ترندهای روز

اعضای باند زرافه در تله کارآگاهان پلیس مشهد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

گروه گشت نامحسوس کلانتری شفای مشهد که با دستور سردار سرتیپ دوم احمد گردانی (معاون فرماندهی انتظامی خراسان رضوی) عملیات گسترده ای را برای مقابله با سرقت منزل آغاز کرده بودند، در تاریکی شب یک نفر را کشف کردند. از سارقان سابقه دار در خیابان ابوطالب ۲۵ شناسایی کردند که او تلفنی صحبت می کند. با توجه به اینکه شگردهای این سارق حرفه ای برای ماموران کلانتری شفا معلوم بود به صورت نامحسوس این جوان با سابقه را زیر نظر گرفته و موضوع را به سرگرد احسان سباکبر (رئیس کلانتری شفا) اطلاع دادند. همزمان با دستورات و دستورات محرمانه رئیس کلانتری بلافاصله گروه دیگری از نیروهای پلیس به کمک عوامل گشت زنی نامحسوس آمدند و منطقه مذکور در محاصره پلیس قرار گرفت زیرا احتمال می رفت که « مجتبی» (دزد مجرب) قصد سرقت از خانه‌ها را داشت.

با وجود اینکه مکالمه تلفنی این سارق حدود ۳۸ دقیقه به طول انجامید اما مأموران مجرب کلانتری او را زیر نظر داشتند تا اینکه حدود نیم ساعت بعد سارق سابقه دار دیگری با کلاه آفتابگیر در شب تاریک وارد خیابان ابوطالب شد. و در کنار مجتبی قرار گرفت. «عباس و مجتبی» لحظاتی بعد آنجا را ترک کردند و به بررسی خانه های مجاور پرداختند. طولی نکشید پراید یک راکب ۶۰ ساله نیز به آنها ملحق شد و در کوچه ای با چراغ روشن خودرو را متوقف کرد. حالا شکی وجود نداشت که سارقان باتجربه نقشه ای شوم برای نفوذ به چند خانه در آن واحد طراحی کرده بودند. نیروهای گشت همچنان عباس و مجتبی را زیر نظر داشتند که وارد کوچه ای بن بست شدند و پس از دقایقی مشخص شد که در حال حمل لوازم داخل هستند. پراید پدال گاز را در ماشین انتقال دادند و فشار دادند. همزمان زمان عملیات ضربتی توسط سرگرد سخنر و نیروی انتظامی از چند طرف گذرگاه صادر شد. پراید در تاریکی شب مسدود شده است.

سارقان حرفه ای که فکر نمی کردند در کمین پلیس افتاده اند، قصد فرار پیاده را داشتند، اما با دیدن نور چراغ های پلیس که از هر طرف خیابان را روشن می کرد، مجبور شدند تسلیم قانون شوند. پلیس بلافاصله حلقه های آهنین شریعت را به دستانشان بستند.

در بازرسی از داخل خودرو پرایدآبگرمکن دیواری، تعداد زیادی شیر آب، لوازم یدکی خودرو پژو، آمپلی فایر، چادر مسافرتی، پمپ باد خودرو و آچار کشف شد که تعدادی از آنها ابزار سرقت محسوب می شدند. تعدادی کلید که برای بازکردن درب خودروها و منازل استفاده می شد به همراه مقادیری مواد مخدر مشکوک کشف و به این ترتیب ۳ متهم به مقر پلیس راهور و تحت بازجویی های تخصصی در بازپرسی قرار گرفتند. مجتبی ف که دارای چندین سوابق کیفری است، درباره سرگردانی شبانه و کشف اموال مسروقه گفت: به همراه عباس (عضو باند) به منزل امیر سرکرده باند سرقت رفتیم. معروف به “زرافه”. وی به ما گفت: چند روز پیش خانه خالی را در خیابان ابوطالب شناسایی کردم که برای دستکاری اموال داخل آن بسیار مناسب است. به همین دلیل یک کاغذ سفید در حیاط گذاشتم تا کسی به خانه سر نزند. این دزد حرفه ای ادامه داد: «زرافه» از ما خواست به محل مورد نظر برویم و اگر کاغذ هنوز سالم است، داخل خانه بشکنیم! چون خانه موقعیت خوبی برای سرقت دارد. این بود که به محل رفتم و با دیدن کاغذ بلافاصله با «عباس» تماس گرفتم و نقشه سرقت را انجام دادیم، اما هیچ‌وقت تصور نمی‌کردیم که مأموران پلیس هر رفتار ما را زیر نظر داشته باشند.

متهمان این پرونده با بیان اینکه اموال مسروقه اطراف باغ خواجه ربیع را به مالخران می فروشند راز ۴۰ سرقت از منازل را فاش کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا