اخبار اقتصاد ایران

اعضای جدید هیئت مدیره نظام مهندسی معدن گیلان انتخاب شدند

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: با برگزاری مجمع عمومی نظام مهندسی معدن استان گیلان اعضای جدید هیات مدیره معدن استان انتخاب شدند.

ایران تحلیل؛ تیمور پورحیدری مدیرکل نظام مهندسی معدن در جمع اعضای نظام مهندسی معدن با تبریک به اعضای جدید هیات مدیره نظام مهندسی معدن استان گفت: رویکرد مهندسی معدن. سیستم باید تعامل بیشتری با اداره کل نظام مهندسی معدن داشته باشد تا بر چالش ها و مشکلات حوزه معدن غلبه کند. .

وی با ابراز تاسف از وجود برخی موانع و مشکلات در حوزه معدن استان، خاطرنشان کرد: در روند فعال سازی و احیای معادن استان، نظام مهندسی معدن با رویکرد علمی باید یاور اداره کل باشد.

تیمور پورحیدری با اشاره به شرایط سخت بسیاری از ناظران نظام مهندسی معدن، گاهی اوقات مجبور به حضور در معادن دوردست و صعب العبور هستند، تصریح کرد: البته این مشکل در سطح کشور وجود دارد و از طریق وزارتخانه ایمنی، وی به طور مستمر در حال ایجاد شرایط و بسترهای مناسب برای حضور سرپرستان است. در معادن استان هستیم تا شاهد نظارت دقیق تری در معادن باشیم.

این مسئول با اشاره به اینکه در گذشته بین نظام مهندسی معدن و اداره کل گیلان صمت فاصله وجود داشت، تصریح کرد: از زمان حضور من در اداره کل گیلان سمت تلاش های زیادی برای تعامل بیشتر با معدن انجام شده است. نظام مهندسی و تیم جدید نیز انتظار دارم تعامل موثر و سازنده ای در رفع موانع موجود داشته باشند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان ضمن اشاره به لزوم نظارت دقیق و مستمر بر روند فعالیت معادن استان افزود: در صورت نظارت دقیق فنی، قانونی و مستمر، سوء تفاهم ها و دیدگاه های منفی زیادی در خصوص این موضوع وجود دارد. معادن برطرف می شود و دغدغه های نظارتی نهادها نیز برطرف می شود و جایی برای هیچ مشکل قانونی باقی نمی ماند.

دکتر پورحیدری با بیان اینکه معادن موجود استان مسئولیتی در قبال تامین مصالح پروژه های عمرانی استان ندارند افزود: با تعامل و جدیت نهادهای ذیربط از جمله نظام مهندسی معدن باید اقدام موثری انجام شود. فعال سازی معادن استان به منظور تامین مصالح پروژه های مهم استان از جمله راه آهن رشت. کاسپین و پروژه پل سازی شهرستان رشت خلی ایجاد نشود.

لازم به ذکر است نظام مهندسی معدن گیلان ۱۲۵۰ عضو دارد و با برگزاری انتخابات محمدتقی رسایی به عنوان رئیس هیات مدیره، جواد کدخدا به عنوان نایب رئیس و خزانه دار هیات مدیره، مهناز جهانیار مقدم به عنوان دبیر هیات مدیره، رضا فلاح به عنوان عضو هیات مدیره انتخاب شدند. و منوچهر مرتضوی به عنوان عضوی از هیئت مدیره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا