فشار بر مدیریت را افزایش دهند تا قدرت چانه زنی خود را در مذاکراتی که اکنون به بن بست رسیده است تقویت کنند و به خواسته های خود برای افزایش دستمزد و شرایط کاری بهتر پاسخ دهند.

یکی از رهبران اتحادیه در جریان نشست تلویزیونی کارگران اعتصابی در نزدیکی کارخانه سامسونگ در هواسونگ در جنوب سئول گفت: اعتصاب امروز ما با هدف ایجاد اختلال در تولید است.

او هشدار داد که اگر مدیریت به خواسته های او نپردازد، ممکن است در اواخر این ماه اعتصاب سراسری بزرگی برگزار شود.

این اتحادیه اولین اعتصاب سامسونگ را در ماه ژوئن آغاز کرد و از اعضای خود خواست که یک روز مرخصی بگیرند و به طور دسته جمعی پرداخت کنند. با این حال، اقدام قبلی اتحادیه هیچ تاثیری بر عملیات تولید در تاسیسات تولید تراشه این شرکت نداشت.

پیش‌بینی درآمد سه‌ماهه دوم جمعه به دنبال ناآرامی‌های صنعتی در سامسونگ بود که به دلیل بهبود مداوم در تجارت تراشه‌های این شرکت تحریک شد.

این شرکت انتظار دارد سود عملیاتی برای دوره آوریل تا ژوئن نزدیک به ۱۶ برابر سال به سال افزایش یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا