فناوری

اعدام غیرنظامیان در خیابان – به گزارش میهن تجارت

به گزارش خبرگزاری میهن تجارت، رسانه ها، روزنامه ها و مطبوعات آزاد از ارکان توسعه و دموکراسی در هر جامعه ای محسوب می شوند. به گزارش میهن تجارت، این خبرگزاری مروری بر عناوین روزنامه های کشور دارد.

روزنامه ایران در صفحه اول امروز با تیتر “اعدام غیرنظامیان در خیابان” وی نوشت: منابع بیمارستانی در غزه از جنایت فجیع رژیم صهیونیستی در این منطقه و اعدام ۱۳۷ غیرنظامی خبر دادند. به گزارش ایرنا به نقل از بولتندفتر اطلاع رسانی دولت غزه جنایات فجیع رژیم صهیونیستی در غزه را فاش کرد. دفتر اطلاع رسانی دولت در غزه اعلام کرد: ارتش اشغالگر مرتکب جنایت اعدام میدانی بیش از ۱۳۷ غیرنظامی فلسطینی در شهر غزه و شمال آن شده است. این دفتر گزارش داد: نیروهای اشغالگر یک گودال بزرگ در اردوگاه‌های کار اجباری ایجاد کردند و ده‌ها شهروند فلسطینی را زنده داخل آن قرار دادند و آنها را به گلوله بستند، سپس صهیونیست‌ها با بولدوزر آنها را با خاک دفن کردند. دفتر اطلاع رسانی دولت در غزه تاکید کرد: این جنایات در غزه و شمال آن با اعدام ده ها غیرنظامی در مقابل چشم بستگانشان تکرار شده است. این دفتر زنان باردار در راه بیمارستان را نیز اعدام می کند برگشتن او پرده را در شمال غزه باز کرد. در حالی که این زنان پرچم سفیدی در دست داشتند، مهاجمان از فاصله نزدیک به سمت آنها تیراندازی کردند و سپس در محل روی آنها خاک ریختند. پیش از این نیز ارتش رژیم صهیونیستی ۱۵ نفر را در مقابل چشمان اعضای خانواده آنها تیرباران کرده بود.

روزنامه کیهان در صفحه اول امروز با تیتر “روزهای سیاه اسرائیل، از تلفات سنگین تا سقوط آزاد اقتصاد” وی نوشت: روز گذشته «وال استریت ژورنال» به نقل از «تحلیلگران نظامی اسرائیل» نوشت بزرگترین مانع پیش روی ارتش رژیم صهیونیستی در این جنگ «شبکه تونل های حماس» است. بر اساس این گزارش، «شبکه عمیق و گسترده تونل های حماس مانع بزرگی برای ارتش اسرائیل برای کنترل اراضی غزه است». قطعاً تلفات سنگین صهیونیست ها دلایل دیگری هم دارد که مقابله با آنها فرصت دیگری می طلبد. در اینجا تنها به اظهارات کارشناس بی بی سی اشاره می کنیم. یک کارشناس بی بی سی دیروز گفت: اسرائیل در باتلاقی گیر کرده است که راه حلی ندارد. آنها در این جنگ چیزی به دست نیاوردند و تاکنون حماس در این جنگ پیروز شده است. نابودی حماس غیرممکن است. دیروز نیز اخباری از جبهه های جنگ غزه منتشر شد که می تواند به تحلیل تلفات سنگین این رژیم کمک کند! خبر این بود: خشم ارتش اسرائیل القسام; حمله حماس به سربازان اسرائیلی با استفاده از سلاح های اسرائیلی (!). قسامشاخه نظامی حماس اعلام کرد که جنگنده های این گردان با استفاده از دو موشک ۲ تنی این رژیم که در هنگام شلیک به منازل غیرنظامیان فلسطینی عملیاتی نشده بود، ۵ تانک اسرائیلی را منهدم و تمامی سرنشینان آن را کشته یا زخمی کردند.

صهیونیست ها تنها در میدان جنگ و افکار عمومی به حماس نباخته اند. به گفته خودشان اقتصاد رژیم صهیونیستی در آستانه فروپاشی است. دیروز خبرگزاری دانشجو (SNN) به نقل از سازمان غیرانتفاعی “لاتهوی در فلسطین اشغالی هشدار داد: اگر وضعیت جنگ در اسرائیل به همین منوال پیش برود، وضعیت فوق العاده یا بحران اجتماعی و اقتصادی به وجود می آید که باعث افزایش فقر و در نهایت رکود می شود.

اعدام غیرنظامیان در خیابان

روزنامه جوان در صفحه اول امروز با اشاره به درگذشت ناصر طهماسب تیتر یک صدای ناصر طهماسب ماند ایران تحلیل کرد و نوشت: شبی که ناصر طهماسب در جشنواره فیلم مستندحقیقت سینما» برنده تندیس بهترین گوینده متن، مجری برنامه از درگذشت این صدای ماندگار در عرصه دوبله و پخش خبر داد. حنجره ای که به جای ده ها بازیگر و شخصیت معروف تاریخ سینمای جهان حرف زد و خاطره چند نسل فارسی زبان را به صدایش گره زد.

مرحوم طهماسب علاوه بر دوبله، گوینده بی نظیری نیز بود و ارتباط بسیار خوبی با مستندهای انقلابی داشت. صدای این گوینده در بسیاری از مستندهای مهم به ویژه در دهه اخیر شنیده شد و جالب اینکه همین موضوع بهانه ای شد برای گره گشایی از عقده ضدانقلاب پس از اولین ساعات انتشار خبر درگذشت این هنرمند. و… عجیب است که شخصیتی مثل رضا کیانیان Tell a story را در این زمینه ترجیح داد. توهین به مرحوم طهماسب، پولش را خرج منافقین کنید. ولی صفحه علی کریمی فوتبالیست فراری که معروف است به طور کامل خود را به جریان ضد ایرانی فروخته است اولین واکنش توهین آمیز را نشان داد و نوشت: راوی مستندهای امنیتی رژیم در کوزه افتاد ای کاش مرگ فرا رسید. زنده ات پیدا می کند!» اما اینکه بازیگری مثل رضا کیانیان خود را موظف می داند به سرعت به مرگ این صدای ماندگار دوبله و پخش کشور در قالب یک داستان بی احترامی بی احترامی کند در نوع خود تعجب برانگیز به نظر می رسد. اساساً ناصر طهماسب به دلیل صداپیشگی در برخی مستندهای انقلابی از جریان ضدایرانی عصبانی شده است و نمی توان فهمید که چرا بازیگری مانند رضا کیانیان لازم دانسته که خود را وسط توهین های ضد انقلاب بیندازد. و با آنها همکاری کنید.

اعدام غیرنظامیان در خیاباناعدام غیرنظامیان در خیابان

روزنامه وطن مزور در صفحه اول امروز با تیتر “تورم قرمز جهانی” وی نوشت: تورم جهانی ناشی از اختلال در حرکت کشتی های باری در دریای سرخ در ۲.۵ ماه گذشته حتی از بدبین ترین تحلیلگران غربی نیز پیشی گرفته است. به گزارش «وطن امروز»، دو هفته پیش بود که اولین گزارش ها در رسانه های زنجیره ای مانند بلومبرگ و فاکس نیوز مبنی بر افزایش قیمت ها به ویژه نفت خام در بازارهای بین المللی به دلیل افزایش تنش ها در میانه منتشر شد. شرق و غیره عدم اطمینان شرکت های کشتیرانی به ائتلاف نظامی آمریکا برای برقراری وضعیت عادی در دریای سرخ گزارش داد. این موج جدید و مضاعف تورمی که به دنبال آن دریایی، موشکی و پهپاد ارتش یمن سوار بر موج اولیه ای که از پانزدهم مهرماه در پی آغاز جنگ غزه به وجود آمد، خونخواهی از مردم مظلوم غزه را به کشتی های باری کانتینری و نفتکش های مرتبط با رژیم صهیونیستی آغاز کرد.

اعدام غیرنظامیان در خیاباناعدام غیرنظامیان در خیابان

روزنامه شرق در صفحه اول روز خود با ایران تحلیل عنوان “سیاست قدیمی روسیه به راحتی تغییر نمی کند” وی نوشت: اگرچه مقامات مختلف کشور بارها اعلام کرده اند که تمامیت ارضی خط قرمز است و هیچ سازشی برای حفظ تمامیت ارضی وجود ندارد. اما در کمتر از یک سال، روسیه برای دومین بار حمایت خود را از موضع امارات و برخی کشورهای عربی در خصوص جزایر سه گانه ایرانی در خلیج فارس اعلام کرد. یک بار در تیرماه امسال روسیه با امارات و در کنار کشورهای عربی بیانیه ای علیه ایران امضا کرد و در آخرین روزهای آذرماه برای دومین بار بیانیه ای علیه تمامیت ارضی ایران امضا کرد. در چند سال گذشته در مجامع مختلف بر همسویی روسیه با ایران و امضای تفاهم نامه همکاری جامع ۲۰ ساله بین ایران و روسیه تاکید شده و حتی گفته شده است که قرارداد مشارکت راهبردی روسیه با ایران در دست بررسی است. اما با وجود چنین ادعاهایی، یکی از بدیهی ترین اصول همکاری همه جانبه یا قرارداد مشارکت راهبردی، دفاع از تمامیت ارضی ایران و مخالفت با هرگونه اقدام ضد ایرانی در این زمینه است. اما برخلاف این تصور، به نظر می رسد روسیه در حال پیشبرد بازی خود در منطقه است و در بدیهی ترین موضوع یعنی حفظ تمامیت ارضی ایران حاضر به همکاری با کشورمان نیست!

اعدام غیرنظامیان در خیاباناعدام غیرنظامیان در خیابان

روزنامه جهان در صفحه اول امروز با تیتر “بازار یخ زده آذر” وی نوشت: کاهش توقعات فعالان بازار مسکن به «افت ماهانه قیمت آپارتمان در تهران» سرعت بخشید. آمار رسمی نبض معاملات مسکن آذر ماهی که دیروز منتشر شد حکایت از کاهش بیش از ۲ درصدی قیمت آپارتمان نسبت به آبان این ماه تحت تاثیر رکود شدید معاملات خرید قرار گرفته است. . «دنیای اختاز» در گزارشی تفصیلی از تغییر رفتار طرف تقاضا در بازار مسکن در روز گذشته نوشت: تحت تاثیر مجموعه تابستانی کاهش قیمت مسکن و عدم وجود محرک رشد در آینده، خرید. سرمایه املاک و مستغلات به شدت کاهش یافته است.” اکنون نتایج تحقیقات میدانی «دنیای اقتصاد» در آمارهای رسمی قابل مشاهده است. در مقایسه با بازارهای رقیب و موازی، بازار مسکن از نظر «بیشترین کاهش قیمت ماهانه» رتبه نخست را به خود اختصاص داد.

اعدام غیرنظامیان در خیاباناعدام غیرنظامیان در خیابان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا