فناوری

اعتیادآوری و جذابیت‌ بیشتر بازی‌های آنلاین / مراقب عوارض بازی‌های رایانه‌ای باشید

محمدرضا ناجی نیا در گفت و گو با خبرنگار با بیان اینکه بازی های آنلاین یا دیجیتال قدمتی حدود ۵۰ سال دارد، گفت: بازی های دیجیتال در این مدت یکی از موضوعات نوظهور در حوزه سرگرمی کودکان و نوجوانان است.

وی افزود: زمانی که بازی های دیجیتال شروع به کار کردند، به دلیل مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری فناوری، گرافیک پایین و جذابیت بصری و صوتی محدودی داشتند و سازندگان و طراحان اولیه بازی های رایانه ای فکر نمی کردند که این بازی ها ابزاری باشند. در جهان نگران کننده شوید. حوزه سلامت روان امروز تبدیل شده است

این روانشناس و خانواده درمانگر افزود: تحقیقات در حوزه بازی های دیجیتال دیر شروع شد، چرا که سال ها فکر نمی کردند شاید بازی های رایانه ای، ابزار دیجیتال و ابزار دیجیتال به سلامت روان آسیب بزند.

ناجی نیا تصریح کرد: در ابتدای سال ۱۳۹۸ برای اولین بار بود که مشکلات روحی ناشی از بازی طولانی مدت با ابزار و وسایل هوشمند به عنوان یک مشکل، چالش و سپس مشکل و اختلال در نظر گرفته شد و بررسی شد.

وی تاکید کرد: پس از انجام تحقیقات در این زمینه، در تشخیص و طبقه بندی اختلالات روانپزشکی در حوزه اعتیاد، اعتیاد به گجت های دیجیتال و بازی های رایانه ای نیز مورد توجه قرار گرفت و پس از آن معیارهای اعتیاد به بازی های رایانه ای در نظر گرفته شد. . موضوع مهم و حیاتی مورد بررسی قرار گرفت. این یافته های پژوهشی نشان داد که ما با سبک جدیدی از اعتیاد مواجه هستیم که ویژگی های متمایزی دارد.

تحریک پذیری کاربران بازی رایانه ای

این روانشناس با بیان اینکه این بازی ها بیشترین تعداد کاربر و مصرف کننده را در بین نوجوانان دارد و با سرعت بالایی در حال توسعه هستند، ادامه داد: خلاقیت در این زمینه بالاست و درآمدزایی نیز خوب تلقی می شود؛ این بازی ها با سرعت بیشتری در حال توسعه هستند. در حالی که این بازی ها با سرعت بیشتری در حال توسعه هستند. در واقع دامنه ایجاد شده از یک طرف اعتیاد آور است و از طرف دیگر می تواند برای تبلیغات بسیار موثر باشد.

ناجی نیا با اشاره به اینکه کاربران این نوع بازی ها اکثراً افراد هیجان انگیزی هستند که مشتاق تجربه این بازی ها و آزمایش آن هستند، تصریح کرد: بازی های آنلاین بیشترین تعداد کاربر را در سراسر جهان و بیشترین درآمد را برای سازندگان به خود اختصاص داده اند. بازی ها را می آورد. و چون خلاقیت بیشتری دارند و تعامل انسانی در آنها بیشتر است، اعتیاد و جذابیت بیشتری برای افراد به همراه دارد.

وی افزود: بازی های رایانه ای عوارض روانی زیادی دارد و این عوارض به ساده ترین شکل کاهش تحرک، افت تحصیلی، کاهش مهارت های ارتباطی، اضافه وزن و مشکلات عاطفی است.

این روانشناس با بیان اینکه در دنیای واقعی امکان انجام بازی های دیجیتال و آنلاین برای افراد وجود دارد، تصریح کرد: با افزایش زمان استفاده از تلفن همراه، شاهد ترویج این نوع بازی ها هستیم، بنابراین والدین باید مراقب باشند. رفتارها و خواسته ها فرزندان خود باشید و آنها را در فضای مجازی و صحنه های بازی تنها نگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا