ترندهای روز

اعضای باند مخوف «تیغ شکسته‌ها» به تله افتادند

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی روز گذشته درباره دستگیری اعضای این باند که تنها در یک شب گوشی ۶ شهروند را در بلوار الهیه مشهد سرقت کرده بودند، گفت. دستگیری موتورسواران خشن در حالی صادر شد که برخی از شاکیان مدعی بودند اراذل و اوباش خطرناک با استفاده از اسپری فلفل و قمه با تیغه شکسته به اموال آنها تجاوز کرده اند.

بدون عنوان

سردار سرتیپ دوم احمد گردن افزود: با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله اقدامات اطلاعاتی برای عقب راندن موتورسواران خشن آغاز شد که در این میان جمعی از نیروهای گشت کلانتری از کلانتری شفا مشهد به دستور مستقیم. نظارت سرگرد احسان سباکبر (رئیس کلانتری شفا) مأموریت ویژه ای داشت زیرا احتمال می رفت سارقان مخوف “تیغ شکسته” در شمال غرب مشهد در حال پرسه زدن باشند. این مقام ارشد انتظامی با اشاره به برگزاری جلسات تحلیل کارشناسی جرم و موقعیت های جغرافیایی در دفتر فرماندهی کلانتری تصریح کرد: در پی تحلیل های پلیسی، چند گروه از نیروهای گشت نامحسوس تقویت و عملیات ردیابی را در نقاط احتمالی آغاز کردند. حرکت دزدان طولی نکشید که محوطه امنیتی توسط ماموران مخفی محاصره شد و تلاش گسترده برای شناسایی موتورسواران خشن ادامه یافت تا اینکه یکی از گروه های عملیاتی موتورسیکلت بدون پلاک سارقان را در اطراف پارک حجاب در حالی که سرنشینان آن در حال مصرف مواد مخدر بودند مشاهده کرد. آنها از نوع «گل» بودند اما هنوز عملیات دستگیری آغاز نشده بود که زورگیران مخوف متوجه حضور نیروهای پلیس شدند و در تاریکی شب با موتورسیکلت از محل متواری شدند. سقوط کرد و یک گوشی دیگر در حین فرار توسط مامور پلیس از جیب سرنشین یکی از موتورسیکلت ها بیرون کشیده شد و یکی از موتورسیکلت سارقان در محل ماند.

سردار نگهبان افزود: در همان محل تحقیقات پلیسی با بررسی گوشی های مذکور ادامه یافت و با به دست آمدن تصویر یکی از سارقان با سابقه بر روی صفحه گوشی، بلافاصله شناسایی سارقان در دستور کار قرار گرفت. . با شناسایی صاحب موتورسیکلت، عملیات وارد مرحله جدیدی شد اما کارآگاهان مجرب کلانتری شفا با قرارهای رسمی برای به دام انداختن تبهکاران «تیغ شکسته» عملیات نفوذ را ادامه دادند. با ترفند پلیسی هر ۴ اراذل و اوباش فراری را به بلوار خیام کشاندند و در یک عملیات برق آسا همه را در حالی که ۲ نفر تازه از زندان آزاد شده بودند به دام انداختند. از متهمان یک دستگاه گوشی تلفن همراه، یک عدد اسپری فلفل و یک قمه با تیغه کوتاه که متعلق به مالباختگان به گمان شکسته شده بود، کشف شد. آنها همچنین به تهدید قمه و اسپری فلفل ربودند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با اعترافات متهمان مشخص شد که سرقت های خود را در مناطق الهیه، قاسم آباد و هنرستان انجام داده اند. در همین حال یکی از سارقان خطرناک اعتراف کرد: ۲ گوشی موبایل مسروقه را به مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به لاشخور در اطراف مزار خواجه ربیع فروخت اما در بررسی گوشی سرکرده باند آزاد شد. از زندان یک ماه پیش تصاویر و فیلم های گوشی های سرقتی به دست آمد و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

سردار سرتیپ دوم احمد گردن با اشاره به اینکه اعضای این باند زورگیری در یک شب در بلوار الهه مشهد ۶ فقره سرقت گوشی انجام دادند، گفت: پس از یک سرقت ناموفق در منطقه قاسم آباد به بلوار الهه مراجعه و گوشی های این باند زورگیری را به سرقت بردند. ۶ شهروند در مدت زمان کوتاه. ربوده اند معاون انتظامی خراسان رضوی همچنین با اشاره به بازرسی از مخفیگاه یکی از اعضای باند ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه متهم، ۳ گوشی سرقتی دیگر از جیب کت تیره رنگ وی کشف شد. او در جریان سرقت در بلوار هنرستان پوشیده بود. سردار نگهبان افزود: با دستور قاطع مقام قضایی، تحقیقات گسترده اعضای این باند موسوم به «تیغ شکسته» در کلانتری شفای مشهد همچنان ادامه دارد و تاکنون بخشی از مالباختگان به دست آمده است. همچنین با مراجعه به مرکز پلیس آگاهی سارقان مخوف مذکور کشف شد. شناسایی کرده اند به گفته برخی از شاکیان، اعضای این باند در قالب یک باند ۳ نفره اقدام به زورگیری و اخاذی گوشی می کردند. این مقام ارشد انتظامی با قدردانی از تلاش های گسترده ماموران انتظامی خاطرنشان کرد: تاکنون چند باند بزرگ سرقت توسط کلانتری شفای مشهد متلاشی شده است. که رضایت شهروندان را به همراه داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا