اقتصاد جهان

اعتصاب کارگران در اروپا خدمات هوایی و ریلی قاره سبز را تهدید می کند

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل ، نشریه پولیتیکو در گزارشی هشدار داد: اگرچه خطوط هوایی و خدمات ریلی اروپایی در حال رونق است، اما این شرکت ها اکنون با اعتصابات گسترده ای روبرو هستند زیرا کارگران خواستار افزایش حقوق هستند.

پولیتیکو با اشاره به اینکه این روند تأثیر مخربی بر بخش گردشگری این قاره خواهد داشت، نوشت: آلمان هدف چندین حمله هوایی و ریلی همزمان قرار گرفته است که آخرین آنها در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه رخ داد و برنامه‌های سفر میلیون‌ها نفر را مختل کرد. . ” مردم. مختل

گونار بک، عضو پارلمان اروپا هشدار داد: به دلیل ناآرامی‌های کارگران، آلمان می‌تواند به فرانسه بعدی تبدیل شود.

در آلمان و سایر کشورها، کارگران به این واقعیت واکنش نشان دادند که دستمزدها متناسب با افزایش تورم افزایش نیافته است.

سیمون جاگر، استاد اقتصاد در موسسه فناوری ماساچوست، گفت: دستمزدهای واقعی در آلمان در حال حاضر حدود چهار درصد کمتر از سال ۲۰۲۱ است. چنین کاهش عظیمی در تاریخ اخیر اقتصادی این کشور بی سابقه بوده است.

اتحادیه ها استدلال می کنند که این شرکت ها پول کافی برای افزایش دستمزد کارگران دارند.

کلاوس وسلسکی، رئیس اتحادیه رانندگان قطار GDL که اعضای آن روز سه شنبه اعتصاب ۲۴ ساعته برگزار کردند، گفت: “هدف اعتصاب ما وارد کردن خسارت اقتصادی به شرکت (دویچه بان) است.

این اتحادیه خواستار ۳۵ ساعت کار در هفته و افزایش متوسط ​​۱۵ درصدی دستمزد کارگران خود شده است.

به گفته اتحادیه Ver.di، لوفت هانزا در ماه گذشته پیشنهاد افزایش ۰.۵ درصدی دستمزد کارکنان زمینی خود را داده است. کارگران عصبانی خواهان افزایش ۱۲.۵ درصدی هستند.

این اعتصاب ها در حالی صورت می گیرد که لوفت هانزا سود بالایی را برای سال ۲۰۲۳ گزارش کرده است که سود خالص خود را از ۷۹۰ میلیون یورو در سال ۲۰۲۲ بیش از دو برابر کرده و به ۱.۷ میلیارد یورو رسانده است.

اما آلمان تنها کانون اعتصابات کارگران مسافرتی و گردشگری در اروپا نیست.

بزرگترین اتحادیه فرانسه، CGT، ماه گذشته اعلام کرد که کارگران شرکت حمل و نقل عمومی RATP پاریس می توانند هر زمان که بخواهند از ۵ فوریه تا ۷ ماه دست به اعتصاب بزنند.

لیویا اسپرا، دبیرکل فدراسیون کارگران حمل‌ونقل اروپا، این مشکلات را ناشی از «سیاست‌های ریاضت اقتصادی اروپا» دانست و تأکید کرد که این سیاست‌ها «منابع دولت‌های محلی» را که تأمین‌کنندگان اصلی مالی حمل‌ونقل عمومی هستند، کاهش داده است.

در همین حال، اتحادیه های اصلی ایتالیا از اعتصاب احتمالی در بنادر روز دوشنبه به دلیل تمدید قرارداد جمعی سراسری کارگران بندر خبر دادند.

در بروکسل، کارگران حمل‌ونقل عمومی دو بار در روزهای اخیر کار خود را ترک کرده‌اند، روز سه‌شنبه برای پیوستن به اعتراضات اتحادیه‌های کارگری علیه سیاست بودجه اتحادیه اروپا و جمعه گذشته در روز جهانی زن.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا